Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-04@08:23:40 GMT

بحران فقدان آمار دقیق کرونا در قاره آفریقا

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۶۸۹۳

بحران فقدان آمار دقیق کرونا در قاره آفریقا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از گاردین، متخصصان بیماری های اپیدمی ترس زیادی بابت نامشخص بودن تعداد مبتلایان و قربانیان کرونایی در قاره آفریقا دارند.

ارزیابی ها حاکی از آن است که آمار واقعی به هیچ عنوان با چیزی که بیان می شود برابر نیست.

مجموعه ای از مطالعات ، نگرانی از اینكه اعداد و ارقام رسمی دست كم گرفته شده اند را افزایش داده است و این احتمال را می دهد كه آفریقا علیرغم نیاز فوری ، به عنوان یك اولویت برای كمبود واكسن جهانی در نظر گرفته نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از کشورهای آفریقایی توانایی انجام آزمایش های گسترده را ندارند و ظرفیت جمع آوری اطلاعات قابل اعتماد در مورد موارد و مرگ و میرها ، به ویژه در مناطق دورافتاده وجود ندارد. نکته شگفت آور اینکه در برخی از نقاط آفریقا ابتلا به کرونا یک ننگ تلقی می شود!

کمبود اطلاعات و عدم توانایی قربانیان در دسترسی یا پرداخت هزینه امکانات درمانی نیز ممکن است گزارش دهی را کاهش دهد و به همین دلیل قاره آفریقا در اولویت دریافت واکسن قرار ندارد.

 

سازمان بهداشت جهانی گفته است: «آرایش منحصر به فرد اجتماعی و بوم شناختی در تعدادی از کشورهای آفریقایی به معنای سرعت انتقال کمتر و موارد شدید کمتر در مقایسه با کشورهای آسیب دیده است».

البته به نظر می رسد این بیانیه سازمان جهانی بهداشت بسیار غلط است و به نادیده گرفتن این قاره کمک کرده است.

آمارها ظاهرا نشان می دهد میزان مرگ و میر در سراسر آفریقا در مقایسه با مناطق دیگر نسبتاً کم بوده است ، هرچند در حال افزایش است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا ویروس کووید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۶۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا

به گزارش خبرگزاری مهر، آصف مهدوی با اشاره به توانمندی ایران در حوزه تولید تجهیزات پزشکی، گفت: در ایران ۱۷۰۰ تولید کننده تجهیزات پزشکی مشغول فعالیت هستند و امکان صادرات محصولات به کشورهای حوزه آفریقایی وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر تجهیزات و ملزومات پزشکی تولیدی ایران به کشورهای مختلفی در منطقه، آسیا و حتی اروپا صادر می‌شود و امکان همکاری در حوزه رگولاتوری و تنظیم گری برای تسهیل صادرات ملزومات پزشکی به آفریقا نیز مهیاست.

به گفته مهدوی، تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند در حوزه انتقال تکنولوژی ساخت تجهیزات و همچنین تأمین کمبودهای این حوزه به کشورهای آفریقایی کمک کنند.

کد خبر 6095021 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • روایت امام جمعه تهران از حمله سپاه به اسرائیل
  • شهید مطهری نیم قرن در راه اعتلای علمی جامعه اسلامی قلم زد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • خاورمیانه 2050 چه شکلی است؟/ 3 سناریو با فرض جنگ سرد آمریکا و چین
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی