Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش حماس تاکید کرد، اعلام تاسیس انجمنی برای یهودیان در کشورهای حوزه خلیج فارس به تقویت و تثبیت حضور اسرائیل در این کشورها منجر خواهد شد.

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، رأفت مرة، رئیس بخش اطلاع‌رسانی جنبش حماس در خارج فلسطین اظهار کرد: راه‌اندازی انجمن جوامع یهودی در کشورهای عرب حوزه خلیج (فارس) به تداوم حضور اسرائیل در این منطقه و خرابکاری‌های امنیتی و اجتماعی بیشتر منجر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرة ضمن ابراز مخالفت خود با اقدام وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در اعلام تشکیل انجمنی از جوامع یهودی در کشورهای حوزه خلیج فارس تاکید کرد: این اقدام در واقع انحطاط و سقوط جدیدی درخصوص عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی است.

رئیس بخش اطلاع‌رسانی جنبش حماس در خارج فلسطین گفت: عادی‌سازی زیان بزرگی را به مساله فلسطین و حقوق مردم فلسطین وارد می‌کند.

او در ادامه توجیه‌های ارائه شده برای فعالیت این انجمن را "فریب‌کاری" توصیف کرد و گفت: این توجیه‌ها واقعیت نقش خرابکارانه رژیم صهیونیستی در منطقه را پنهان نمی‌کند.

رژیم صهیونیستی دوشنبه از تاسیس انجمنی برای جوامع یهودی موجود در شش کشور حوزه خلیج فارس خبر داد و اعلام کرد: این سازمان جدید که در نوع خود اولین است، شامل یهودیانی از امارات، بحرین، عمان، عربستان، قطر و کویت خواهد شد.

این اتحادیه یک دادگاه به نام «بث‌ دین» خواهد داشت که در موارد اختلافات شخصی و مدنی حکمیت را بر عهده خواهد داشت.

خبر تشکیل این اتحادیه پس از آن اعلام می‌شود که امارات و بحرین بر اساس پیمان موسوم به "ابراهیم"، در مسیر عادی‌سازی کامل روابط با رژیم صهیونیستی گام برداشتند. پس از آن سودان و مراکش نیز روابط خود را با این رژیم عادی‌سازی کردند.

به گزارش تایمز اسرائیل، اتحادیه جوامع یهودیان در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به  همه یهودیان اشکنازی و سفاردی خدمات ارائه می‌دهد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی حوزه خلیج فارس جوامع یهودی عادی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۷۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ رژیم صهیونیستی را در مورد مذاکرات دریافت کردیم




«خلیل الحیه» معاون رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه بامداد شنبه گفت: امروز پاسخ رسمی رژیم صهیونیستی به موضع جنبش حماس در مورد مذاکرات را دریافت کردیم که در ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین ماه) به میانجیگران قطری و مصری تحویل شد.

الحیه در بیانیه‌ای بدون جزئیات بیشتر خاطرنشان کرد: جنبش حماس به بررسی این پیشنهاد مبادرت و پس از اتمام بررسی‌ها، پاسخ آن را ارسال خواهد کرد.

در همین حال «محمد نزال» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) جمعه شب اعلام کرده بود که این گروه از هرگونه درخواست و پیشنهاد جدی در مورد مذاکرات استقبال می‌کند.

پیش از این، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته بود که تلاش‌های جدید قطر-مصر برای دستیابی به توافقی بین حماس و اسرائیل در حال انجام است.

وی افزود که در مذاکرات پیرامون انجام معامله مبادله اسیران شتاب جدیدی وجود دارد، اما دلیل خوش بینی خود را به این موضوع بیان نکرد.

سالیوان اشاره کرد که تلاش جدیدی از سوی قطر، مصر و اسرائیل برای یافتن راهی به منظور پیشبرد مذاکرات در مورد نوار غزه وجود دارد.

اظهارات این مقام آمریکایی همزمان با آن بود که قاهره اعلام کرد که روز جمعه هیئت امنیتی مصر شامل گروهی از متخصصان پرونده فلسطین برای گفتگو درباره چارچوب جامع آتش‌بس در غزه وارد تل‌آویو شد.

دیگر خبرها

  • یک‌روز برای خلیج همیشه فارس
  • پسوند آبی‌ها عوض می‌شود؛ استقلالِ خلیج فارس برابر تیم‌های عربی!
  • جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • راهپیمایی در کشورهای عربی و غربی در حمایت از غزه
  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود
  • پاسخ رژیم صهیونیستی را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • حماس: هیچ پیشنهادی جز آتش‌بس در غزه را نمی پذیریم