Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-04@13:35:30 GMT

ویژگی شهدا از منظر قرآن کریم

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۷۶۴۲

ویژگی شهدا از منظر قرآن کریم

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و استاد دانشگاه، عصر امروز (دوشنبه) در همایش "مکتب شهید سلیمانی و تمدن نوین اسلامی" به برشماری ویژگی شهدا از منظر قرآن کریم پرداخت.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، لاله افتخاری اظهار کرد: از دیدگاه قرآن کریم، شهدا دارای خصوصیاتی هستند که آن‌ها را از دیگران متمایز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خصوصیات عبارتند از اول اینکه آن‌ها در راه خدا کشته می‌شوند، دوم آن‌ها زنده هستند، سوم آن‌ها زندگی می‌کنند و رزق خود را در حضور پروردگار خود می‌یابند و چهارم در آنچه خداوند از فضل خود به آن‌ها ارزانی داشته، است.

وی در ادامه افزود: آن‌ها سربلند و خوشحال هستند چرا که خداوند به وعده‌هایی که به آن‌ها داده عمل کرده و بلکه هدیه‌ای بیشتر به آن‌ها داده است. از دیگر ویژگی آن‌ها این است که فقط به فکر خود نیستند و به سعادت دیگران می‌اندیشند (و به کسانی که به دنبال ایشانند، ولی هنوز به آن‌ها ملحق نشده‌اند، مژده می‌دهند).

این استاد دانشگاه در ادامه تصریح کرد:آن‌ها از ترس به دور هستند (هیچ ترسی نخواهند داشت و غصه نخواهند خورد) برای آن‌ها بهره‌مند شدن از نعمت‌های الهی و غرق شدن در نعمت‌ها وجود دارد. آن‌ها یاران شهیدان و صالحان هستند. آن‌ها با کسانی هستند که خداوند به آن‌ها برکت داده است، از جمله انبیا و راستگویان، شهدا و صالحان. آن‌ها همیشه مطیع خدا و رسول (ص) هستند و فقط یک بار ریسک نمی‌کنند، حتی وقتی مشکلات را می‌بینند و با آن‌ها روبرو می‌شوند، همچنان ثابت قدم هستند. (آنان که دعوت خدا و رسول (ص) را (برای شرکتِ دوباره در جهاد علیه کفار) پذیرفتند، با آنکه جراحاتی به آنان رسیده بود، برای نیکوکاران و پرهیزکارانِ آنها، پاداش بزرگی است.)

وی در پایان به قدرت دشمن شناسی همیشگی شهدا اشاره کرد: آن‌ها از تهدید دشمنان نمی‌ترسند و تحت تاثیر جنگ روانی قرار نمی‌گیرند؛ آن مؤمنانی که، چون مردم (منافق) به آن‌ها گفتند لشکری بسیار بر علیه شما مؤمنان فراهم شده، از آنان در اندیشه و بر حذر باشید، (این تبلیغات) بر ایمانشان بیفزود و گفتند تنها خدا ما را کفایت کند و او نیکو وکیل و کارسازی است.
ایدئولوژی شهید سلیمانی راهی برای عرضه و ظهور مدیران جهادی و تمدن ساز است
در ادامه معصومه رشاد -استاد دانشگاه آزاد در کنفرانس شهید سلیمانی و تمدن نوین اسلامی عنوان کرد: ایدئولوژی سردار سلیمانی الگو و گفتمان مقاومت را در عرصه ملی و بین‌المللی در خود دارد، این ایدئولوژی در حوزه تمدن سازی در جهان و در شرایط مختلف با هنجار‌ها و باور‌های خود همواره رویکرد مقاومت و مبارزه و جهاد را تداعی می‌کند.

وی افزود: ایده‌ها و الگو‌های تمدن ساز در اشکال مختلف خود در ذات این ایدئولوژی وجود دارد. منطق مقاومت ایثار و از خود گذشتگی رویکرد جدیدی است که توسط شهید قاسم سلیمانی به عنوان سردار ملی ایران در این ایدئولوژی پایه گذاری شده است.

رشاد گفت: گام‌هایی که سردار سلیمانی در طول مبارزه خود برداشتند گام‌های کاملاً محکم و استواری است که می‌تواند به ایجاد باور‌های مشترک بین اذهان در جوامع مسلمین منجر گردد.

وی ادامه داد: این باور‌ها و هویت‌ها می‌توانند با رویکردها، مولفه‌ها و شاخص‌های جدید وارد عرصه نظام بین‌المللی بشوند.

این استاد دانشگاه همچنین گفت: مسئله مهم در این ایدئولوژی مولفه‌ها و شاخصه‌هایی است که قادر است هویت‌های جدیدی را در جامعه اسلامی و جهانی عرضه کند. اگر ما قالب‌های فکری سردار شهید سلیمانی را آنالیز کنیم و در قالب‌های آن حرکت کنیم متوجه ظهور ایدئولوژی جدیدی با رویکرد‌های نوین خواهیم بود. این ایدئولوژی قابلیت دارد که مدیران جهادی و تمدن‌ساز را به عرصه ظهور کشانده و مدیرانی تربیت کند که هر یک قاسم سلیمانی جدید باشند. در قالب رویکرد این نظریه ما می‌توانیم محور‌های هویتی و محور‌های هنجاری جدیدی را با توجه به بحران‌هایی که در منطقه خاورمیانه است، ایجاد کنیم. این ایدئولوژی به عنوان مظهر مقاومت اسلامی باید بیشتر مورد توجه قرار گرفته ضمن توجه به انگاره‌ها و مولفه‌ها و هویت‌ها به ترجمه آنچه که در قالب اصلی آن است اهتمام بیشتری شده و نه تنها به جامعه ایرانی بلکه به جهان اسلام ارائه شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهدای مدافع حرم شهدای دفاع مقدس شهدای هسته ای شهدای جنگ تحمیلی شهدای 8 سال دفاع مقدس استاد دانشگاه شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۷۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهانت دوباره به قرآن در سوئد این بار از سوی یک زن

یک زن سوئدی روز جمعه و در میدان «گوستاو آدولف تورگ» در شهر مالمو، نسخه‌ای از قرآن کریم را آتش زد.

بیشتر بخوانید؛ تصویب لایحه ممنوعیت اهانت به قرآن کریم در پارلمان دانمارک

در ویدئویی که از این اقدام موهن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، همراه با این زن که یک صلیب در دست دارد، فردی در حالی‌که پرچم رژیم صهیونیستی را به دور خود پیچیده و در حال اهانت به پرچم فلسطین است، مشاهده می‌شود.

طبق گزارش‌ها، این فرد موهن، همان زنی است که هفته گذشته و در نزدیکی استکهلم به قران کریم اهانت کرده بود.

در ویدئوی منتشر شده، نشان داده می‌شود که این زن با حافظت کامل پلیس سوئد دست به این اقدام موهن می‌زند و مسلمانان نیز در حالی که پرچم فلسطین به دست دارند، علیه آن شعار می‌دهند و از مقدسات اسلامی دفاع می‌کنند.

پلیس سوئد روز پنجشنبه اعلام کرد مجوز اهانت به قرآن کریم را صادر کرده است.

پیشتر نیز آتش‌زدن نسخه‌هایی از قرآن کریم در سوئد با واکنش گسترده کشورهای اسلامی و مسلمانان مواجه شده بود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229374 برچسب‌ها اهانت به اسلام

دیگر خبرها

  • نوزدهمین دوره آزمون حفاظ قرآن کریم در گلستان
  • اهانت دوباره به قرآن در سوئد این بار از سوی یک زن
  • برگزاری آزمون تخصصی حفظ قرآن کریم در خواف
  • رقابت۱۵۳ نفر در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در نجف آباد
  • برگزاری آزمون سراسری حافظان قرآن کریم در مهریز
  • سوئد مجددا برای هتک حرمت قرآن کریم مجوز صادر کرد
  • افغانستان| با عمل به قرآن ملت سرافراز باقی می‌مانیم
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • (تصاویر) نخستین نمایشگاه قرآن کریم حکومت طالبان
  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است