Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان این جلسه با حضور حضرت حجه الاسلام و المسلمین محسن انصاری نیا دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان ، همراهان ایشان از ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان و جعفر مرادی حقیقی مدیرکل، اعضای شورا تشکیل و در پایان احکام رئیس و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکراداره کل تقدیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام و المسلمین محسن انصاری نیا اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه مهم و دینی هستند که بدون نیاز به ابلاغ و حکم بعنوان یک وظیفه همگانی مطرح هستند و هرکس در هر جایگاهی باید این وظیفه را با رعایت شرایط و به نحو شایسته به انجام برساند.
وی با بیان اینکه خداوند بهترین مردم را کسانی می داند که این وظیفه را به خوبی به انجام می رسانند انصاری نیا افزود: اگر چه این دو فریضه به دست فراموشی سپرده شده است ولی همچنان بعنوان یک وظیفه همگانی مطرح است.انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر نتایج بی شمار و مثبت فردی و اجتماعی در پی خواهد داشت .
وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در هر کجا و در هر شرایطی بصورت متفاوت انجام می شود افزود: در درجه اول باید مصادیق معروف و منکر را در محیط های مختلف شناسایی کرد. وشناسایی این مصادیق نیازمند آموزش است و احیاء امر به معروف و نهی از منکر ضروری است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در ادامه این جلسه، با بیان احادیثی از معصومین (ع) اظهار داشت: به واسطه انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که سایر واجبات نیز بخوبی انجام می شود.
وی گفت: نقش ستاد حمایتی و راهبردی است و جهت گیری جدید در ستاد مطالبه گری از مسئولین و تشکیل تشکل گروه های جهادی و نگاه ستاد نگاه انگیزشی ست و امر به معروف و نهی از منکر فریضه الهی است و رسالت ما در ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر است.  
حجت الاسلام و المسلمین محسن انصاری نیا در ادامه جلسه اظهار داشت : قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان ازمنکربه استناد ماده ۲۴قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان ازمنکربه پیوست دستورالعمل اجرایی در سال۹۴به تصویب اعضای ستاد رسید وبه استانها ابلاغ شد. 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در پایان عنوان کرد: تشکیل ۱۶گروه های امر به معروف و نهی ازمنکرتخصصی (اجتماعی- فرهنگی - اداری –کارگری- اقتصادی-گردشگری- بهداشت و درمان- مبارزه با فساد- تعلیم و تربیت - محیط زیست – تفریحات سالم و ورزش- مسئولین- عفاف و حجاب – مهندسی- حقوقی- هنر ورسانه در دستورکار ستاد استان قرار داردتا با مشارکت مردم ، مسئولین و اعضائ شورای دستگاههای اجرایی قابلیت اجراداشته باشد.
جعفر مرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ضمن تشکر از فعالیت های ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان رعایت فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را یک وظیفه عمومی و همگانی دانست.وی بیان کردند که همه ما در هر جایگاهی قرار داریم باید نسبت به اجرایی کردن این مهم جدیت ویژه‌ای داشته باشیم.
وی ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر رابر همه واجب و احیای آن را در جامعه از ضروریات این فریضه الهی عنوان کرد. 
جعفر مرادی حقیقی با بیان اینکه
 فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید فرهنگ سازی شود، افزود: فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه وظیفه همگانی است و وظیفه شرعی همه ما هست که در اجرای هر چه بهتر و کامل تر این فریضه دینی سهیم باشیم.وی در ادامه گفت: افتخار من این است خادم رزمندگان ، جانبازان و فرزندان شهید ، خواهران و برادران شهدادر این اداره کل هستم و ما می توانیم به معروفات بپردازیم چرا که کارزیادی به جهت شغل در این اداره کل داریم و معروفات دائما تکرار شدنی است. 
ابوالفضل صیادجو دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در این جلسه گزارشی از تشکیل منظم جلسات شورای امر به معروف و نهی از منکردر هر فصل سال ، آموزش امر به معروف و نهی از منکر برای کارکنان، نشست های اعتقادی و معنوی برای کارکنان، برگزاری کارگاه با محوریت امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه کارکنان و خانواده، تشکیل گروه های یاوران معروف ، تبلیغات محیطی،ارسال پیامک تبلیغی و ترویجی، تجلیل از کارکنان تاثیر گذار در فعالیتهای فرهنگی و دینی را از برنامه هایی عنوان کرد که برای ارتقاء هرچه بیشترجایگاه امر به معروف و نهی از منکر در اداره کل و ادارت تابعه شهرستانها موثرند.
گفتنی است در پایان این جلسه احکام رئیس جعفر مرادی حقیقی و دبیر ابوالفضل صیادجو شورای امربه‌معروف و نهی از منکر اداره کل اهدا گردید.

کد خبر 1486847

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر امر به معروف و نهی از منکر استان امر به معروف و نهی از منکر امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی استان سمنان انصاری نیا شورای امر اداره کل یک وظیفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۹۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین یوسفی عصر امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: سرمایه انسانی مهمترین واساسی ترین منبع حیاتی هرکشوری است. رشد وپیشرفت درحوزه ای ازنیاز های جامعه مرهون موتورمحرکه ای به نام جوان است. رشداقتصادی بدون وجود نیروی جوان در عرصه کاروتولیدوفن آوری ممکن نیست.

وی ادامه داد: اقتدارنظامی وابهت بین اللمللی بدون جوان متعهدغیوردرعرصه دفاع وآماده رزم تحقق نمی یابدرشدعلمی وسایرمقوله هایی که هرجامعه برای بقا وحیات به آن نیازدارد بدون سرمایه انسانی آماده وبانشاط میسر نخواهد بود.

یوسفی افزود: متأسفانه از دهه هفتادتاکنون مسئولین وقت دراشتباهی بزرگ موضوع تهدیدنسل را دربرنامه های خود قرار دادند وبه جای مدیریت درست سرمایه جوان کشورآن را معضل دانسته والان پنجره جمعیتی کشور در حال بسته شدن است واز دغدغه‌ای همه دلسوزان آینده کشوربحث رشد جمعیتی است. رهبر عزیزدر این رابطه ضمن عذر خواهی ازخدا ومردم ادامه این روند را غلط دانستند ودر توصیه‌های مکرر خود مسئولین وآحاد مردم بخصوص نخبگان وخواص رامتوجه خطربزرگ کاهش نسل نمودند.درمورد فرمایشات ارائه شده در خصوص ازدواج، تکثیر نسل و پیری جمعیت، مسئولین ونخبگان نظام اسلامی وظایف متعددی برعهده دارند.

یوسفی گفت: حل معضل پیری جمعیت وافزایش نسل، نیازمندهمکاری وتلاش همگانی همه آحاد جامعه، به ویژه مسئولین ونخبگان نظام اسلامی است.بااتخاذرویکردی جامع و چندجانبه، وبااستفاده ازابزارها و روش‌های مختلف، می‌توان به تدریج شاهدبهبود وضعیت ازدواج و فرزندآوری درکشورو ارتقای سلامت و پویایی جامعه بود.

کد خبر 6088187

دیگر خبرها

  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است
  • موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • حضور نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • رشد بیماری‌های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • رشد بیماری های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • بودجه ستاد امر به معروف در سال گذشته چقدر بود؟