Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «جلال‌الدین رحمت» رئیس جمعیت اهل بیت اندونزی (ایجابی - IJABI) و نماینده سابق پارلمان این کشور دعوت حق را لبیک گفت.

وی که به شیعیان کشورش همچون پدری دلسوز و دانشمند خدمت می‌کرد، ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ (۱۵ فوریه ۲۰۲۱) در سن ۷۲ سالگی و بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا چشم از جهان فرو بست.مرحوم جلال‌الدین رحمت از پایه گذاران حرکت استبصار در اندونزی و جمعیت اهل بیتی که وی ریاست آن را برعهده داشت در اکثر استان‌های اندونزی شعبه دارد و فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضویت در "مجلس ملی اندونزی" و "شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی" از دیگر فعالیت‌ها و خدمات آن فقید سعید بود.

حجت الله ابراهیمیان رایزن سابق فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پیامی ضمن برشمردن ویژگی‌های جلال‌الدین رحمت درگذشت وی را تسلیت گفت. در این پیام آمده است:

پرفسور دکتر " جلال‌الدین رحمت " شخصیت بی بدیلی بود که تشرف میلیون‌ها تن از مرد و زن اندونزیایی به مکتب حقه تشیع، پس از انقلاب، مرهون زحمات مستمر و خالصانه آن مرد الهی است.

در این خصوص بیان چند نکته مفید به نظر می‌رسد؛ گرچه در این لحظه که خبر از دست دادن این رفیق شفیق، را دریافت نموده‌ام حقیقتاً، قدرت نگارش ندارم؛ اما مایلم اشک چشم را با این کلمات آمیخته نمایم تا مرهمی باشد بر مصیبت از دست دادن این مرد بزرگ.

۱ : مرحوم دکتر جلال، زمانی که در خارج از کشور برای تحصیل، زندگی می‌کرد با مطالعه و جستجو، مسیر اهل بیت علیهم السلام و مکتب امام را انتخاب کرد و خود بارها می‌گفت در کنار مطالعه کتب دانشمندان شیعه، شیفته مرحوم امام خمینی" ره" شدم؛ لذا این مسیر را انتخاب کردم.

۲ : اگر در اندونزی قبل از انقلاب به تعداد انگشتان، شیعه اثناعشری داشتیم و امروزه میلیون‌ها فرد مفتخرند به پیروی از مکتب اهل بیت علیهم السلام، این نیست مگر به خاطر تلاش این مرد بزرگ؛ شیعیان امروز اندونزی وامدار این شخصیت الهی اند.

۳ : عکس بزرگ مرحوم امام "ره "و مقام معظم رهبری " حفظه الله " در منزل دکتر جلال در جاکارتا، برای هر ایرانی و خارجی که به خدمت شأن می‌رسید، قابل تحسین بود؛ چرا که ورد زبان دکتر جلال این بود: " سیدنا القائد در قلب من است".

چهار: دکتر جلال با نگاه تشکیلاتی‌اش، سازمان اهل بیت اندونزی را تأسیس نمود و با تأسیس نمایندگی در استان‌های اندونزی سهم بسزایی در ترویج مکتب اهل بیت "علیهم السلام "داشت.

۵. دکتر جلال با تأسیس مجتمع آموزشی " شهید مطهری " که به عنوان یکی از مدارس بسیار مهم آموزشی در اندونزی مطرح است، قصد ترویج مکتب امامین انقلاب در قالب رسمی آموزشی را داشت که بحمدالله این مهم توسط فرزند لایق و قابلش، جناب آقای دکتر مفتاح رحمت در حال انجام است.

۶. دکتر جلال شخصیتی است که وقتی انحرافی را از یکی از نزدیکان خود می‌بیند که با خط مشی ترسیم شده از سوی نظام عزیز ما سازگاری ندارد و تذکری به او داده می‌شود، با جان و دل می‌پذیرد و ابراز می‌دارد بخاطر سیدنا القائد، (آیت الله خامنه ای)، حاضرم هر کاری را انجام دهم.

هرگز این خاطره بسیار زیبا از یادم محو نخواهد شد که در جلسه دونفره حقیر در منزل ایشان (از ۱۰ شب تا ۲ بامداد) و آگاهی بخشی نسبت به مواظبت بر رسوخ تشیع انگلیسی در اندونزی، بلافاصله "سمعا و طاعتا" گفت و کاری کرد کارستان؛ کار بزرگ او را بعید بود دیگران انجام دهند؛ اما با بصیرتش، تبعیت از امام المسلمین را، به نحو شایسته به انجام رساند.

۷. دکتر جلال حقیقتاً زبان گویای اسلام در اندونزی بود.سحر کلام او نبی گونه بود. آن چنان در سخنرانی‌هایش به زبان اندونزیایی، در جان و قلب مردم جای می‌گرفت که نمونه نداشت. جامع اضداد بود در سخن. در یک آن، هنگام سخنرانی اش، خنده‌های مردم از حالت عادی هم، می‌گذشت و در همان لحظه، آنگاه که از کرامت مولای ما امیر المومنین علی ابن ابیطالب علیه السلام سخن می‌گفت یا از مصائب سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، می‌گفت، همه، با تمام وجود اشک می‌ریختند.
به دوستان در همان زمان در وصف جلال این جمله عربی را می‌گفتم: " و له سحر فی الکلام"

۸. دکتر جلال بین علم و عمل حاکمیتی جمع کرد؛ آنگاه که می‌توانست فقط به عنوان یک استاد دانشگاه و یک مبلغ، انجام وظیفه نماید، اما مسیر دیگری را نیز انتخاب کرد و پا را فراتر گذاشت و در صحنه حاکمیت در اندونزی در پارلمان، نقش کلیدی ایفا نمود. برخی از طرح‌ها و لوایح که با قدرت زر و زور تندروها و سلفی‌ها، در صورت تصویب در پارلمان بر علیه شیعیان تمام می‌شد، این " جلال " بود که مانع تصویب می‌شد و همان کلام سحرگونه اش در پارلمان، مسیر را به سمت اسلام ناب و نه افراطی، هدایت می‌کرد.

بدون شک، امروز روز جشن تکفیری‌ها در منطقه جنوب شرق آسیاست؛ اما از روح بلند امام هادی علیه السلام، استمداد می‌کنیم این عزیز ما را با مولایش امیرالمومنین علی ابن ابیطالب "علیه السلام " محشور فرماید و به فرزند نازنین، فاضل و بابصیرتش جناب آقای دکتر مفتاح، توفیق عنایت کند که راه پدر را ادامه دهند.

از راه دور، دست و بازوی عزیز دلم، مفتاح سعادت جوانان اندونزیایی را می‌بوسم و از اعماق قلبم به این برادر انقلابی، تسلیت میگویم.

کد خبر 5147974

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری اندونزی جاکارتا شیعه مکتب امام اباعبدالله الحسین انقلاب قرآن انقلاب اسلامی ایران قرآن کریم ماه رجب شهادت امام هادی ع عراق سبک زندگی شبکه قرآن و معارف سیما معرفی مساجد جهان آیین اعتکاف سازمان اوقاف و امور خیریه ستاد بازسازی عتبات عالیات دعا و نیایش علیه السلام دکتر جلال اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۶۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت وزیر ورزش در پی درگذشت مسعود اسکویی

به گزارش «تابناک» به نقل از برنا، کیومرث هاشمی در پیامی درگذشت استاد مسعود اسکویی گوینده‌ی صاحب‌نام رادیو را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت به شرح زیر است:

انالله و انا‌الیه راجعون 

در نهایت تاسف و تاثر، صبح امروز گوینده پیشکسوت رادیو «استاد مسعود اسکوئی» دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
زنده‌نام استاد مسعود اسکویی با صدای خاص، شاخص و کم‌نظیرش راوی لحظات افتخارآفرین  ورزشکاران و تیم‌های ورزشی ایران عزیز بود و همواره صدای نافذش در گوش مردم ورزشدوست، طنین‌انداز می‌شد.

صدای ماندگاری که یادآور روایت‌های مختلفی از ورزش ایران بود و همواره با صداقت، تخصص و انصاف سخن بر زبان می‌راند و نقش‌آفرینی مهمی در شور و نشاط اجتماعی داشت و با نقد و نظرهای کارشناسانه‌‌ی خود اثرات مهمی را در ورزش کشور برجای گذاشت.

بدون شک آنچه از مسعود اسکویی  به عنوان یک شخصیت برجسته‌ی رسانه‌ای در تاریخ ورزش ایران و رسانه‌ی ملی به یادگار ماند می‌تواند الگوی مناسب و قابل اعتنا برای جوانان علاقمند به این حرفه باشد.

بدین وسیله ضایعه فقدان اندوهبار گوینده‌ی توانا و فرهیخته‌ی رادیو را به خانواده‌ی محترمش، همکاران این مرحوم در رسانه‌های جمعی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خصوصاً اهالی رادیو ورزش تسلیت می‌گویم و برای آن عزیز غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و سلامتی خواستارم.

 

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی درپی درگذشت مسعود اسکویی
  • تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • واکنش یحیی گل‌محمدی به درگذشت استاد اسکویی + عکس
  • آغاز به کار بیست و چهارمین کنگره مغز و اعصاب کودکان
  • رئیس مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما معرفی شد
  • تسلیت وزیر ورزش در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • درگذشت مجری سرشناس ورزشی صداوسیما
  • عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، استاد نمونه کشوری
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود