Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه علامه مصباح‌یزدی در بررسی شبهات ریشه‌یابی عمیق داشت، گفت: اولویت نخست این عالم دینی در پاسخ به شبهات زمانی بود که می‌دید اسلام به خطر افتاده است.

به گزارش خبرگزاری آریا از قم، حجت ‌الاسلام والمسلمین ابوترابی در نشست علمی «خوانشی از سیره علمی و عملی علامه محمدتقی مصباح یزدی» که با محوریت بررسی ابعاد شخصیتی و علمی این عالم دینی به همت معاونت پژوهشی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: این عالم علوم دینی هدف اصلی از حکومت و ورود به جامعه را هدایت می‌دانست و بر این باور بود، هدف حکومت هدایت است و مردم باید حکومت اسلامی را همراهی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه علامه محمدتقی مصباح‌یزدی در سیره علمی و عملی در مقابله با شبهات به گونه‌ای عمل می‌کرد که هدایت گسترده و عمیق‌ باشد، گفت: علامه مصباح یزدی در مواردی پاسخ به شبهه می‌پرداخت که آن شبهه اصل ایمان را مورد خطر قرار می‌داد.

این شاگرد آیت‌الله مصباح تصریح کرد: ایشان در مواجه با شبهات در گام نخست به مقدار اهمیت شبهه و تأثیر منفی آن پرداخته و سپس عمق آن را سنجیده و به مقابله با آن می پرداخت.

وی افزود: آیت‌الله مصباح به طور معمول در پرداختن و پاسخ به شبهات و معرفی حق به موضوعاتی می‌پرداخت که جزء ضروریات دین بود و بر این موضوع تأکید داشت، و صیانت از اصل دین اسلام برایش مهم بود.

حجت ‌الاسلام والمسلمین ابوترابی اظهار داشت: این عالم علوم دینی در برخورد با شبهه به طور عقلانی رفتار می‌کرد و معتقد بود که هدایت باید به گونه‌ای باشد که تمام اقشاری که در مقابل شبهه قرار گرفته‌ اند، پاسخ آن را متوجه و قانع شوند.

وی گفت: آیت‌الله مصباح یزدی همواره با ساده ‌سازی مطالب، سخنرانی‌های اجتماعی خود را انجام می‌داد تا مخاطبان به عمق پاسخ برسند، بنابراین، ساده‌ سازی به پاسخ‌های شبهه از شیوه‌های علمی او بود.

عضو هیئت ‌علمی مؤسسه امام خمینی(ره) تصریح کرد: آیت‌الله مصباح در برخی مواقع به پیامدهای شبهات نیز توجه می‌کرد و بر این باور بود که برای فهم عمق انحراف و پیامدهای اجتماعی باید نسبت به شبهات پاسخ منطقی داده شود.

وی خاطرنشان کرد: علامه مصباح همچنین طرح ولایت را برای مقابله با شبهات در قالب یک مجموعه نظام‌مند با مبانی عقلی، بسیار مؤثر می‌دانست و در این زمینه طرح‌های آموزشی را نیز برای آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان ارائه کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دفتر تبلیغات اسلامی آیت الله مصباح یزدی آیت الله مصباح علامه مصباح مصباح یزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۸۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی

به گزارش خبرگزاری مهر، سجاد میرزاخانی مسؤول امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان مهمان ویژه در کنفرانس علمی «توسعه ورزش‌های الکترونیک دانشگاه سینرجی روسیه»، به معرفی ظرفیت‌های صنعت بازی ایران پرداخت.

میرزاخانی مقدم که به‌صورت آنلاین در این کنفرانس شرکت می‌کرد در سخنانی به معرفی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان تنها متولی صنعت بازی در ایران پرداخت و برگزاری دوره‌های بازی‌سازی و برگزاری جشنواره بازی‌های جدی را از زمینه‌های شکل‌گیری همکاری‌های مشترک میان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دانشگاه سینرجی روسیه دانست.

وی نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای ایران (اسرا) را یکی از ۷ نظام رده‌بندی سنی دنیا و تنهاترین آنها در میان کشورهای اسلامی دانست و در ادامه گزارشی از روند شکل‌گیری و توسعه همکاری میان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و سازمان توسعه بازی‌های رایانه‌ای روسیه در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی، سرمایه‌گذاری، نشر بازی‌های ایرانی در روسیه و نشر بازی‌های روسی در ایران ارائه داد.

نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به برگزار شدن جلسات حضوری و وبیناری میان دو مجموعه در سال گذشته و شکل‌گیری روابط علمی، پژوهشی و تجاری بین شرکت‌های ایرانی و روسی، از طراحی پروژه‌ها و رویدادهای علمی و تجاری مشترک در سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به لزوم حمایت دستگاه‌های حاکمیتی مختلف از بازی سازان و ناشران گفت: ایران با وجود ۳۴ میلیون بازیکن، جمعیت جوان و میزان بسیار بالای کاربران اینترنت کشوری دارای ویژگی‌های جذاب برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی حوزه بازی‌های رایانه‌ای است.

مقدم، در جریان برگزاری این کنفرانس نیز به پرسش‌های مطرح شده در خصوص آمارهای مربوط به بازار بازی‌های رایانه‌ای ایران و فعالیت‌های بین‌المللی شرکت‌های ایرانی و حمایت حاکمیت از آنها پاسخ دادند.

در پایان مقدم با قدردانی از میخائیل پیمنوف مدیر بین‌الملل دانشگاه سینرجی روسیه، نسبت به تحکیم روابط علمی و پژوهشی میان اساتید و دانشجویان این صنعت در دو کشور ابراز امیدواری کرد.

کد خبر 6092094 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • حماس در حال بررسی طرح اسرائیل برای تبادل اسرا
  • نتیجه بررسی ادامه روند پرداخت طرح فجرانه به زودی اعلام می شود
  • بررسی پدیده «پولشویی» در «مدار بسته» تلویزیون
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری