Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی‌وند، استاندار کرمان صبح امروز ۲۸ بهمن‌ماه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان گفت: سهمیه ۲۰۰ تن مرغ منجمد پاسخگوی نیاز استان کرمان نیست و با پیگیری‌های لازم درخصوص تخصیص بیشتر به استان باید جلوی هر گونه چالشی در این زمینه در استان گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او خطاب به مدیران استان بیان کرد: اگر در بازار کمبود کالایی داشته باشیم، بدون مصوبه در انبار‌ها را باز می‌کنم و مدیران موظف هستند که وضعیت استان را به خوبی به مرکز منتقل کنند تا آن‌ها سهمیه کافی و به‌موقع به استان اختصاص دهند.

زینی وند تاکید کرد: هر جا هر ذخیره‌ای در استان باشد و کمبودی در آن کالا احساس شود، بدون اجازه شما در انبار‌ها را باز و کالا‌ها را در بازار توزیع می‌کنیم و دستگاه قضایی با مدیران و کاهلانی که باعث کمبود کالا‌ها در استان می‌شوند و حتی با مدیران ما نیز که کم کاری‌ها انجام دادند، برخورد جدی کنند.

او ادامه داد: استان پهناور کرمان نباید هر روز با کمبود یک کالا روبه رو باشد و نباید معطل اجازه یک فرد در تهران باشیم؛ بنابراین  مدیران وضعیت استان را به خوبی به مرکز منتقل کنید و بدانید در صورت کمبود هر کالایی، منتظر مجوز بازار نمی‌مانم و در انبار‌ها را به دستور خودم به عنوان مسئول امنیتی استان باز و در بازار توزیع می‌کنم.

استاندار کرمان با بیان اینکه از وزیر جهاد کشاورزی مجوز راه‌اندازی مرغداری در استان گرفتیم، تصریح کرد: سالانه میانگین مصرف گوشت مرغ در استان کرمان ۷۵ هزار تن است که حدود ۴۸ هزار تن آن در داخل استان تولید می‌شود این درحالی است که حدود ۶ هزار تن از مرغ تولیدی استان به دلیل جذبه بازار استان‌های دیگر، از استان خارج می‌شود؛ بنابراین حدود ۳۵ هزار تن گوشت مرغ را از خارج استان تامین می‌کنیم.

او با اشاره به قیمت مصوب گوشت مرغ در ستاد تنظیم بازار کشور تاکید کرد: کشور قانون دارد و ما در استان صادقانه رفتار کردیم و طبق قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور مرغ در استان توزیع کردیم؛ اما برخی از استان‌های دیگر طبق قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار گوشت مرغ عرضه نکردند که این امر باعث کمبود در بازار استان کرمان شد و باید مدنظر داشت که ما در چنین شرایطی مرغ منجمد برای تنظیم بازار و ارزان فروشی نمی‌خواهیم؛ بلکه برای تامین نیاز استان می‌خواهیم.

استاندار کرمان تاکید کرد: باید مرغ منجمد در استان تامین و باید تخصصی توزیع شود و با مخلان کار برخورد جدی صورت بگیرد و از دادستان درخواست داریم با مدیرانی که ما به لحاظ قانونی توان برخورد با آن‌ها را نداریم، برخورد جدی کند.

او ادامه داد: کنترل ورودی و خروجی کشتارگاه‌ها باید همچنان به دقت انجام شود و کارگروه توزیع به صورت ویژه تا پایان سال در استان فعال شود و انتظار داریم که توزیع گوشت مرغ تخصصی و توزیع به گونه‌ای باشد که در همه فروشگاه‌ها مرغ موجود باشد.

زینی‌وند افزود: کارگروه تخصصی توزیع گوشت مرغ متعادل به بازار فعلا مستقر باشد و هر هفته گزارش عملکرد آن به ارائه شود.

او خروج مرغ از استان را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد و ادامه داد: باید کمبود مرغ در استان با مرغ منجمد تامین شود و ضمن آن که هرچه سریع تر سهمیه هزار تنی مرغ منجمد به استان بیاید.

استاندار کرمان با تاکید بر نظارت دقیق بر بازار مرغ عنوان کرد: جهاد کشاورزی تا هفته آینده لیستی از ظرفیت واقعی مرغداری‌های موجود استان ارائه دهد تا بتوانیم مشکل مرغداری‌هایی که با همه ظرفیت تولید نمی‌کنند، را رفع کنیم.

مهدی حسینی‌نژاد، رییس سازمان صمت استان کرمان نیز در این جلسه گفت: نباید تا اطلاع ثانوی خروج مرغ از استان داشته باشیم و به شدت خروجی‌های استان در این زمینه کنترل شود.

او با بیان اینکه ۷۰ تن کمبود گوشت مرغ در شهر کرمان داریم، تصریح کرد: میزان کشتار مرغ در شمال استان پاسخگوی نیاز کرمان نیست و جنوب استان نیز به شدت در زمینه گوشت مرغ مشکل دارد که به دنبال مدیریت آن هستیم.

حسینی نژاد در خصوص تامین میوه شب عید نیز گفت: برای استان ۹۵۰ تن پرتقال و ۵۰۰ تن سیب درختی در نظر گرفتیم که در تامین پرتقال مقداری مشکل داریم و در حال حاضر ۳۵۰ تن پرتقال از جنوب استان تامین می‌کنیم و بخشی از سیب درختی نیز تامین شده است.

 علی زینی وند، استاندار کرمان با اشاره به وجود پرتقال در استان کرمان گفت: نمی‌توانیم اجازه دهیم استان با کمبود پرتقال روبه رو باشد و پرتقال از استان خارج شود و تا فردا راه حل عملیاتی برای تامین ۲۰۰ تن پرتقال کمبود در استان به بنده ارائه دهید.

اوبه سازمان صمت استان تاکید کرد: پیگیری کنید که مشکلی در تامین نیاز بازار در روغن، برنج و شکر و مشکلی در ذخایر نداشته باشیم.

 از ابتدای سال تاکنون ۲هزا و ۱۰۰ تن مرغ منجمد در استان کرمان توزیع شده و اکنون ۲۲۰ تن موجودی سردخانه‌های استان بوده و قول اختصاص ۱۲۰ تن دیگر به استان داده شده است.

 منبع: خبرگزاری ایسنا 

انتهای پیام/ م 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد تنظیم بازار توزیع میوه ستاد تنظیم بازار استاندار کرمان استان کرمان مرغ منجمد گوشت مرغ زینی وند هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۷۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان

ایسنا/لرستان معاون اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

سیروس ابراهیمی در حاشیه جلسه تنظیم بازار که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، کارگروه تنظیم بازار را یکی از کارگروههای مهم عنوان کرد و افزود: در این کارگروه معمولا مسائل بازار، تولید، عرضه، مصرف، قیمت و نظارت مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان عنوان کرد: یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم تولید گوشت مرغ بیش از نیاز استان است که باید به دیگر استان‌ها صادر شود، چالش بعدی ۱۰ درصد ارزش افزوده است که محل اختلاف سازمان جهاد کشاورزی و امور مالیاتی است که باید بررسی شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات امروز جلسه تنظیم بازار تحویل سبوس گندم به دامداران بود، گفت: کارخانجاتی که به تعهد خود در خصوص تحویل سبوس گندم به دامداران عمل نکنند سهمیه گندم آن‌ها قطع می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • بررسی علت فوت کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود
  • کمبود وارفارین نداریم/ توزیع در داروخانه‌های منتخب