Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، از محکومیت سه تازه داماد اهل بندرخمیر به یک سال حبس از سوی دادگستری شهرستان به دلیل برگزاری جشن عروسی در ایام شیوع بیماری کرونا و محدودیت ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،فاطمه نوروزیان، افزود: برگزاری مراسم عروسی و عزا مهمترین عامل شیوع ویروس کروناست و تاکنون به علت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی، ۱۵ روستای هرمزگان قرنطینه شده یا با محدودیت تردد مواجه شدند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه هر اقدامی که علیه سلامت و بهداشت عمومی تهدید باشد جرم تلقی می‌شود، گفت: ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی را که از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی باشد، جرم شناخته و مجازات را نیز تعیین نموده است و حتی به مدت یک‌ سال حبس دارد، امیدواریم مردم به توصیه‌های بهداشتی و سلامت توجه کنند تا بتوانیم از شّر ویروس منحوس کرونا به عنوان تهدید کننده جامعه و خانواده‌ها رهایی یابیم.

احمد چنگایی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خمیر در این خصوص گفت : مهم ترین عامل افزایش تعداد مبتلایان در شهرستان خمیر ، شرکت در جلسات عقد، عروسی، ترحیم و مراسم دورهمی خانوادگی است و به همین خاطر هر گونه برگزاری مراسم بدون کسب مجوز تا زمان عادی شدن شرایط و اعلام رسمی ستاد مبارزه با کرونا در این شهرستان ممنوع است و برگزار کنندگان این مراسمات به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی و به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی تحت تعقیب قرار خواهند گرفت..

وی تصریح کرد: در صورت تخلف و سرایت بیماری در هر مجلسی که برخلاف مصوبات برگزار شود مقصرین تحت تعقیب قرار گرفته و محکوم به پرداخت هرگونه خسارت جانی و مالی اعم از دیه و هزینه های درمان به افراد مبتلا، خواهند شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا محدودیت های کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۷۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در هراس از توان موشکی و پهپادی ایران و با نادیده گرفتن عملیات وعده صادق و حمله به رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران باید سیستم‌های تسلیحاتی خود را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش ایرنا آستین با نادیده گرفتن موفقیت عبور موشک‌های ایران از لایحه‌های پدافند هوایی رژیم اسرائیل که ادعای غیرقابل نفوذ بودن آن را داشت، به خبرنگاران گفت: "از این حمله درس زیادی آموخته شده است. "

وی ادعا کرد: آن‌ها از مهمات زیادی استفاده کردند و هدف آن‌ها تحمیل خسارت قابل توجه در اسرائیل بود.

آستین در ادامه ادعا‌های خود گفت؛ "ایران باید کارآمدی سیستم‌های تسلیحاتی و برنامه ریزی خود را بررسی کند. فکر می‌کنم اسرائیل نشان داده است که توانایی قابل توجهی برای دفاع از خود دارد. "

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • محکومیت شدید برخوردهای خشونت آمیز علیه اساتید و دانشجویان غربی
  • اظهارات تازه وکیل توماج صالحی درباره پرونده موکلش
  • تهیه کننده مشهور متهم به تجاوز تبرئه شد
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • اعتراضات بی سابقه دانشگاه های آمریکا در حمایت از غزه و محکومیت اسرائیل+ فیلم و عکس/ اعتراضات به کانادا و اروپا رسید
  • کشف پشت پرده تازه از برخوردهای تند با بی‌حجابی | این مشکل از اول انقلاب هم بوده است