Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل ناتو در آستانه نشست این سازمان برای تصمیم‌گیری درباره حضور یا خروج از افغانستان تصریح کرد که ناتو تا فرارسیدن زمان مناسب افغانستان را ترک نمی‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در آستانه نشست وزرای دفاع این سازمان برای تصمیم‌گیری درباره ادامه حضور و یا خروج از افغانستان در یک نشست خبری تصریح کرد: «تا فرارسیدن زمان مناسب افغانستان را ترک نمی‌کنیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

استولتنبرگ اظهار داشت: هدف مشترک ما واضح است؛ افغانستان هرگز نباید بار دیگر به عنوان پناهگاه امن تروریست‌ها برای حمله به کشورهای ما مورد استفاده قرار گیرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: «با اینکه هیچ یک از شرکای ما نمی‌خواهد بیش از آنچه ضروری باشد به حضور در افغانستان ادامه دهد اما تا فرارسیدن زمان مناسب افغانستان را ترک نمی‌کنیم».

دبیرکل ناتو ادامه داد: هنوز این نیاز وجود دارد که طالبان باید اقدامات بیشتری را در رابطه با عمل کردن تعهداتش انجام داده و روابط خود را با تروریست‌های بین‌المللی قطع کنند.

به گزارش «رویترز»، ناتو برای آموزش، کمک و مشاوره به نیروهای امنیتی افغان 9 هزار و 600 نیرو دارد که 2500 نفر آن را نیروهای آمریکایی تشکیل می‌دهد.

وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان ناتو  چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری قرار است درباره ادامه حضور و یا خروج نیروهای خود از افغانستان تصمیم بگیرند.

خبرگزاری آلمان: 10 هزار نظامی ناتو به حضور در افغانستان ادامه می‌دهندتاکید بایدن به امکان عدم خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در ماه میهشدار طالبان به از سرگیری حملات: تمدید اشغال افغان‌ها را وادار می‌سازد دست به اسلحه ببرندنشست خبری هیئت طالبان/ طبق توافق دوحه ماندن آمریکایی‌ها بعد از 14 ماه به معنای اشغال افغانستان است

پیش از این چهار مقام ارشد ناتو به رویترز گفتند که با وجود درخواست طالبان برای خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان در پایان ماه آوریل، نیروهای خارجی بیش از مهلت تعیین شده در توافقنامه قطر به حضورشان در افغانستان ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان ناتو اخبار افغانستان طالبان ناتو اخبار افغانستان دبیرکل ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۷۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز دوشنبه علی‌رغم اینکه اعضای این ائتلاف در ماه‌های اخیر به وعده‌های خود مبنی بر کمک نظامی عمل نکرده‌اند، به مقامات اوکراینی وعده داد که از این پس جریان تسلیحات و مهمات افزایش خواهد یافت.

دبیرکل ناتو در سفری اعلام نشده امروز وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شد و با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور این کشور گفت و گو کرد.

وی قرار است در ساعتهای آینده با نمایندگان پارلمان اوکراین نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

سفر امروز استولتنبرگ سومین سفر او به اوکراین از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین است؛ سفر امروز او در زمانی انجام می‌شود که ارتش اوکراین در وضعیت دشواری قرار دارد.

پس از شکست ضدحمله پارسال ارتش اوکراین، نیروهای روسیه تا حدی به علت کاهش ارسال تسلیحات و مهمات غربی به اوکراین، ابتکاعمل به دست گرفتند.

دبیر کل ناتو اوایل اردیبهشت اذعان کرد کشورهای عضو این پیمان به وعده های خود در قبال اوکراین عمل نکردند.

«ینس استولتنبرگ در این‌باره گفت: حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است. دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند.

دبیر کل ناتو یادآور شد که آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

پیش از این «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6092252

دیگر خبرها

  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • حضور سرزده دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • حضور غیرمنتظره دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی