Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلاش‌های جهاد کشاورزی برای ذخیره‌سازی گوشت منجمد و مرغ مورد نیاز شب عید از دو هفته پیش آغاز شده اما مردم از نوسان قیمت این کالا به شدت نگرانند، از طرفی کمبود شدید نهاده‌های دامی هم موجب شده نماینده گیلان به وزیر جهاد کشاورزی تذکر دهد.

خبرگزاری شبستان_ رشت، ذخیره‌سازی گوشت منجمد و مرغ مورد نیاز شب عید موضوعی است که اخیرا در دستور کار جهاد کشاورزی استان گیلان به عنوان قطب تولید مرغ کشور قرار گرفته است اما مردم همچنان نگران نوساناتی هستند که در قیمت مرغ اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی بی‌سروسامانی در تأمین نهاده‌های دامی هم باعث شده وزیر جهاد کشاورزی اخیرا از نمایندگان گیلان در مجلس تذکری جدی بگیرد.

 

وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی دو متولی حوزه تأمین گوشت، مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز در بازار و نظارت بر چگونگی انجام این فرآیند محسوب می‌شوند اما انگار هر زمان که نوبت به بررسی چرایی پرکشیدن قیمت اقلام اساسی مانند مرغ می‌شود باید شاهد این باشیم که دو وزارتخانه اشاره شده انگشت اتهام را به سوی یکدیگر نشانه ‌روند.

 

مردم از افزایش شدید قیمت مرغ که در برخی از نقاط کشور حتی به کیلویی 30 هزار تومان هم رسیده است گله‌مند بوده و با توجه به در پیش بودن ایام پایانی سال نگران وضعیت فردا هستند در همین راستا و به نقل از برخی رسانه‌ها رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی مطالبی عنوان کرده که بسیار جالب توجه است.

«رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با بیان اینکه قیمت واقعی مرغ، قیمت مصوب تنظیم بازار یعنی 20 هزار و 400 تومان نیست تصریح کرده: قیمت واقعی مرغ زنده با توجه به افزایش مولفه‌های تولید بر اساس آنالیز تشکل‌ها 17 هزار و 500 تومان و قیمت مرغ گرم نیز 24 تا 25 هزارتومان می‌شود و فروش مرغ بیش از 27 هزارتومان گرانفروشی است.»

 

رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان در اوایل همین ماه وعده داده بود که در عرض 24 ساعت قیمت مرغ کاهش پیدا می‌کند، عباس تابش در آن مصاحبه بیان داشته بود؛ قیمت مرغ تا 24 ساعت آینده به نرخ مصوب می‌رسد و این کالا با این نرخ در تمامی مراکز و واحدها عرضه می‌شود.

 

*کمبود شدید نهاده‌های دامی و کود؛ تذکر نماینده گیلان به وزیر جهاد کشاورزی

اما در این میان «جبارکوچکی‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان ضمن انتقاد نسبت به عملکرد دستگاه‌های متولی در حوزه تامین و توزیع کالاهای اساسی عنوان کرد: تامین نهاده‌های دامی و کود، از نیازهای اساسی کشاورزان محسوب می‌شود اما امروزه با کمبود شدید در موارد یاد شده مواجه هستیم.

 

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اعلام این خبر که با توجه به هرج و مرج‌های ایجاد شده در سطح بازار وی در نطق اخیر خود به وزیر جهاد کشاورزی تذکر داده است تصریح کرد: باید با تامین نهاده‌های دامی و کود از تولیدکنندگان حمایت به عمل آید و از وزارت جهاد کشاورزی می‌خواهیم نسبت به سروسامان دادن این اوضاع اقدام کند.


*مردم در مورد تأمین مرغ و گوشت مورد نیاز خود نگران نباشند

«حجت علی‌ اکبرنژاد» نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم مراحل ذخیره‌سازی گوشت و مرغ منجمد در استان گیلان از چندی پیش آغاز شده و تا 11 بهمن، 2 هزار و 150 تن مرغ منجمد ذخیره‌سازی شد و انتظار داریم این مقدار تا شب به عید به چهار هزار و 200 تن برسد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان این استان را  یکی از قطب‌های مهم تولید مرغ در کشور خواند و در تشریح بیشتر این موضوع اضافه کرد: در حال حاضر روزانه معادل 460 تن مرغ در کشتارگاه‌های مرغ گیلان تولید، که از این میزان 200 تن مصرف داخلی و مابقی به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود.

