Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، مراسم اختتامیه دوازدهمین «جشنواره شعر و داستان انقلاب»، شب گذشته در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری در کنار دبیر بخش شعر و داستان حضور داشتند و از برگزیدگان تجلیل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(اینجا بخوانید)

در این مراسم از تلاش‌های محمدرضا سهرابی‌نژاد در عرصه شعر انقلاب و محمدرضا بایرامی در عرصه داستان انقلاب تقدیر شد.

*دادمان: حوزه هنری، میراث بزرگان ادبیات

در این مراسم محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در سخنانی ابراز داشت: با یادآوری تلاش‌های مرحوم امیرحسین فردی برای رشد و تعالی ادبیات انقلاب گفت: ایشان حرکتشان را از مسجد جواد الائمه آغاز کرده، در حوزه هنری ادامه دادند، در جایزه شهید غنی‌پور رشد دادند، در جشنواره داستان انقلاب به حد اعلاء رساندند و در کارگاه قصه و رمان تلاش کردند ادبیات انقلاب را به نقطه بلوغ برسانند.

وی در ادامه با بیان اینکه حوزه هنری میراث چنین بزرگانی است گفت: در حوزه هنری باید بیش از پیش برای ارتقای هنر و ادبیات انقلابی تلاش کنیم، ما در مجموعه تهران و همکارانم در مراکز حوزه هنری استان‌ها باید تلاش کنند تا به جایگاه شایسته حوزه هنری دست پیدا کنیم.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی با تقدیر از تلاش‌های «محمدرضا بایرامی» و «محمد رضا سهرابی‌نژاد» گفت: جایگاه این اساتید به دلیل زحماتی که برای ادبیات انقلاب کشیده‌اند بسیار رفیع و ارزنده است.

* بایرامی: مرحوم فردی همیشه با صبوری شنونده انتقادات بود

محمدرضا بایرامی پس از تقدیر در سخنانی با اشاره به عکس‌های نویسندگان و شعرای زنده یاد انقلاب اسلامی که در سالن اجرای مراسم قرار داده شده بود، گفت: من از همکاری و همراهی با بیشتر این نویسندگان و اساتید ادبی، خاطرات فراموش نشدنی‌ای دارم. ما روزهای خوبی را با یکدیگر سر کردیم.

وی با یادآوری خاطرات خوبی که از دوستی با زنده یاد امیرحسین فردی داشت، گفت: امیرحسین فردی انسانی ادیب، وارسته و بااحساس بود که بیشتر از آنکه به احوالپرسی با مسئولان و روسا علاقه داشته باشد به پرسیدن حال گل‌ها، شمشادها و پرندگان علاقه داشت. او انسان عجیبی بود که حواسش به همه نویسندگان بود و همانطور که از حرکت مسجد جواد الائمه مراقبت می‌کرد، حواسش به جایزه شهید غنی‌پور و سایر فعالیت‌های ادبی هم بود. او همیشه شنونده انتقادات بود و با صبوری همه حرف‌ها و حتی انتقادات را شنوا بود و ما امروز بیشتر از قبل به چنین نویسندگانی نیازمندیم.

* جعفری: سینماگران پا پیش بگذارند

در ادامه مراسم ‌حسینعلی جعفری، دبیر علمی بخش داستان جشنواره در سخنانی با بیان اینکه آثار جشنواره امسال از لحاظ کیفی بسیار قابل توجه بودند گفت: من از سینماگران می‌خواهم که به سمت اقتباس از داستان‌های نویسندگان کشورمان حرکت کنند و از این داستان‌های بدیع و جذاب برای ساخت فیلم‌ها و سریال‌هایشان استفاده کنند.

در این برنامه علی‌محمد مودب دبیر علمی بخش شعر جشنواره با اشاره به رشد قابل توجه آثار شعری جشنواره امسال گفت که باید توجه ویژه‌ای به جوایز جشنواره‌ها صورت گیرد و میزان جوایز افزایش یابد.

محمدرضا سهرابی نژاد هم پس از تقدیر از مدیران درخواست کرد با انتخاب جوانان در مسندهای مختلف سربازان پیشکسوت را فراموش نکنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جشنواره شعر و داستان انقلاب حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری داستان انقلاب ادبیات انقلاب حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۸۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ عنوان کتاب در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید محسن‌زاده عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از سال گذشته و پس از شروع به فعالیت دفتر انتشارات در زمینه‌های مأموریتی حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی، در مجموع به ۷۸ پیشنهاد و سوژه اولیه رسیدیم که پس از بررسی، تحقیق و مطالعات اولیه ۴۶ عنوان پروژه مورد تأیید قرار گرفت و کارهای مقدماتی مربوط به تولید آن آغاز شد و در مدار تولید قرار گرفت.

معاون فرهنگی حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی افزود: از مجموع این پروژه‌ها، تا کنون ۲۱ کتاب آماده مراحل تولید را پشت سر گذاشته و آماده چاپ است که بر اساس برنامه زمان‌بندی، از اول شهریورماه سال جاری و به تدریج، رونمایی شده و روانه بازار نشر می‌شود و مسائل اجرایی مابقی پروژه‌ها نیز همچنان جریان دارد.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه کتاب‌ها در حوزه‌های تاریخ شفاهی دفاع مقدس، تاریخ شفاهی زنان و مادران اسوه، تاریخ شفاهی اجتماعی، تاریخ شفاهی پیشرفت، ادبیات داستانی و ادبیات امنیتی و در قالب پژوهش، نگارش و ترجمه آماده شده و از ابتدای شهریور و با آغاز هفته دفاع مقدس، پس از رونمایی روانه بازار نشر می‌شود.

محسن زاده افزود: از جمله این کتاب‌ها می‌توان به خاطرات شفاهی مهندس مسعود سادات شکوهی، رمان بی‌چهرگان، زمانه و زندگی شهید مدافع حرم رضا سنجرانی، خاطرات شفاهی حاج امیر امام‌دادی، خاطرات شفاهی مرحومه مرضیه نظرنژاد همسر شهید بابانظر، خاطرات شفاهی سردار شهید ناصر ظریف، رمان جلوات برق فشار قوی، خاطرات شفاهی سردار علی صلاحی، رمان پارابان، خاطرات شفاهی مادر شهید قائمی، خاطرات مرحوم حاج محمود خراسانی از مؤسسان جهاد سازندگی خراسان رضوی و … اشاره کرد.

آغاز رسمی فعالیت‌های حوزه نشر در حوزه هنری خراسان رضوی

معاون فرهنگی حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پیگیری برای اخذ مجوز انتشارات در این معاونت نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس تصمیمات مجموعه حوزه هنری انقلاب اسلامی، قرار بر آن شد تا این نهاد انقلابی جهت فعال کردن ظرفیت بومی استان‌ها و تقویت تولید کتاب، در این مسیر حساس قدم بردارد و نسبت به انتشار کتاب در حوزه ادبیات انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت اقدام کند.

وی افزود: این مجوز در نهایت صادر شده و در حال حاضر در مرحله تهیه هویت بصری و گرافیک انتشارات قرار دارد و پس از نهایی‌شدن، عنوان مصوب انتشارات رونمایی می‌شود و فعالیت‌های آن در سه حوزه تولید، توزیع و ترویج به صورت رسمی آغاز می‌شود.

کد خبر 6099762

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان ۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • تالار حافظ شیراز میزبان۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • ۲۱ عنوان کتاب در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رونمایی می‌شود
  • بازدید استاندار گیلان از حوزه هنری انقلاب اسلامی استان
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • جشنواره ملی اشکواره حسینی به دور هفتم رسید
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»