Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ما در حوزه ارتباطات و پهن‌باند ثابت مشکلات زیادی داریم و کاربران فضای مجازی نیز با توجه به گستردگی خدمان پهن‌باند از سرعت آن ناراضی هستند.

به گزارش ایسنا، حسین فلاح جوشقانی امروز در نشست «5G و بن‌بست‌ توسعه زیرساخت‌های ثابت» در سومین رویداد «هفته ایران دیجیتال» و ششمین «نمایشگاه اینترنت اشیا ایران» با اشاره به وضعیت اینترنت ثابت در کشور گفت: ما در حوزه ارتباطات و پهن‌باند ثابت مشکلات زیادی داریم و توسعه‌یافته نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله هم نیز بر کسی پوشیده نیست. یکی از مشکلات این حوزه، عدم سرمایه‌گذاری در این بخش است. این کار جزییات پیچیده اجرایی دارد و مجموعه‌ای که صاحب این تجهیزات باشد انحصار ایجاد می‌کند، مانند شرکت مخابرات ایران.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به میزان رضایت کاربران از زیرساخت ارتباطی پهن‌باند ثابت، بیان کرد: کاربران فضای مجازی با توجه به گستردگی خدمان پهن‌باند از سرعت آن ناراضی هستند اما توسعه آن و جلب رضایت مردم غیرممکن نیست و لازم است تعامل بیشتری با شرکت مخابرات داشته باشیم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه با بیان اینکه توسعه اینترنت نسل پنجم بحث صرفا بر سر اینترنت تلفن همراه نیست، افزود: بلکه 5G زیست‌بومی است که فضای ارتباطی را در دنیا عوض می‌کند و اصل و اساس آن بحث همگرایی پهن‌باند ثابت و موبایل است که دستیابی به این اصل به زیرساخت مناسب فیبر نیاز دارد.


مطالبه امروز مردم باند پهن است 


جوشقانی با بیان اینکه وقتی از باند پهن صحبت کنیم صرفا یک تکنولوژی نیست، بلکه یک طرز فکر است، اظهار کرد: باند پهن اصل مهم در کل کشور است. کرونا با تمام مشکلاتی که ایجاد کرد، مزایایی هم داشت از جمله اینکه نیاز مردم به پهن‌باند مشخص شد، مطالبه امروز مردم باند پهن است که اکنون در حاکمیت نیز وجود دارد. اینکه می‌گویند سرمایه‌گذاری در این حوزه ممکن نیست، اشتباه است و اکنون شرکتی مانند شاتل با سرمایه‌گذاری کلان در این حوزه وارد میدان شده است.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پهن باند ثابت باند پهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۸۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین ربات تمام الکتریکی جهان رونمایی شد/ با توانایی حفظ سرعت ثابت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینرینگ، اخیراً حوزه‌ ربات‌های انسان‌نما فعالیت‌های فشرده‌ و گسترده‌ای را به خود دیده است و چندین استارت‌اپ برای عرضه نمونه‌های اولیه خود به بازار باهم رقابت می‌کنند. حالا، یک مرکز نوآوری رباتیک با حمایت دولت پکن توانسته نخستین ربات انسان‌نمای الکتریکی خود را با نام «تیانگونگ» (Tiangong) معرفی کند.

تیانگونگ که توسط مرکز نوآوری ربات‌های انسان نما پکن ساخته شده است، یک ربات همه منظوره با توانایی حفظ سرعت ثابت ۶ کیلومتر در ساعت (۳.۷۳ مایل در ساعت) است.

دولت چین قصد دارد دسترسی گسترده به پلتفرم ربات انسان نما را از طریق تیانگونگ تسهیل کند و آن را به عنوان یک راه حل منبع باز ارائه کند.

تیانگونگ؛ انسان‌نمای چابک و سازگار

سر، بازو‌ها و پا‌های تیانگونگ به لطف محرک‌های کاملاً الکتریکی آن می‌توانند در جهات مختلف حرکت کنند.

تیانگونگ با قد ۱۶۳ سانتی‌متر به چندین حسگر برای درک بصری مجهز شده است و سرعت پردازش آن ۵۵۰ تریلیون عملیات در ثانیه است. همچنین دارای حسگر‌های نیروی ۶ محوره با دقت بالا برای ارائه بازخورد دقیق نیرو است.

این ربات انسان نما علاوه بر عملکرد کاملاً الکتریکی خود، دارای ساختار سبک وزن (۹۴.۷ پوند یا ۴۳ کیلوگرم) است که پایداری در حین حرکت، به ویژه در حالت دویدن، را تضمین می‌کند. حرکت طبیعی دویدن این ربات از طریق یادگیری تقلیدی تقویتی مبتنی بر حافظه‌ی حالت، یک مهارت پیشرفته در یادگیری حرکت است که توسط ربات‌های انسان‌نمایی استفاده می‌شود.

در ضمن، ربات انسان‌نمایی تیانگونگ از مجموعه‌ای از حسگر‌های ادراک بصری، حسگر‌های دید سه‌بعدی و یک واحد اندازه‌گیری دقیق ناوبری (IMU) استفاده می‌کند. این مجموعه حسگر‌ها به طور کلی به چالش‌های کنترل حرکت اساسی ربات پاسخ می‌دهد.در ادامه ویدئویی از حرکت این ربات را مشاهده می‌کنید:

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

همانطور که در ویدیوی بالا دیده می‌شود، توانایی تیانگونگ در پیمایش یکپارچه در شیب‌ها و پله‌ها حتی بدون ورودی بصری قابل توجه است. همچنین این ربات با اصلاح سریع راه رفتن خود، برای جلوگیری از زمین خوردن سازگاری بیشتری را نشان داده است.

به گفته توسعه‌دهندگان، تیانگونگ قبلاً مهارت‌های دویدن مشابه انسان را نشان داده است و قابلیت منبع باز این ربات راه را برای توسعه‌های آینده هموار و امکان کاربرد‌های تجاری گسترده‌تری را فراهم می‌آورد.

تلاش جسورانه چین

چین برای پیشروی در حوزه توسعه ربات‌های انسان‌نما  برنامه‌ای دقیق دارد.

در نوامبر ۲۰۲۳، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین یک استراتژی دیداری را اعلام کرد که هدف از آن آغاز تولید انبوه ربات‌های انسان‌نما در سال ۲۰۲۵ است. بر اساس این استراتژی، تا سال ۲۰۲۷، این ربات‌ها همچنین قادر به تفکر، یادگیری و خلق خواهند بود.

به عنوان بخشی از این برنامه، مرکز صنعت رباتیک پکن، ۱۱۰ شرکت اکوسیستم رباتیک را به هم متصل کرده است. آنها قصد دارند یک سیستم زنجیره‌ی صنعتی کامل را ایجاد کنند که شامل برنامه‌ها، ماشین‌های کامل و قطعات کلیدی است.

تمرکز این مرکز بر روی توسعه پلتفرم‌های مادر برای نرم افزار و سخت افزار است. همچنین هدف آن حل مسائل مهمی است که صنعت با آن مواجه است، مانند سیستم عامل‌های منبع باز و سیستم‌های کنترل عملیات، که نیاز به توجه فوری دارند.

مطابق با استراتژی دولت، طراحی منبع باز تیانگونگ آن را از شرکت‌های تجاری رباتیک متمایز می‌کند و مؤسسات دانشگاهی و شرکت‌های رباتیک را قادر می‌سازد از آن به عنوان پایه‌ای برای نوآوری استفاده کنند.

حوزه ربات‌های انسان نما در چین در حال شکوفایی است و دارای مدل‌های پیشرفته از شرکت‌های خصوصی مختلف است به طوری که کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که پیشرفت قابل توجه چین در ادغام قابلیت‌های هوش مصنوعی در زندگی روزمره می‌تواند پیشرفت ربات‌های انسان نما را تسریع کند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ناسا از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین، پیام دریافت کرد!
  • نخستین ربات تمام الکتریکی جهان رونمایی شد/ با توانایی حفظ سرعت ثابت
  • نسل جدید تلفن‌های ثابت ویژه کسب و کارها
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!
  • سرعت شبکه 6G در آزمایش جدید به ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید
  • نظرسنجی: تجربه شخصی شما درباره سرعت اینترنت بعد از افزایش قیمت
  • ممنوعیت تیک‌تاک به «شکاف اینترنت» سرعت می‌بخشد
  • نتیجه آزمایش نسل ششم اینترنت در ژاپن: ۵۰۰ برابر سریع‌تر از ۵‌جی
  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم