Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@18:06:47 GMT

دو پارک جدید در منطقه ۱ تبریز احداث می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۶۸۴۷

دو پارک جدید در منطقه ۱ تبریز احداث می شود

شهردار منطقه ۱ تبریز از افتتاح و بهره‌برداری از ۴ پارک جدید طی ماه‌های اخیر در این منطقه خبر داد و گفت: هم اکنون نیز ۲ پارک دیگر در این منطقه در دست احداث است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اکبر پورخردمند اظهار داشت: این چهار پارک شامل بوستان مدافعان سلامت، کلانتر باغی، امتداد پارک آنالار آتالار و پارک محله‌ای خیابان هفت تیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در همین راستا پارک های مدافعان سلامت با ۷۳۴۹ متر مربع برای قدردانی از کادر پزشکی و درمانی در کوی پزشکان، ۳ هکتار و نیم از پارک ۶ هکتاری کلانتر باغی، توسعه امتداد پارک آتالار آنالار واقع در بلوار استاد شهریار و همچنین پارک محله ای ۴۵۰۰ متر مربعی واقع در خیابان ۷ تیر پارک به تازگی در سطح منطقه ۱ تبریز افتتاح شده اند.

پورخردمند از پیش بینی این منطقه برای اتمام پارک‌های در حال احداث تا بهار ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: دو پارک دیگر شامل پارک تل امیر با مساحت ۱۰ هزار متر مربع در منطقه کم برخوردار احمد آباد واقع شده و پارکی در پشت بیمارستان شهریار با ۹  هزار متر مربع مساحت در حال احداث است که سعی داریم تا ۱۵ اردیبهشت به بهره برداری برسد.

شهردار منطقه ۱ تبریز با اشاره به فعالیت های چشمگیر این منطقه در حوزه فضای سبز، گفت: حوزه فضای سبز منطقه ۱ فعالیت خوبی دارد چرا که جدا از پارک های واقع شده در سطح این منطقه، باغات چای کنار نیز در این منطقه بوده و شهرداری منطقه ۱ خود را موظف به حفظ و حراست از این باغات می‌داند. شهرداری منطقه ۱ به طور جدی به دنبال تملک این باغات است.

او ادامه داد: همچنین پارک دیگری با ۳۵ هزار متر مربع در ابتدای کوچه حسن واقع شده که  ۱۸ هزار مترمربع آن تملک شده و با جدیت در پی تملک ادامه آن هستیم. این موضوع در دستور کار شهرداری منطقه قرار گرفته و سعی داریم فضای آن به صورت سنتی و فضای باغ و همگون با طبیعت حفظ شود.

پورخردمند خاطرنشان کرد: تلاش داریم این پارک نیز تا پایان فروردین جهت استفاده عموم شهروندان به بهره برداری برسد.

کاشت ۱۸ هزار اصله درخت در منطقه ۱

شهردار منطقه ۱ تبریز در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: منطقه ۱ تبریز در راستای نهضت کاشت یک میلیون اصله نهال در تبریز تا امروز اقدام به کاشت ۱۸ هزار درخت و و ۸۹ هزارو ۷۰۰ درختچه کرده است.

او افزود: این میزان نهاده در نقاطی مثل پارک‌های تازه احداث مثل پارک مدافع سلامت، پارک هفت تیر، پارک کلانتر باغی و همچنین فضاهایی خالی موجود در خیابان های اصلی که امکان کاشت در آنها وجود داشت کاشته شده است.

پورخردمند یادآور شد: در نهضت کاشت یک میلیون نهال تعداد ۱۰۰ هزار اصله برای منطقه ۱ در نظر گرفته شده بود که ادامه این روند کاشت طی اسفند امسل و فروردین و اردیبهشت سال آتی ادامه خواهد یافت.

شهردار منطقه ۱ ادامه داد: همچنین اگر در حوزه منطقه ۱ فضایی برای ادامه کاشت نهاده وجود نداشته باشد در نظر داریم این نهال ها را تامین کرده و برای کاشت به مناطق دیگری تحویل دهیم چرا که شهرداری یک مجموعه واحد است.

خودکفایی ۷۰ درصدی منطقه ۱ در تولید گل و گیاه

پورخردمند از وجود ۳ هزار متر مربع فضای گلخانه ای در منطقه ۱ خبر داد و گفت: با فعالیت خوب کارکنان حوزه فضای سبز شهرداری منطقه ۱، تقریبا ۱۰۱ هزار بوته گل در گلخانه های منطقه تولید و پرورش داده شده است.

او افزود: همچنین تعداد ۳ هزار اصله درخت و ۳۹ هزارو ۱۶۸ اصله درختچه در منطقه تولید شده که این تعداد ۷۰ درصد نیاز منطقه ۱ را تامین می کند.

شهردار منطقه ۱ تاکید کرد: طیق برنامه ریزی انجام یافته تولید و خودکفایی ۹۰ درصدی منطقه به گل و گیاه طی سال ۱۴۰۰ این هدفگذاری شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبریز پارک محله شهردار منطقه ۱ شهرداری منطقه هزار متر مربع منطقه ۱ تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۶۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال

رسول مقسم روز شنبه گفت : سال قبل گلستان از محل تولید نهال‌جنگلی ۳۸۷ هکتار از عرصه‌های جنگلی هیرکانی را با کاشت «بلوط، ون، افرا و خانواده سرو نقره‌ای» احیا کرد یا توسعه داد که شامل ۲۰۰ هکتار در منطقه «قلعه‌قافه» مینودشت، ۱۰۰ هکتار در منطقه «قربان‌دره» مراوه‌تپه، ۵۷ هکتار در منطقه «جوزچال» رامیان و ۳۰ هکتار در مناطق« عربکلو و خسروآباد» گالیکش بود.

طبق گزارش مسوولان حوزه جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، سال قبل در قالب اجرای طرح ملی چهارساله کاشت یک میلیارد درخت، ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال جنگلی برای فضای سبز، زراعت چوب، احیا و توسعه جنگل و مرتع و بیابان با بهره‌گیری از نهالستان‌های دولتی و خصوصی در استان تولید و در اختیار استان‌ها قرار گرفت در حالی که تعهد ایجاد شده برای گلستان در این سال پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نهال بود.

به روزرسانی جنگل‌های هیرکانی نیازمند احیا و توسعه

رییس اداره جنگلکاری، پارک‌ها و تفرجگاه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: مکاتبه با ادارات شهرستانی منابع طبیعی و آبخیزداری برای شناسایی جنگل‌های مخروبه، کم پوشش و فقیر جنگلی انجام شده است.

طبق گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، در این استان شمالی با مساحتی نزدیک به ۲ میلیون هکتار دارای اقلیم معتدل مدیترانه‌ای و دارای سطحی معادل یک میلیون و ۳۳۵ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد که ۴۵۲ هزار هکتار آن را عرصه جنگلی هیرکانی است.

گلستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که اقتصاد اصلی ساکنان آن برپایه کشاورزی استوار است.

دیگر خبرها

  • ۴ مصدوم در اثر انفجار در پارک پرواز تبریز
  • انفجار گاز فاضلاب در پارک پرواز تبریز چهار مصدوم به جا گذاشت
  • انفجار در پارک پرواز تبریز/ ۴ نفر مصدوم شدند
  • انفجار در پارک پرواز تبریز
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود