Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- بازگشت احتمالی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به صحنه سیاسی این کشور، باعث تشدید دودستگی در حزب جمهوریخواه خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد الاحمد خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در واشنگتن، گفت: دومین محاکمه پارلمانی دونالد ترامپ پایان یافت، اما پیامد‌های محکوم نشدن او به اتهام تشویق به شورش، بلافاصله آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترامپ در نخستین واکنش خود، به احتمال بازگشت به صحنه سیاسی پس از این محاکمه اشاره کرد. ترامپ با صدور بیانیه‌ای این محاکمه را بزرگترین ظلم در تاریخ آمریکا توصیف کرد. حتی بعضی از جمهوریخواهانی که به محکومیت او رای ندادند، به بازگشت احتمالی ترامپ به صحنه سیاسی، واکنش نشان دادند. این در حالی است که بعضی از جمهوریخواهان مانند سناتور لیندسی گراهام به حمایت از ترامپ ادامه می‌دهند و امیدوارند به آن‌ها برای پیروزی در انتخابات میان دوره‌ای کنگره در دو سال دیگر، کمک کند. این اختلافات نشان می‌دهد، قدیمی‌ترین حزب سیاسی در آمریکا به لحظه تعیین کننده‌ای درباره آینده اش نزدیک می‌شود.
سناتور بیل کسیدی از حزب جمهوریخواه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: ”حزب جمهوریخواه بزرگتر از یک فرد است و حزب اندیشه هاست. این حزب برای پایان دادن به بردگی و حفظ اتحاد تاسیس شد. این حزب قوانین حقوق مدنی را تصویب کرد و به جنگ سرد پایان داد. آمریکایی‌ها طرفدار این اندیشه‌ها و رئیس جمهوری هستند که بتوان به او اعتماد کرد و قابل بازخواست باشد. رهبری ما در آینده متفاوت خواهد بود و این اندیشه‌ها ادامه خواهد داشت. “
در ادامه این گزارش آمده است: از سوی دیگر، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواستار حفظ وحدت شد و تاکید کرد حکم تبرئه ترامپ، این موضوع را یادآوری کرد که دموکراسی هنوز شکننده است. بایدن تاکید کرد بر سر مضمون اتهام مطرح شده علیه ترامپ، اختلافی وجود ندارد. اتهامی که به نظر می‌رسد حتی پس از پایان مراحل محاکمه هم هنوز از بین نرفته است. شماری از دموکرات‌ها به ویژه از تیم دادستانی در محاکمه ترامپ، اصرار دارند به تحقیقات علیه ترامپ ادامه دهند.
مادین دین عضو مجلس نمایندگان و از تیم دادستانی در محاکمه ترامپ، در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: ”نخستین بار طی سال‌های طولانی شاهد شورش با تشویق رئیس جمهور آمریکا بودیم. پنج نفر در آن روز، جانشان را از دست دادند و عده‌ای هم بعدا فوت کردند. همچنین صد‌ها نفر مجروح شدند. بدون شک باید کمیته فراگیر تشکیل شود که رویکرد‌های سیاسی نداشته باشد، بلکه باید از افرادی تشکیل شود که دارای شجاعت باشند. “
خبرنگار این شبکه خاطر نشان کرد: محاکمه تاریخی ترامپ پایان یافت. ترامپ خودش را پیروز می‌داند و به بازگشت احتمالی به صحنه سیاسی در آمریکا اشاره کرد. اما بازگشت او در سایه دودستگی جمهوریخواهان، آسان نخواهد بود. دموکرات‌ها تلاش می‌کنند از این دودستگی در حزب جمهوریخواه، در انتخابات آینده استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: احتمال تشدید دودستگی حزب جمهوریخواه صحنه سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۰۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی حاکم بر کرمانشاه در روز جمعه تشدید می‌شود

افشین یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیرو صدور هشدار سطح نارنجی شماره ۳ و بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته و هشدار هواشناسی مبنی بر تشدید و تقویت سامانه قبلی از امروز پنجشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ لغایت شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه به منظور رعایت حال شهروندان توصیه‌های لازم را صادر کرد.

وی افزود: لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری‌شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی از جمله مخاطراتی است که این سامانه به همراه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا به احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش توصیه می‌شود.

کد خبر 6095078

دیگر خبرها

  • هشدار؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور از فردا تا دوشنبه!
  • هشدار نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • هشدار هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و آبگرفتگی معابر
  • ریچموند به هایوارد پیوست/ تشدید دایره تحریم اسرائیل در آمریکا
  • فعالیت سامانه بارشی حاکم بر کرمانشاه در روز جمعه تشدید می‌شود
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • ارتفاع موج در دریای خزر افزایش می‌یابد/ تشدید فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن