Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- گروه عراقی تازه تأسیس «سرایا اولیاء الدم» با بیان اینکه اشغالگران آمریکایی در هیچ جای عراق امنیت نخواهند داشت، مسئولیت حمله به اربیل را برعهده گرفت.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز» گزارش داد که گروه عراقی تازه تأسیس موسوم به «سرایا اولیاء الدم» مسئولیت حمله راکتی به اربیل را برعهده گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بیانیه منتشر شده از سوی این گروه که در کانال صابرین‌نیوز قرار گرفته، آمده است: «به توفیق الهی و دعای مردم ما، دقیقا در ساعت 9:15 شب پانزدهم فوریه، مردان شما در سرایا اولیاء الدم، عملیات موفقی را علیه اشغالگران آمریکایی در منطقه شمالی عزیز ما انجام دادند».
این گروه توضیح داد: «ما به فاصله 7 کیلومتری پایگاه اشغالگران (الحریر) در اربیل نزدیک شدیم و توانستیم ضربات مهلکی با 24 راکت بزنیم که به دلیل ناتوانی سامانه ضد هوایی اشغالگران از رهگیری آنها، دقیقا به اهداف خود اصابت کردند».
در ادامه این بیانیه آمده است: «این عملیات منجر به خسارات شدید به خودروها، انبارها و هواپیماهای اشغالگران و تعداد زیادی تلفات در میان عناصر اشغالگر شد. به مردم خود می‌گوییم خمپاره‌هایی که بیرون از پایگاه اشغالگران افتاد، راکت‌های آمریکایی بودند که تلاش داشتند موشک‌های ما را رهگیری کنند».
این گروه تازه تأسیس عراقی وعده داد: «این میثاق خود با مردم صبورمان را تجدید می‌کنیم، که ما خواست شما برای گرفتن انتقام سران شهید را اجابت می‌کنیم و اشغالگران آمریکایی در هیچ‌جایی امنیت نخواهند داشت، حتی در کردستان [عراق]، به شما وعده عملیات دیگری را می‌دهیم».
شامگاه دوشنبه بود که منابع خبری گزارش دادند که فرودگاه بین‌المللی اربیل و یک پایگاه آمریکا در این فرودگاه هدف حمله راکتی قرار گرفته است.
خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از منابع امنیتی گزارش داد، راکت‌ها یک پایگاه را که نیروهای تحت فرمان آمریکا در آن مستقر هستند، هدف قرار داده‌اند.
شبکه الجزیره به نقل از خبرنگار خود در عراق نوشت که آژیرهای خطر در کنسولگری آمریکا پس از هدف قرار گرفتن فرودگاه به صدا درآمده‌اند.

5 آمریکایی در حمله به اربیل مجروح شدند
یک مسئول پنتاگون، شمار آمریکایی‌های مجروح در عملیات راکتی علیه پایگاه این کشور در اربیل را 5 نفر اعلام کرد و گفت که یک پیمانکار غیرآمریکایی نیز در این حمله کشته شد.
در حالی که سخنگوی نیروهای ائتلاف در عراق تعداد آمریکایی‌های آسیب‌دیده در حمله راکتی به اربیل را فقط یک نظامی اعلام کرده بود اما پنتاگون می‌گوید 5 آمریکایی در این عملیات مجروح شدند.
به نوشته وبگاه «دیفنس‌وان»، یک مقام وزارت دفاع آمریکا بامداد سه‌شنبه تعداد اتباع آمریکایی مجروح در جریان عملیات علیه پایگاه این کشور در اربیل را 5 نفر اعلام کرد.
این مقام نظامی آمریکا که خواست نامش فاش نشود به دیفنس‌وان گفت از آمریکایی‌های مجروح شده، 4 نفر پیمانکار غیرنظامی و یک نفر نیروی نظامی بودند.
وی همچنین توضیح داد که یک پیمانکار غیرنظامی دیگر که در این عملیات کشته شد، آمریکایی نبود.
از سوی دیگر، یک مقام آمریکایی نیز در گفت‌وگو «جنیفر گریفین» خبرنگار دفاعی شبکه «فاکس‌نیوز» مدعی شد 14 فروند راکت به سمت پایگاه آمریکا در اربیل شلیک شده است.
این مقام آمریکایی که نامش فاش نشد، در مصاحبه با گریفین ادعا کرد که از این تعداد، 4 فروند راکت به پایگاه آمریکا اصابت کرده و 10 فروند نیز در محوطه بیرون آن فرود آمده است.

واکنش آمریکا به حمله راکتی به اربیل
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت آمریکا از حمله راکتی روز دوشنبه در منطقه کردستان عراق خشمگین شده است.
این حمله بنا بر گزارش‌ها به کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی و مجروح شدن چند نفر دیگر از جمله یک نظامی ارتش آمریکا و چند پیمانکار دیگر آمریکایی منجر شد.
بلینکن در بیانیه‌ای گفت: «با مسرور بارزانی نخست وزیر دولت منطقه‌ای کردستان تماس گرفتم تا درباره این حادثه گفتگو کنم و حمایتمان از هرگونه تلاش برای تحقیق درباره این حادثه و بازخواست از افراد مسوول آن را وعده دادم.»

حلبوسی حمله اربیل را محکوم کرد
محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق در واکنش به حمله راکتی به فرودگاه اربیل، ضمن محکوم کردن این حمله گفت: این اقدام به منزله تنش آفرینی و هدف قرار دادن امنیت کشور است.
وی همچنین مجازات طرف‌های متعرض به امنیت کشور و شهروندان عراقی را خواستار شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اربیل عراق سرایا اولیاء الدم پایگاه آمریکا حمله راکتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۷۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری ایتارتاس از نیویورک، ایلان ماسک کارآفرین آمریکایی گفت برنامه‌های ارائه شده برای یک توافقنامه امنیتی جهت تضمین حمایت از اوکراین برای ده سال آینده «دیوانگی» است.

ماسک اظهار داشت: «این دیوانگی است. جنگ ابدی (است)».

پیش از این، دیوید ساکس، کارآفرین دیگر آمریکایی در شبکه ایکس نوشت «اوکراین در حال کار بر روی یک توافقنامه امنیتی با آمریکا است که حمایت این کشور را برای ده سال آینده تضمین خواهد کرد».

به گفته وی، کمک ۶۱ میلیارد دلاری که واشنگتن اخیرا تائید کرده است، «فقط آغاز کار بود».

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین پیشتر گفته بود که مقامات اوکراینی و آمریکایی در حال بحث در مورد میزان کمک‌های نظامی و مالی به کی یف برای ده سال آینده به عنوان بخشی از مذاکرات بر سر یک توافقنامه امنیتی دوجانبه هستند.

 

دیگر خبرها

  • فیلم/ حمله موشکی سرایا القدس به نیروها و ادوات جنگی اشغالگران در نتساریم
  • واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • دادگاه لاهه در حال بررسی جنایات اشغالگران در بیمارستان‌های غزه است
  • حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • حمله راکتی سنگین حزب‌الله لبنان به شمال اسرائیل
  • حمله مشترک سرایا القدس و کتائب الانصار به اسراییل