Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - در فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی فرهنگی و مطالبه گری همیشه خلأهایی وجود داشت که با شکل گیری مجمع نیروهای انقلاب مطالبات یکپارچه و متمرکز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  ری ، شامگاه دوشنبه نخستین نشست خبری مجمع نیروهای انقلاب شهرستان ری با حضور اعضای شورای راهبری مجمع و سید علی یزدی خواه نماینده مردم تهران، ری، شمیران و پردیس در مجلس شورای اسلامی در مسجد آیت الله فیروزآبادی شهرری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید علی یزدی خواه در نشست خبری مجمع نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان ری اظهار داشت: مشکلات زیرساختی، درمان، تأمین آب شرب، آب کشاورزی، مشکلات زیست‌محیطی، اشتغال و صنعت شهرستان ری به‌طور ویژه توسط نمایندگان مجلس بررسی می‌شود.

وی افزود: از ابتدای حضور در مجلس شورای اسلامی تلاش کردیم تا از تمام نقاط این شهرستان اعم از فشافویه، کهریزک باقرشهر، مرکز دفع زباله آرادکوه و موضوع تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان و روستاها و محورهای جاده‌ای این شهرستان بازدید کرده و از مشکلات آگاه هستم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: یکی از مشکلات در حوزه درمان کمبود تخت بیمارستانی در سطح شهرستان است که تعداد تخت‌ها به میزان لازم نیست. اما با احتساب بخش جدید بیمارستان فیروزآبادی شرایط بهتری خواهیم داشت.کار ساخت بیمارستان فیروزآبادی از سال 1384 آغاز شده و تاکنون به اتمام نرسیده است و دارای مشکلات مختلفی از جمله مشکل چهار ژنراتور تأمین برق اضطراری است که نیاز به اعتبار 120 میلیارد تومانی دارد. با توجه به اینکه وزارت بهداشت اعتبار لازم را نداشت فرمانداری ویژه شهرستان ری این مشکل را برطرف کرد.

وی تصریح کرد: موضوع بعد بحث تأمین آب شرب سالم برخی از روستاهای شهرستان ری است. تابستان گذشته حسن آباد فشافویه از نعمت آب شرب بی‌بهره بود که با پیگیری‌های صورت گرفته قرار شد 50 درصد آب این شهرستان از چاه‌های شهرستان و 50 درصد از سد ماملو تأمین می‌شود و حدود 16 میلیون مترمکعب سهمیه آب برای کل پنج بخش و روستاهایمان گرفتیم و 24 روستا نیز به شبکه سراسری وصل شده‌اند و برخی به‌تدریج در حال وصل شدن است.

یزدی خواه اذعان داشت: روستاهایی که به سیستم شهری وصل شدند و فاقد دهیاری هستند پول مالیات بر ارزش‌افزوده به‌حساب فرمانداری واریز می‌شود که بخشی از این پول رد شهرستان ری در قالب اورژانس روستایی، بهسازی معابر و ایجاد خانه بهداشت و پاسگاه پلیس و یا در قالب تکمیل بیمارستان فیروزآبادی و ارائه خدمات به روستاییان هزینه می‌شود که موجب تغییر چهره شهر شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر ابراز کرد: در حوزه آب و کشاورزی در گذشته ده‌ها قنات داشتیم که در اثر حفر چاه خشک شدند و تبدیل به سوله و محل تفکیک زباله شدند. یکی از اولویت کشاورزی تأمین آب کشاورزی از تصفیه‌خانه جنوب تهران است و تأمین حق آبه ها از رود کن و سد کرج که رایزنی لازم انجام شده است.

این مسئول بیان کرد: توجه مسئولان استان تهران به این شهرستان از موضوعات دیگر است که تا چه زمان مشکلات تهران به ری تحمیل می‌شود همچنین موضوع مترو شهرستان و جانمایی جدید بهشت زهرا از دیگر اقداماتی است که باید در سه نقطه تهران جانمایی شود تا از میزان ورود مشکلات زیست‌محیطی به ری جلوگیری شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر در پایان خاطرنشان کرد: میانگین نرخ بیکاری در کشور 11 درصد و نرخ بیکاری شهرستان ری 5 درصد است. شهرستان ری 30 درصد انرژی برق استان تهران را در حوزه صنعت استفاده می‌کند و به دلیل وجود 17 شهرک صنعتی در این شهرستان بیکاری کاهش داشته است.

روایتی «اشراقی» از انقلاب اسلامی را در کتاب به تصویر کشیدم / الگوی نگارشم در «عزم راه» شهید آوینی بودجشنواره ملی «پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت» با محوریت امام و رهبری برگزار می‌شودقدردانی وزیر بهداشت از حمایت‌های بی‌دریغ رهبر انقلاب در دوران کرونا /‌‌ اسفندماه سختی در پیش داریم / به همه اعلام خطر می‌کنم

 قبله تهران باید بیشترین سهم را در توسعه‌یافتگی داشته باشد 

در ادامه حجت‌الاسلام عامری ضمن تسلیت شهادت امام هادی (ع) اظهار داشت: در حال حاضر اثرات و برکات رسانه‌ها بیش‌ازپیش احساس می‌شود و در ایام اخیر به‌واسطه کارهای خوب رسانه‌ای برخی مشکلات شهرستان با انعکاس به‌موقع و خوب معضلات برطرف شده است و امیدواریم که با ایجاد تعامل میان نیروهای انقلاب شهرستان ری و اصحاب رسانه قدم‌های استواری را در رفع مشکلات مردم برداریم.

وی با اشاره به اهداف از شکل‌گیری مجمع نیروهای انقلاب شهرستان ری افروزد: یکی از خلأهای مخرب عدم پیگیری اهداف انقلاب اسلامی است و ما احساس می‌کنیم پس از پیروزی انقلاب اسلامی جریاناتی به وجود آمده و از پیگیری جدی اهداف انقلاب اسلامی کاسته شده است و کمتر دیده می‌شود که مسئولین در هر رده‌ای اهداف اولیه انقلاب را مورد مطالبه قرار دهند. در شهرستان ری نیاز به وجود جریانی قوی بدون وابستگی که اهداف اولیه انقلاب اسلامی را از مسئولین پیگیری کند احساس می‌شود.

رئیس مجمع نیروهای انقلاب شهرستان ری در ادامه گفت: پیگیری رهنمودهای امامین انقلاب هدف دیگر مجمع نیروهای انقلاب است. یکی از مشکلات فرهنگ انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر این بود که بهترین دستورات الهی، سیاسی و اجتماعی از سوی امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب صادرشده اما متأسفانه هیچ نمودی جز اسم و رسم نداشته است و فرمایشات بزرگان انقلاب تنها آرشیو شده است و پیگیری لازم صورت نگرفته است و اقدامات هرچند ضعیف مسئولین در جهت رهنمودهای امامین انقلاب نیست.

حجت‌الاسلام عامری تصریح کرد: در مجمع نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان ری به دنبال پیگیری و احقاق اثرگذاری رهنمودهای امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری هستیم.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که انقلاب اسلامی را به دستاوردهای لازم نرسانده و بخشی از مردم را در هاله‌ای از ابهام قرار داده مربوط به اجرای عدالت است. ما امروز ما به مردم نیاز داریم که از بطن مردم، میان مردم و نیروهای انقلابی بدون وابستگی پیگیر اجرای عدالت اسلامی و اجتماعی در شهرستان ری باشیم.

رئیس مجمع نیروهای انقلاب شهرستان ری تأکید کرد: هدف دیگر پیگیری توسعه همه‌جانبه شهرستان ری است. ما اعتقاد داریم که اگرچه این جریان توسعه در مجموعه کشور در حال پیشرفت است و ما پیشرفت‌های بسیار شگفت‌انگیزی را در 42 سال انقلاب می‌بینیم لذا باید اطلاع رسانی دقیق در از دستاوردهای انقلاب اسلامی صورت گیرد تا مردم انقلاب را تنها در نابسامانی‌های اقتصادی امروز نبینند. اعتقاد ما بر این است که شهرری به‌عنوان قبله تهران باید بیشترین سهم را در توسعه‌یافتگی در زمینه‌های فرهنگی علمی، اخلاقی و اجتماعی داشته باشد.

عامری ابراز داشت: در مقایسه تهران و ری متوجه می‌شویم که توسعه لازم در ری محقق نشده است و این نیازمند پیگیری جدی است که یکی از اهداف این مجمع است. رفع محرومیت از منطقه نیز هدف دیگر مجمع است. حقیقت این است که بخش عمده‌ای از شهرستان ری در محرومیت است و ما خواهان توسعه‌یافتگی همراه با فرهنگ انقلابی و دینی میان مردم در شهرستان ری هستیم.

وی تأکید کرد: برخی افراد که در برخی جریانات قرار می‌گیرند متأسفانه از مطالبات مردمی به دلیل ملاحظات یا نکات دیگر فاصله می‌گیرند. لذا ما در این مجمع به دور از هر نوع وابستگی و تمایل به احزاب و گروه‌ها می‌خواهیم پیگیر مطالبات به حق مردم ری باشیم.

رئیس مجمع نیروهای انقلاب شهرستان ری با تأکید بر نقش اثرگذار سیاسی شهرری در تهران گفت: در انتخابات‌های پیشین دیده شده که از ناحیه تهران تصمیم کلی برای اجرا در ری اتخاذ شده و در صورتی که ما مسئولینی داشتیم که زحمات زیادی کشیدند اما امکان استفاده از ظرفیت آن‌ها فراهم نشد لذا احقاق حق شهرری در مجموعه کلان‌شهر تهران یکی از مهم‌ترین اهداف ما است.

عامری در پایان خاطرنشان کرد: یکی از معضلات شهرستان ری غافل شدن مسئولین از نیروهای کارآمد بومی در نظام اداری شهرستان است. ما به دنبال دیده شدن حق ری هستیم و ظرفیت‌هایی داریم که در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران می‌توان به‌عنوان نیروهای مستقل معرفی کرد.

 دعوت دبیر مجمع انقلاب اسلامی شهرستان ری از جوانان انقلابی 

عبدالحسین مسلمی دبیر مجمع انقلاب اسلامی شهرستان ری در این نشست اظهار داشت: آنچه امروز داریم از زحمات برادران و خواهرانی است که در 42 سال سپری شده از انقلاب به جا مانده است. در فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی فرهنگی و مطالبه گری همیشه خلأهایی وجود داشت اما این مطالبات یکپارچه نبود و به‌واسطه شکل‌گیری مجمع نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان ری متمرکز شد.

وی افزود: ما امروز با فرآیندی تخصصی، قوی و گسترده در حال فعالیت هستیم و فارغ از تمام زد و بندها و نگرش‌های حزبی و سیاسی و رفتارهای شدید با هدف خدمت به مردم با تکیه به آرمان‌های انقلاب این مجمع را تشکیل دادیم.

دبیر مجمع انقلاب اسلامی شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: آنچه امروز شاهد آن هستم حضور جوانان و متخصصین در عرصه است و همچنین از تمامی افراد علاقه‌مند به انقلاب که می‌توانند در این راه برای تحقق آینده‌ای روشن به ما کمک کنند دعوت می‌کنیم.

انتهای پیام/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انقلاب اسلامی شهرستان ری مجلس شورای اسلامی نماینده مردم تهران شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۸۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر جا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: پس از انقلاب اسلامی هر جا میدان به نیروهای متعهد، متخصص و انقلابی واگذار شد، پیشرفت کرده‌ایم و هر زمان نگاهمان به بیرون بود، موفق نبوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محسن منصوری، امروز_ سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در جمع، کارکنان و پرسنل شرکت نفت و گاز گچساران اظهار کرد: اینجا صحبت از افتخار است و کارگری با رزق حلال عجین شده است و پیامبر فرمودند؛ «بزرگترین عبادات کسب روزی حلال است» امروز در نبرد بزرگ اقتصادی، نقش کارگران بی‌بدیل است.

وی افزود: لازم می‌دانم از طرف رئیس‌جمهور از شما کارگران تقدیر و تشکر کنم که برای عزت و سربلندی ایران اسلامی تلاش می‌کنید، امروز به استقلال کامل در این حوزه رسیده‌ایم و صنعت نفت ما یک صنعت پیشرو است و نقش تعیین‌کننده و پیشرو در اقتصاد دارد و متوسط رشد اقتصادی ما بالاتر از شش درصد است و این آمار در صنعت نفت هم بیشتر است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: امروز بیش از سه و نیم میلیون بشکه نفت تولید می‌کنیم و برای چهارمیلیون بشکه در روز تلاش می‌کنیم و برای رسیدن به قله و تعالی کشور فداکاری‌ها صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: برای توفیق حداکثری تمام ابزارها اعم از مدیریت، سرمایه انسانی، منابع، ایمان به خدا را داریم.

منصوری خاطرنشان کرد: تمام مولفه‌های توفیق یکی از پس از دیگری در کشورمان جمع شده‌است تا هر چه زودتر به توفیق نهایی برسیم، امروز ایران اسلامی به ظرفیت‌های خودش تکیه می‌کند و در بسیاری از امورات به خودکفایی رسیده‌است.

وی افزود: در صنعت نفت قطعات فرسوده بازسازی شدند و امروز به روزهایی رسیده‌ایم که میزان تولید بیشتر از آن روزهای قبل از تحریم است، هرچند دشمن تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به این مملکت انجام می‌دهد.

معاون رئیس‌جمهور گفت: برای ما همه عرصه‌ها همانند عرصه عاشورا است و مفتخریم بعد از گذشت چند دهه انقلاب، هرکجا میدان را به نیروی جوان و متهد و متخصص انقلابی داخلی دادیم، پیشرفت کردیم و هرجا که نگاه به بیرون داشتیمموفق نبوده‌ایم.

وی تصریح کرد: امروز تلاش شرکت‌های دانش بنیان را شاهد هستیم تا بار کشور را بلند کنند و مسائل بزرگ را مرتفع کنند و این از افتخارات صنعت نفت، جامعه کارگری و سایر عوامل است.

منصوری خاطرنشان کرد: درکنار این زحمت‌ها توجه به محیط پیرامونی هم حائز اهمیت است و در صنعت نفت به مسئولیت‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای شده‌است.

کد خبر 749301

دیگر خبرها

  • هر جا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • هرجا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • شرور قمه‌کش در میدان انقلاب بازداشت شد
  • پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود