Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتقال تخفیف بیمه‌نامه شخص ثالث از بیمه‌گذار به خودروی مشابه مالک، والدین، همسر یا فرزندان بلاواسطه، از مصوبات بسیار ارزشمند مجلس محترم شورای اسلامی به شمار می‌رود که در قانون جدید بیمه شخص ثالث برای حفظ منافع بیمه گذاران برداشته شده است.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی ، کنار زدن غبار سوتفاهم ها، تعبیرهای نادرست و شفاف سازی دستورالعمل های تازه از ماموریت های نهادناظر است که انتقال تخفیف های درنظر گرفته شده در بیمه نامه شخص ثالث یکی از جلوه های صیانت از حقوق بیمه گذاران به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازنشر و تشریح شرایط انتقال این مزیت های بیمه ای، رسالت رسانه هایی است که برای حفظ منافع عمومی تلاش می کنند و روشنگری در خصوص آخرین اصلاحات قانون بیمه شخص ثالث بیش از پیش در گرو پرداختن جدی و پیگیر رسانه ها به موضوعی است که گروه مخاطبان آن از مرز سی میلیون هموطن نیز فراتر می رود.

تخفیف های درنظر گرفته شده برای تهیه بیمه نامه شخص ثالث، حق مسلم کسانی است که با رعایت مقررات، قانونمداری، احتیاط و مسئولیت اجتماعی از مزایای قانونی بهره مند شده اند و طبیعتا حق تقدم آنان برای استفاده از این مزیت خاص، محفوظ است.

طراحان آیین نامه جدید اعمال تخفیفات بیش از هر مولفه دیگری برای حفظ حقوق ذینفعان اصلی، برنامه ریزی کرده اند و حتی برای حفظ حقوق مترتب برای دارندگان تخفیف در خصوص شیوه های دیگر انتقال آن هم تدابیری اندیشیده اند.

در این میان "سامانه سنهاب" به عنوان چشم تیزبین صنعت بیمه و مرکز داده های بیمه ای این صنعت، نقش مهمی در پایش تخفیفات دارد و نکته مهم این است که اطلاعات ثبت نشده در این سامانه ها با اتخاذ راهکارهایی به قوت خود باقی خواهد بود.

بی تردید تبصره ماده شش قانون بیمه اجباری شخص ثالث می تواند از نشانه های آشکار اعتمادسازی و حفظ حقوق بیمه گذارانی باشد که پیش از این نگرانی هایی برای هدررفت سال های قانونمداری خود بودند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: برای حفظ شخص ثالث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۷۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه سوخت این خودروها قطع می شود

به گزارش پارس نیوز، خاندوزی وزیر اقتصاد در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم‌ تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتر شده است.

در این نامه به بذرپاش نوشته شده است:

ضمن تشکر و قدردانی از تلاش مستمر همکاران آن وزارتخانه شاغل در ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت در اجرایی نمودن مفاد ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه و غیرفعال نمودن کارت سوخت خودروهای گازسوز فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث در فاز اول اجرای ماده قانونی یادشده، با توجه به نتایج مثبت حاصله از اجرای این ماده قانونی که منجر به افزایش پوشش بیمه‌ای وسایل نقلیه و همچنین صرفه‌جویی در مصرف روزانه میلیون‌ها لیتر نفت و گاز شده است خواهشمند است دستور فرمایید در گام بعدی اجرای طرح عدم‌تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتری در دستور کار قرار گیرد تا در آینده شاهد تداوم اثرات مثبت اجرای این ماده قانونی باشیم.

دیگر خبرها

  • شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد
  • لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست
  • کارت سوخت این خودرو ها باطل می شود
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • سهمیه سوخت این خودروها قطع می شود
  • سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می شود
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث