Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@10:38:16 GMT

بازپرداخت معوقات ارزی صادرکنندگان به ریال

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۰۱۱۶

بازپرداخت معوقات ارزی صادرکنندگان به ریال

خبرگزاری آریا - رئیس صندوق توسعه ملی گفت: صادرکنندگانی که دارای اقساط معوق ارزی هستند، می‌توانند تا پایان سال به نرخ روز و به صورت ریالی، معوقات خود را پرداخت کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، مرتضی شهیدزاده صبح امروز در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: صندوق توسعه ملی تنها به تولیدکنندگانی تسهیلات ارزی می‌دهد که صادرکننده بوده و فارغ از نرخ ارز در داخل کشور، بتوانند اقساط خود را پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهیدزاده گفت: با توجه به مشکلات و محدودیت‌هایی که وجود دارد، در دولت صحبت کردیم و بعد از نامه‌ای که رئیس جمهوری برای رهبر معظم انقلاب نوشتند، ایشان مجوز دادند صادرکنندگانی که دارای اقساط معوق هستند بتوانند تا پایان سال و به نرخ روز، به شکل ریال معوقات خود را پرداخت کنند.
رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی افزود: صندوق توسعه ملی نهادی برای اجرای اصل 44 قانون اساسی است و توسعه کشور هم باید توسط بخش خصوصی انجام شود.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط صندوق توسعه ملی در 2 سال گذشته گفت: در نظامنامه اعتباری صندوق تصویب کردیم، فقط به شرکت‌هایی که تا 80 درصد سهام آن خصوصی باشد، تسهیلات دهیم.
وی افزود: پیش از این شرکت‌هایی که 51 درصد سهام آن‌ها غیردولتی بود، خصوصی محسوب می‌شدند، اما ما در صندوق مصوب کردیم که سهام هر شرکتی بیش از 20 درصد دولتی باشد، به آن تسهیلات ندهیم.
رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی گفت: برای آن دسته از شرکت‌هایی که 20 درصد سهام آن‌ها دولتی هست هم محدودیت‌هایی در نظرگرفته‌ایم، از جمله اینکه حکم مدیران آن نباید توسط مقامات دولتی یا وزرا ابلاغ شود.
شهیدزاده گفت: اعطای تسهیلات تکمیلی در صندوق توسعه ملی ممنوع بود,، اما مصوب کردیم برای هر طرح بخش خصوصی تا 40 درصد به صورت یکساله تسهیلات بدهیم.
وی افزود: تا پیش از این، اعطای تسهیلات برای حمل‌ونقل برون شهری به بخش خصوصی توسط صندوق ممنوع بود,، اما مصوب کردیم که بخش خصوصی بتواند از این تسهیلات استفاده کند.
رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی گفت: بانک‌های تخصصی از جمله بانک توسعه صادرات تسهیلات ریالی خود را با نرخ 11 درصد در اختیار سپرده‌گذاران بخش خصوصی قرار می‌دهند.
شهیدزاده با بیان اینکه اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان را از سایر وزارتخانه‌ها جدا کردیم، افزود: در 25 اسفندماه سال گذشته 450 میلیارد تومان منابع در اختیار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دادیم که به واسطه آن اقدام به تولید الکل برای مقابله با کرونا کند که کمک بسیاری به این موضوع کرد.
وی گفت: در هیئت امنای صندوق توسعه ملی مصوب کردیم که به دلیل شرایط اقتصادی و شیوع کرونا، وجه التزام تسهیلات ریالی و ارزی بخش خصوصی که 6 درصد است بخشیده شود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صندوق توسعه ملی مصوب کردیم بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۰۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی با اشاره به پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی در سال گذشته برای جامعه ایثارگری گفت: این میزان تسهیلات به ۶۱۶ نفر ازجامعه ایثارگری استان پرداخت شد.

حجت الاسلام داوود میرزایی افزود: برای دریافت تسهیلات خود اشتغالی، یکهزار و ۱۲۲ نفر معرفی شده بود که تعدادی از آنها نیز در نوبت دریافت قرار دارند.

حجت الاسلام میرزایی اظهارکرد: برای یکهزار و ۹۹۰ نفر از ایثارگران پارسال حدود پنج هزارو ۳۱۹ میلیارد ریال تسهیلات خرید مسکن پرداخت و برای ۱۰۲ نفر از ایثارگران هم مناسب سازی شد.

وی گفت: ۴۳۹ نفر نیز پارسال برای حرفه آموزی به مراکز آموزش فنی وحرفه ای معرفی شدند و دو هزار و ۷۵۲ نفر از خانواده های شاهد و ایثارگر هم حق پرستاری دریافت کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی، راه اندازی موکب رهروان شهدا توسط تشکلهای ایثارگری در مرز تمرچین، شهر نقده و ارومیه، برگزاری همایش تجلیل از خیّران ایثارگر و غیر ایثارگر استان، تولیدات مستند، نماهنگ، موسیقی، برگزاری نمایشگاههای هنرهای تجسمی، نمایشگاههای کتاب و اجرای تئاتر را از برنامه های صورت گرفته در حوزه ایثارگران استان در سال گذشته عنوان کرد.

حجت الاسلام میرزایی افزود: "طرح سپاس" دیدار با نزدیک به ۲۳ هزار نفر از خانواده های شهدا و ایثارگر در منزل و برگزاری یادواره های شهری و روستایی از دیگر برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی درسال گذشته بود.

آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار شهید، ۲۰ هزار و ۸۸۹ جانباز و دو هزار و ۵۷ آزاده دارد.

دیگر خبرها

  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل علوم پزشکی وام تحصیلی دریافت کردند
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان شهرستان جم