Web Analytics Made Easy - Statcounter

از آن‌جایی که اکثر استخدام‌کننده‌ها و مدیران استخدام به رزومه و لینکدین شما مراجعه می‌کنند، این دو را نمی‌توان از هم جدا کرد. تاریخ کارهای اخیر خود و نتایج قابل‌سنجش و مشخص کار خود را به هر دو اضافه کنید.

 به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، رزومه (https://karboom.io/cv-builder) شما عیب و ایراد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از کجا می‌دانیم؟ این فقط یک حدس است. اما احتمالا حدس درستی است. به عنوان استخدام‌کننده هر روز رزومه‌های زیادی را می‌بینیم که هم خوب بوده‌اند، هم بد و هم «آه خدای من، آیا واقعاً اونا شغل (https://karboom.io/jobs) می‌خوان؟». بیشتر رزومه‌ها در دو دسته آخر قرار می‌گیرند. خبر خوب این است که قبل از ارسال رزومه‌تان به استخدام‌کننده یا مدیر استخدام بعدی می‌توانید آن را اصلاح کنید و این کار وقت زیادی هم از شما نمی‌گیرد. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه این کار را انجام دهید.

۱. رزومه و لینکدین خود را همزمان آپدیت کنید

از آن‌جایی که اکثر استخدام‌کننده‌ها و مدیران استخدام به رزومه و لینکدین شما مراجعه می‌کنند، این دو را نمی‌توان از هم جدا کرد. تاریخ کارهای اخیر خود و نتایج قابل‌سنجش و مشخص کار خود را به هر دو اضافه کنید. در لینکدین با افرادی که اخیراً با آن‌ها کار کرده‌اید، ارتباط برقرار کنید و از آن‌ها بخواهید که رفرنس شما شوند. فراموش نکنید که رفرنس‌های قبلی را نیز بروزرسانی کنید و با افراد لیست در ارتباط باشید تا به آن‌ها اطلاع دهید ممکن است با آن‌ها نیز تماس گرفته شود. در نهایت، فراموش نکنید که لینک صفحه لینکدین خود و دیگر شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای یا بلاگ‌هایتان را به رزومه‌ خود اضافه کنید.

آگهی‌های استخدام تهران در https://karboom.io/jobs/tehran

۲. اهداف شغلی را در رزومه خود نیاورید

دهه‌های پیش بیان اهداف شغلی یک الزام بود. اما اگر الان این کار را انجام دهید، قطعاً هم به‌روز نبودن خود را به کارفرما نشان می‌دهید و هم انتخاب‌های خود را محدود می‌کنید. با توجه به موقعیت‌های مشترک بسیاری که وجود دارد، بدون شک نمی‌خواهید که درصورت رد شدن درخواستتان برای یک موقعیت شغلی، موقعیت‌های دیگر در آن شرکت را نیز از دست بدهید. پس به جای تمرکز بر نوشتن اهداف شغلی، یک خلاصه حرفه‌ای از کار خود درست کنید که بهترین نقاط قوت و نتایج کاری قابل‌سنجش شما را برجسته کند.

۳. تنها از عناوین شغلی خود استفاده نکنید و دستاوردهای خود را لیست کنید

بسیاری از رزومه‌ها بدون اینکه اشاره‌ای به دستاوردهای خود در آن شغل داشته‌باشند، صرفاً شرح کار فعلی و کارهای گذشته خود را ذکر می‌کنند. این اشتباهی بزرگ است. به جای اینکه فقط کارهایی که انجام داده‌اید را بیان کنید، لازم است که به آن‌ها نشان دهید چقدر خوب این کار را انجام دادید. فرض کنیم شما مهندس نرم‌افزاری هستید که سیستم‌های مبتنی بر وب را توسعه می‌دهید. شاید بتوانید توضیح دهید که کار شما مثلاً x درصد از زمان از کارافتادگی سیستم را کاهش داده، حاشیه‌های عملیاتی را x درصد بهبود بخشیده و تأخیر را برای x نفر یا پروژه حذف کرده‌است. مطرح کردن این نتایج ممکن است کار آسانی نباشد، اما اگر به دنبال شغل هستید ارزشش را دارد.

۴. رزومه خود را بیش از حد زرق‌وبرق ندهید

این روزها اگر قالب‌های رزومه را در اینترنت جستجو کنید، هرچیزی را می‌توانید پیدا کنید. با این وجود، وسوسه نشوید که رزومه‌ای درست کنید که بیش از حد طراحی شده، مگر اینکه از شما این‌طور خواسته شده‌باشد. فقط از یک فونت و با فرمت تمیز و ساده استفاده کنید. از متوسل شدن به روش‌های جلب‌توجه مانند استفاده از کاغذهای معطر (بله، همچین چیزی اتفاق می‌افتد!) پرهیز کنید و بر روی رزومه خود عکس نگذارید. انجام این کار باعث می‌شود که مدیر استخدام در موقعیت دشواری قرار گیرد و ممکن است متهم به تبعیض مبتنی بر نژاد، سن، وزن، جنسیت یا حتی جذابیت یا سلیقه‌شخصی شود. اگر کارفرما کنجکاو بوده و مشکلی با این قضیه نداشته باشد، می‌تواند همیشه عکستان را در پروفایل لینکدین ببیند. حالا که صحبت از زرق‌وبرق است، وقتش رسیده که هرچیز خلاف واقع در رزومه خود را حذف کنید. جور دیگر جلوه دادن حقیقت کار معمولی است، اما اکنون که بررسی پیشینه ساده‌تر از گذشته شده، احتمال گیر افتادن شما نیز بیشتر می‌شود.

۵. رزومه را مرور کنید، مرور کنید،‌ مرور کنید، مرور کنید

چهاربار روی این مسئله تأکید کردیم چون حداقل چهار روش وجود دارد که کارتان را از لحاظ گرامری، املایی و خطاهای قالب‌بندی بررسی کنید. اول از همه متن را وارد برنامه‌‌های غلط‌یاب (مانند ورد یا گوگل داک) کنید. سپس آن را با یک برنامه پیشرفته مانند گرامرلی چک کنید که می‌تواند خطاهای کوچک و ناهماهنگی‌ها را نیز تشخیص می‌دهد. سوم، رزومه‌ خود را برای دوست یا همکارتان ارسال کنید تا به آن نگاهی بیندازد و اگر چیز دیگری مثل خطاهای فرمت‌بندی باقی‌مانده بود به شما بگوید. و در نهایت، دوباره خودتان با صدای بلند یا حتی از آخر به اول بخوانید که کاملاً بی‌معنی شود تا بتوانید کوچکترین خطاها را نیز پیدا کنید

رزومه معمولاً اولین برداشت از شماست. آن را آخرین برداشت از خودتان نکنید. قبل از اینکه رزومه خود را برای جای دیگری ارسال کنید ابتدا با مواردی که گفته‌شد آن‌ را اصلاح کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رزومه رزومه کاری سابقه کاری استخدام کننده مرور کنید رزومه خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۹۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۲ آزمون استخدامی جذب معلم در اردیبهشت

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به استخدام ۱۰۵ هزار معلم جدید گفت: دو آزمون استخدامی برای جذب معلم در اردیبهشت برگزار می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا مراد صحرایی درباره جذب معلم و نخستین کنکور تربیت معلم اظهار کرد: سال 1402 تاریخی‌ترین سال استخدام معلم بود و 70 هزار معلم جدید جذب شده‌اند که 50 هزار نفر از طریق آزمون استخدامی و 20 هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی بودند، گزینش صحیح و خردمندانه مبتنی بر کشف افرادی که استعداد و علاقه به معلمی را همزمان دارند انجام شد چون معلمی شغل نیست و باید عاشقانه کار شود.

استخدام 105 هزار معلم جدید

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امسال بیش از 105 هزار ردیف استخدامی دریافت کردیم که 72 هزار نفر از طریق آزمون استخدامی، 30 هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و 2 هزار نفر از طریق دانشگاه رجایی جذب خواهند شد و تعدادی هم معلم برای مدارس عشایری و استثنایی استخدام می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش: 7 هزار مدرسه در دولت سیزدهم احداث شد

وی با اشاره به اینکه کنکور اختصاصی تعلیم و تربیت یک اتفاق بزرگ است و بیش از 600 هزار نفر برای 30 هزار ظرفیت دانشگاه فرهنگیان متقاضی شدند، عنوان کرد: این افراد در کنکور اردیبهشت ماه به سوالات استعداد معلمی هم پاسخ دادند که نتایج اواخر اردیبهشت اعلام می‌شود و فرصت خوبی را برای بررسی افراد داریم که کانون‌های ارزیابی آنها را شناسایی می‌کنند و نمرات در سامانه ثبت و در تهران به طور کامل تحلیل می‌شود تا بدانیم که آیا فرد استعداد معلمی دارد یا خیر.

2 آزمون استخدامی در اردیبهشت

 صحرایی افزود: آزمون نخست که برای جذب آموزگار بود 18 اسفند برگزار شد، آزمون دوم برای جذب مشاور، مربی تربیت بدنی و مربی پرورشی 14 اردیبهشت و آزمون سوم برای جذب دبیر و هنرآموز هنرستان‌ها 28 اردیبهشت 1403 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری ۲ آزمون استخدامی جذب معلم در اردیبهشت
  • ورود قاعده مند دولت به اربعین، ارائه خدمات را تسهیل کرده است
  • ۶ اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • 6 اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • آیت‌الله مرتضوی: «حفظ نظام» به معنای نظام عام اجتماعی است؛ نه نظام سیاسی
  • ناپولی برای استخدام کونته دچار تردید شد
  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج پایان یافت
  • استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • آخرین جزئیات استخدام پلیس فتا + شرایط، مدارک و نحوه ثبت نام