 

وی حضور مردم در ماه و روزهای پایانی سال منتهی به عید نوروز در مراکز عرضه مرغ و گوشت برای خرید این دو محصول را هم مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در همین جا باید عرض کنم که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی از همه مردم درخواست دارند در مورد تأمین مرغ و گوشت نگران نباشند و در موعود مقرر به مراکز فروش مراجعه کنند.

 

کمبود دان مرغ، دپوی گسترده نهاده‌های دامی وارداتی در گمرکات کشور و اختلال در تامین و عرضه نهاده‌های دامی همزمان با افزایش بی‌سابقه نرخ ارز یکی دو سالی است که گریبانگیر کشور شده اما در یک سال اخیر که شیوع کرونا به معضل اساسی تبدیل شده این موضوع حال و روز وخیم‌تر و نگران‌کننده‌تری به خود گرفته است تا جایی که مرغداران کشور همواره از خرید نهاده‌های دامی به قیمت آزاد که موجب افزایش هزینه تولید می‌شود، گلایه داشته و دارند.

 

عرضه مرغ به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار، نظارت بر اجرایی شدن این فرآیند و تامین نهاده‌های مورد نیاز بخش تولید و پرورش دهندگان مرغ از جمله خواسته‌های مردم و تولیدکنندگان است بنابراین انتظار می‌رود نهادهای متولی با نظارت بیشتر مانع از نوسانان شدید در قیمت مرغ بشوند به ویژه اینکه گیلان همواره یکی از قطب‌های تولید این قلم کالای اساسی بوده بنابراین انتظارات ما از متولیان استان بیشتر از این حرف‌ها است.


 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: ذخیره سازی مرغ جهاد کشاورزی گیلان نهاده های دامی وزیر جهاد کشاورزی نهاده های دامی ذخیره سازی مرغ و گوشت مورد نیاز قیمت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۷۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ نماینده ولی فقیه در گیلان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر با اشاره به جایگاه رفیع کار و کارگر در اسلام استان گفت: عمده ملزومات زندگی مردم جامعه محصول کار و تلاش کارگران است، که باید به این قشر از جامعه بیشتر توجه شود.

آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به تقاضای بازار برای مصرف کالا‌های ایرانی، گفت: بیشتر کشور‌ها امروز تمایل دارند تولیدات ایرانی را مصرف کنند و همچنین، کشور‌هایی همچون ترکیه، سوریه و عراق بهترین میدان عرضه تولیدات فنی و مهندسی ایرانیان هستند.

وی با تاکید بر ضرورت برآورد میزان نیاز داخلی برای تولید در عرصه‌های مختلف، اضافه کرد: در حال حاضر ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار داریم، اما مشخص نیست که تولید برنج از این مقدار شالیزار پاسخگوی نیاز داخلی باشد تا در صورت نیاز با حمایت مسئولان تلاش بیشتری برای جهش تولید انجام شود.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به تلاش دولت برای احیای شرکت‌ها و صنایع تعطیل و نیمه تعطیل کشور، افزود: با احیای این شرکت‌ها، کارگران و تولیدکنندگانی که براثر مشکلات بیکار شدند با سرمایه‌گذاری‌های جدید به عرصه تولید بازمی گردند.

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم ایجاد توازن میان افزایش حقوق کارگری و کالا‌های مصرفی، افزود: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب مسئله امنیت شغلی را مطرح کردند، برخی کارفرمایان با جذب کارگر ۸۹ روزه برای کارگران نگرانی ایجاد می‌کنند در حالی که متولیان امر باید به مشکلات کارگران توجه و برای حل آن تلاش کنند.

آیت‌الله فلاحتی همچنین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ارتباط صنعت با مدارس و دانشگاه، افزود: دانش‌آموزان پس از پایان تحصیلات متوسطه، باید مهارت لازم در رشته تحصیلی خود را داشته باشد.

نمایندگان تشکیلات کارگری و کارفرمایی، مدیران شورای هماهنگی گیلان، مدیران تعاون کار و بسیج کارگری و کارخانجات استان هم موضوعات مربوط به حوزه خود را مطرح کردند

دیگر خبرها

  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران