Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید مصطفی آیت اللهی موسوی روز سه شنبه در نشست ستاد بحران کرمان افزود: اقدامات این استان در مبارزه با ملخ صحرایی در کشور بی نظیر بوده و در سال‌ جاری نیز یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار ردیابی و در ۴۵ هزار هکتار سم پاشی انجام شده است.

وی تصریح کرد: سازمان حفظ آفات و نباتات کشور، اعتبارات را به خوبی در بین استان‌ها توزیع نمی‌ کند و اگر در سال گذشته سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی استان کرمان همکاری خوبی انجام نمی داد در زمینه مبارزه با ملخ صحرایی با مشکل جدی مواجه می شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان تاکید کرد: هر چند در سال گذشته توانستیم از هجوم ملخ ها با مزارع و باغات استان جلوگیری کنیم، اما کمبود تجهیزات برای مبارزه با این آفت چالش جدی پیش رو است.

وی با اشاره به کافی نبودن اقدامات استان های همجوار در رابطه با مبارزه با ملخ اظهار داشت: بارندگی موجب تفریخ تخم‌های ملخ صحرایی سال گذشته می‌شود که در این صورت با احتمال ورود دسته‌ های میلیونی ملخ صحرایی به کشور مواجه می شویم.

بیش از یک میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با ملخ در شمال کرمان هزینه شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان گفت: یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان تاکنون برای مبارزه با ملخ صحرایی به شمال استان اعتبار تخصیص یافته و در حال حاضر به حدود ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.  

ناصر طاهری با اشاره به کمبودها در رابطه به مقابله با این آفت افزود: با توجه به اینکه پیش بینی می کنیم تعداد بیشتری از شهرهای شمال استان کرمان مورد هجوم ملخ قرار بگیرند در تامین پرسنل و خودرو نیاز به کمک داریم.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی خبرگزاری جمهوری اسلامی مدیریت بحران ملخ صحرایی استانداری کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی خبرگزاری جمهوری اسلامی مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی خبرگزاری جمهوری اسلامی مدیریت بحران ملخ صحرایی استانداری کرمان اخبار کنکور ملخ صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۸۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم

روح الله احمدزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: با توجه به تنوع آب و هوایی مناسب این شهرستان برای کاشت نهال انجیر دیم، کاشت انجیر در اراضی بخش چاهک اجرا شد.

وی با بیان آنکه انجیرهای کشت شده در شهرستان از ارقام استهبان، سبز، سیاه و گلاب است، افزود: انجیر دیم تنها از طریق نزولات آسمانی آبیاری می‌شود و اگر بارندگی کمتر از حد نرمال باشد به صورت غرقابی سه تا چهار مرحله آبیاری می‌شود.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی شهرستان خاتم تصریح کرد: در شهرستان خاتم ۶۵ هکتار انجیر وجود دارد که ۴۲ هکتار بارور و ۲۳ هکتار غیر بارور است و ۲۸۰ هکتار اراضی شیب دار به کشت انجیر اختصاص یافته است.‌

کد خبر 6092042

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم