Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: بابت انجام اصلاحیه بودجه از دولت تشکر می کنم، اما آیا این اصلاحیه توانسته دغدغه های مجلس شورای اسلامی را رفع کند؟

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات اصلاحیه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به عنوان مخالف گفت: اصلاحاتی در لایحه بودجه توسط دولت انجام شد، بابت انجام این اصلاحیه از دولت تشکر می کنم، اما آیا این اصلاحیه توانسته دغدغه های مجلس شورای اسلامی را رفع کند یا خیر؟

وی افزود: مصارف ۸۴۱ هزار میلیارد تومان بود، اما در این اصلاحیه به رقم ۸۵۴ هزار میلیاردتومن افزایش پیدا کرده است، در بحث هزینه در لایحه قبلی ۶۳۷ هزارمیلیاردتومان بود که اکنون به ۶۵۲ هزارمیلیاردتومان رسیده است، اعتبارات تملک و عمرانی ۱۰۴ هزارمیلیاردتومان بود اکنون در این اصلاحیه به ۱۰۹ میلیاردتومان رسیده است که این یعنی کمتر از حدود ۵ درصد افزایش.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حوزه مالیات چه اتفاقی رخ داد؟ می فرمودند لایحه بودجه را دقیق نوشته ایم و می گفتند از نظرات کارشناسی استفاده کردیم، چه اتفاقی افتاد که در این دو هفته دولت مالیات ها را ۲۵ هزارمیلیاردتومان افزایش داده است؟ در لایحه پیشین قیمت نفت ۴۰ دلار بود اما در این اصلاحیه ۵۰ دلار است، حال سهم ۱۴/۵ درصد با فروش ۱/۵ میلیون بشکه نفت ۵۰ دلار انجام می شود، اگرچه قیمت نفت اکنون ۶۰ دلار است، این سهم ۱۴/۵درصد شرکت ملی نفت همیشه بوده است، اما باید مشخص شود اصلا سهم مورد نیاز شرکت ملی نفت به چه میزان است؟رابطه شرکت ملی نفت و دولت به صورت دقیق تبیین نشده است.

سلیمی اضافه کرد: در حوزه انتشار اوراق که دولت بعد را مقروض می کند ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش معنادار را شاهد بودیم، کمیسیون تلفیق زحمات زیادی را صرف کرد، ضریب ریالی توسط دولت در کمیسیون تلفیق اصلاح شده بود و به ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده بود اما بار دیگر در این اصلاحیه افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لایحه بودجه 1400 مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۷۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی برای ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه مربوط به جداول از ساعت ۱۴:۳۰ آغاز شد.

با توجه به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان برای رأی‌گیری، امکان بررسی جداول وجود نداشت و محمدباقر قالیباف، گفت: تعداد نمایندگان حاضر در مجلس برای رأی‌گیری به حدنصاب نرسیده است و نمی‌توانیم بحث بودجه را دنبال کنیم، لذا پایان جلسه را اعلام می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جلسه بعدی مجلس فردا (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) برای ادامه بررسی بخش دوم بودجه تشکیل می‌شود.

کد خبر 6092222 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود