Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ در مناطق مرزی ارومیه جوانان گاهی ناچارند که آینده خود را به دست بد سرنوشت بسپارند اما این در حالی است که فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی در مناطق آن ها وجود دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  ارومیه، تا به امروز در خبرها و گزارش‌های بسیاری از وجود چند صد کلیومتر مرز مشترک آذربایجان غربی با سه کشور عراق، ترکیه و آذربایجان و همچنین فرصت‌های زیاد سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در این مناطق گفته شده که تاثیری در تصمیم مسئولان کشوری و استانی مربوطه برای بهبود اوضاع نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرصت‌های از بین رفته اشتغالزایی که سبب شده تا سرنوشت جوانان این روستاها که تعداد آن ها نیز قابل توجه است تغییر کند و آنها ناچار باشند حتی از ادامه تحصیل نیز دست بردارند و تنها یک حق انتخاب را داشته و آن نیز ادامه راه شغل پدر خود به روش‌های سنتی و در این شرایط نامناسب اقتصادی است.

فاصله زیاد سناریوهای حقوق کارگری 1400/ خط فقر 10 میلیون، دستمزد 4 میلیونشرایط قرمز کارگران در روزهای آبی کرونا / هر روز یک کالا از سبد کارگری حذف می‌شود

اگر امروز در این مناطق مرزی کولبری ادامه دارد و بیشتر جوانان با مدارک لیسانس و یا بالاتر بیکار‌ند به سبب نبود بسترهای مناسب برای اشتغال است و این موضوع نیز تا به امروز بارها در رسانه های مختلف و جلسات مسئولان مربوطه گفته و پیگیری شده اما هیچ یک نتیجه قابل قبولی را که بتواند سرنوشت جوانان را به صورت خوب تغییر دهد ارائه نکرده اند.

در این برهه از زمان وقت آن رسیده است که مسئولان مربوطه فکری به حال این مناطق بکنند و با کمک رسانه‌ها و بسیج شدن همه ظرفیت های کشوری و استانی در این مناطق سرمایه گذاری و اشتغالزایی انجام گیرد تا کولبری، بیکاری، افزایش سن ازدواج کاهش یابد.

 فیلم و گزارش از یوسف عباسی و امیرحسین مهدیزاده 

انتهای پیام/7548/ش

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۷۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط ناپایدار برای مناطق غربی و جنوبی لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل هواشناسی لرستان از وقوع شرایط ناپایدار برای مناطق غربی و جنوبی استان خبر داد.

بهروز مرادپور امروز، هشتم اردیبهشت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی طی امروز بدنبال بالا بودن شاخص‌های ناپایداری در اغلب نقاط پوشش ابر و افزایش سرعت باد تا بازه قابل ملاحظه پیش بینی می‌شود که در نواحی جنوب شرق با بارش‌هایی بصورت خفیف و پراکنده همراه هستند.

وی اضافه کرد: روز یکشنبه آسمان استان نسبتا آرام بوده و مجددا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب دوشنبه بدلیل شرایط ناپایدار برای مناطق غربی و جنوبی رخداد بارش‌های پراکنده و رگباری انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: از بعدازظهر سه شنبه تا پایان هفته با فعالیت سامانه بارشی برای همه نقاط با شدت و ضعف رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد نسبتا شدید تا شدید را خواهیم داشت.

این مسئول گفت: طی ۴۸ ساعت آینده تغییرات قابل توجهی در نوسانات دمایی مشاهده نمی‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • شرایط ناپایدار برای مناطق غربی و جنوبی لرستان
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • کشف ۱۷ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی
  •  کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی
  • حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن
  • کودک ۲ ساله سردشتی غرق شد اما نجات یافت!
  • ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • تاکید مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی بر اهمیت استعداد یابی
  • نگاه ویژه رهبر انقلاب به فرهنگ کار