Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@20:42:22 GMT

دومین کتاب دیجیتال تئاتر خوزستان منتشر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۹۷۷۰

دومین کتاب دیجیتال تئاتر خوزستان منتشر می‌شود

ایسنا/خوزستان رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان از عزم هیات رییسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان برای انتشار دومین کتاب دیجیتال تئاتر خوزستان همزمان با روز جهانی تئاتر در فروردین ۱۴۰۰ به همت دفتر نشر و پژوهش انجمن هنرهای نمایشی استان خبر داد.

محمد یاقوت‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتشار کتاب اول دیجیتال نمایشنامه‌های تئاتر خوزستان که سال گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی و منتشر شد، اظهار کرد: با توجه به فعالیت گسترده درگاه خبری تئاتر خوزستان تلاش خواهد شد با همکاری مسؤول درگاه در بخشی از این کتاب دیجیتال سرفصل اخبار فعالیت‌های تئاتر خوزستان در سال گذشته که در درگاه تئاتر خوزستان منتشر شده نیز بارگذاری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین ضمن قدردانی از قاسم غلامحیدر، مسؤول کانون نشر آثار نمایشی و پژوهشی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، که در این دو دوره اخیر مبحث پژوهش را در اولویت کاری کانون قرار داده، از قول وی گفت: کتاب دوم تئاتر استان تفاوت‌هایی با اولین کتاب دیجیتال نمایشنامه‌های خوزستان دارد و این مجموعه علاوه بر اینکه درج نمایشنامه‌های نویسندگان بومی استان در کل سنوات گذشته هست شامل انواع نمایشنامه‌های کودک، خیابانی، عربی و نیز پژوهش‌ها و یادداشت‌های علمی هنرمندان استان بوده و در چندین بخش شامل آثار راه یافته به جشنواره‌های نمایشنامه‌نویسی استان خوزستان است.

یاقوت‌پور از کلیه هنرمندانی که قصد ارسال آثار برای نشر در این کتاب را دارند خواست حداکثر تا سوم اسفند ۱۳۹۹ یک نسخه pdf از اثر خود را به واتساپ شماره ۰۹۳۵۹۳۱۹۰۴۵ ارسال کنند.

رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان گفت: طی هماهنگی به عمل آمده با تیم فنی این کتاب، نسخه کاملی از کتاب اول تئاتر خوزستان شامل ۲۸۰ نمایشنامه قبلی نیز در دومین کتاب قرار گرفته خواهد شد تا هنرمندانی که موفق به تهیه نسخه اول این کتاب نشده‌اند، با دریافت نسخه دوم صاحب هر دو نسخه کتاب دیجیتال تئاتر استان خوزستان شوند.

او اظهار امیدواری کرد، بتوان با مدیریت کانون پژوهش انجمن در  کتاب سوم تئاتر خوزستان به معرفی رزومه کارگردانان مطرح و آثار برجسته اجرا شده در تئاتر استان خوزستان نیز پرداخته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری نمایشنامه انجمن هنرهای نمایشی تئاتر انجمن هنرهای نمایشی خوزستان تئاتر خوزستان کتاب دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۹۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم

در نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ۱۴ گروه شرکت کردند که ۱۰ گروه از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم بوده و ۴ گروه در بخش آزاد حضور داشتند.

در بخش نمایشنامه نویسی ۱۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ستاد مرکزی ارسال شده است.

مخاطبان این نمایش‌ها، گروه‌های سنی کودک و نوجوان بودند.

این جشنواره یک روزه از ۱۰ صبح آغاز و ساعت ۲۲ مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

سه نمایش برگزیده این جشنواره به مسابقات کشوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در شهریور ماه برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند
  • مهدوی: به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • عرضه «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب تهران
  • فراخوان اولین سالانه تبادل عکس ایران منتشر شد
  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی
  • «شهر آفتاب مهتاب» اتفاقی آوانگارد در تئاتر دهه ۴۰
  • جشنواره‌ هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان
  • مورایس برای اورونوف من تو من گذاشته بود
  • «دیکتاتوری با اخلاق سگی» به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم