Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-30@12:02:00 GMT

هیچ ضمانتی برای فروش محصول کشاورزی وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۶۹۳۲

یک کشاورز نمونه ملی آذربایجان غربی گفت: هیچ ضمانتی برای فروش محصول کشاورزی وجود ندارد.

هیمن دغو افزود: با وجود تلاش و زحمات یک کشاورز برای تولید محصول کشاورزی متاسفانه تضمینی برای فروش محصولات کشاورزی  وجود ندارد. 
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ توانست با بالا بردن راندمان تولید چغندر قند بهاره، کشاورز نمونه ملی در تولیدچغندر قند بهاره شود، تصریح کرد: متوسط برداشت چغندرقند در هر هکتار به طور میانگین ۶۵ تن است امامن موفق شدم از هر هکتار ۱۹۵ تن محصول چغندر قند برداشت کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دغو چغندر کار بوکانی با بیان اینکه سرمایه اولیه برای این کار داشتن زمین کشاورزی است، یاد آور شد: با استفاده از روش های نوین وعلمی تولید توانستم از ۱۱ هکتار زمین کشاورزی خود در سال زراعی گذشته حدود ۲۱۴۵ تن چغندر برداشت کنم.
این کشاورز نمونه ملی با تاکید به اینکه علاوه بر خود باعث اشتغال ۱۰نفر نیز شده است، اظهار کرد: استفاده از بذر اصلاح شده،بهره گیری از نظر کارشناسان ترویج و رعایت اصول زراعی از جمله علل افزایش عملکرد محصول کشاورزی است.
وی با اشاره به اینکه قیمت فروش  هر کیلو چغندر قند در سال جاری ۷۵۰تومان بود، خاطر نشان کرد: متاسفانه عمده مشکل کشاورزان چغندر قند، نبود تضمین برای فروش و عدم همکاری کارخانه ها با کشاورزان درجهت خرید محصول است که همین باعث شده با چند درصد ضرر محصول خود را به دلالان بفروشند.
دغو ادامه داد: اگر دولت در زمان فروش محصول کمک حال کشاورزان باشد و جلو سود دلالان را بگیرد کشاورزی برای مردم منطقه به صرفه خواهد بود.

ایسنا/

برچسب ها: هیمن دغو ، آذربایجان غربی ، چغندر قند ، کشاورز نمونه ملی ، فروش محصولات کشاورزی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MhJ

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: آذربایجان غربی چغندر قند کشاورز نمونه ملی فروش محصولات کشاورزی کشاورز نمونه ملی محصول کشاورزی فروش محصول برای فروش چغندر قند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۶۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از آغاز عملیات اجرایی امحای مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق کلان‌شهر شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، محمد میرزایی در حاشیه عملیات مذکور اظهار کرد: از صبح سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت عملیات امحای مزارع مذکور در سطح ۲۷۰ هکتار از اراضی منطقه گردخون در حومه کلان‌شهر شیراز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه کار قلع‌وقمع مزارع گندم و جو آبیاری شده با فاضلاب خام با به‌کارگیری قریب به ۲۰ دستگاه تراکتور و پنج دستگاه لودر در حال انجام است، افزود: پیش‌بینی می‌شود این اقدام در بیش از ۱۰ قطعه از مزارع تا پایان روز به اتمام برسد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه کار امحای مزارع به دستور مقام قضایی و نظر شبکه بهداشت و درمان مبنی بر آلودگی مزارع در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز قرار گرفته است، تصریح کرد: این عملیات با مشارکت دستگاه‌های متولی در قالب گشت‌های هم‌پوشان برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا رسیده است.

میرزایی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت عموم جامعه و تولید محصول سالم عاری از هرگونه آلودگی، خط قرمز متولیان تولید است، اضافه کرد: جهاد کشاورزی هم‌گام با دیگر نهاد های ذی‌مدخل به طور جدی با هرگونه تهدید سلامت مردم مقابله و با سوء استفاده‌گران به هر شکل ممکن برخورد قانونی خواهد کرد.

وی ضمن اطمینان خاطر به مصرف‌کنندگان محصولات کشاورزی به جهت صیانت از تولید محصول سالم و با کیفیت خاطرنشان کرد: صیانت از تولید محصول سالم امری فرادستگاهی است که نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها است.

کد خبر 749321

دیگر خبرها

  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • برداشت جو قصیل در قم
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد