Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه گفت: از ۲ هزار و ۵۹۱ روستای دارای سکنه استان تاکنون به ۲ هزار و ۳۰۰ روستا آبرسانی شده و شاخص بهره‌مندی روستاهای استان از آب شرب ۸۰ درصد است.

به گزارش برنا؛ علیرضا کاکاوند، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه فرسودگی و عمر بالای تاسیسات آب را از دلایل عدم پوشش ۱۰۰ درصدی روستاها دانست و گفت: البته این شاخص در کشور به صورت میانگین ۷۶ درصد است که ما از این لحاظ نسبت به  شاخص کشوری از سطح بالایی برخوردار هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: در بخش آب روستایی طبق برنامه تنظیم شده، پیش بینی شده که هر ساله ۱۰۰ روستا از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شود که در سال جاری ۱۱۲ روستا در سطح استان از این نعمت بهرمند شد.

او گفت: در ابتدای سال ۱۶۰ روستا با تانکر سیار آبرسانی می‌شد که خوشبختانه همکاران پرتلاش ما این تعداد را به ۱۲۰ روستا کاهش دادند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه توضیح داد: بحث مدیریت آب، از مهمترین مباحث در زمینه آب، و بسیار مورد توجه مجموعه وزارت نیرو، شخص وزیر و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور قرار دارد، که البته در این زمینه در شهرها مشکلی وجود ندارد و آب به صورت روزانه توسط مجموعه همکاران ما در آزمایشگاه های مجهز آبفا که می‌توان گفت آزمایشگاه کنترل کیفی ما یکی از مجهزترین و مدرترین آزمایشگاه های سطح کشور است، بررسی می‌شود.

کاکاوند با بیان اینکه در حوزه روستایی مشکلاتی وجود داشت که به همین دلیل ما بازنگری اساسی در حوزه کنترل کیفی در روستاها انجام دادیم، افزود: در این حوزه حدود سه میلیارد تومان لوازم روز خریداری شد و تعداد اکیپ تامین و نگهداری و سامانه گند زدایی افزایش داده شد و در این مدت ۲ آزمایشگاه در ۲ شهرستان به بهره برداری رسید و ۲ آزمایشگاه دیگر نیز تا چند ماه آینده به آزمایشگاه های استان اضافه خواهد شد.

او گفت: ماحصل این اقدامات به ۹۶ درصد رسیدن مطلوبیت میکروبی در حوزه آب روستایی است که البته این شاخص مرجع مطلوبی برای تایید کارهای ما نیز می‌باشد.

کاکاوند ادامه داد: اجرای تبصره سه در اکثر استان‌های کشور انجام شده، که با اجرای آن در استان کرمانشاه و با مساعدت اعضای شورای شهر می‌توان در خدمت رسانی به شهروندان گام‌های موثری برداشت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرمانشاه آب شرب استان کرمانشاه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۸۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مجتمع‌های پتروشیمی که می‌خواهند از پنج درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند باید ۴۰ درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، اظهار داشت: مجتمع های پتروشیمی که در این منطقه هستند، در سال گذشته با تکیه بر توان داخل، موفق شدند بالاترین میزان بهره وری و تولید را ثبت کنند و این نوید را می دهم که حرکت در سال جهش تولید با شتاب بیشتری انجام شود.

وی، یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی را در سال جاری کاهش هزینه ها و بهینه سازی مصرف انرژی برشمرد و خاطر نشان کرد: ضروری است شرکت های پتروشیمی با بهینه سازی مصرف انرژی، در حفظ و صیانت از منابع  بین نسلی نقش آفرین باشند.

شاهمیرزایی با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت های کشور در بحث خودکفایی کامل، افزود: اگر تجهیز و یا قطعه ای در داخل کشور تولید می شود، شرکت های پتروشیمی باید سفارش های خرید خود را از طریق تولید کنندگان و سازندگان ایرانی تامین کنند و به هیچ عنوان نباید کالا یا محصولی مشابه خارجی وارد شود.

وی مهمترین برنامه راهبردی صنعت پتروشیمی سال جاری را رشد ظرفیت ها و جهش تولید عنوان و اظهار کرد: با هدف تکمیل زنجیره ارزش باید با برنامه منسجم تری سبد محصولات پتروشیمی متنوع شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گفت: باید شرکت ها و مجتمع های پتروشیمی قوانین، دستورالعمل ها و تمام رویه های موجود در منطقه را رعایت کنند.

وی افزود: توجه به مسئولیت های اجتماعی با توجه به شرایط موجود از اهمیت ویژه ای برخوردار است و پتروشیمی ها به تعهد های خود پایبند باشند.

شاهمیرزایی ادامه داد: مجتمع‌های پتروشیمی که می‌خواهند از پنج درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند باید 40 درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هزینه خسارت سیل به روستاهای سیستان و بلوچستان اعلام شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی