Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@20:11:56 GMT

افزایش درآمد کشاورزان از شالیزارهای رودبار

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۰۱۲۰

افزایش درآمد کشاورزان از شالیزارهای رودبار

ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی رودبار گفت: امسال کشاورزان با افزایش کشت محصولاتی چون گندم، جو و کلزا درآمد خود را از شالیزارهایشان افزایش دادند.

سروش ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا گفت: شهرستان رودبار ۳۲۰۰ هکتار اراضی شالیزاری دارد که تاکنون شخم زمستانه در ۶۰۰ هکتار آن انجام شده است و نسبت به سال گذشته امسال انجام شخم اولیه شتاب بهتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افزایش کمی و کیفی تولید برنج در این شهرستان از اولویت‌های کاری این شهرستان است.

ابرهیمی با بیان اینکه افزایش قیمت کود تاثیر مستقیم بر روحیه کشاورزان دارد، ادامه داد: افزایش قیمت کود موجب افزایش هزینه تمام شده تولید برنج سفید می‌شود و در نهایت موجب می‌شود که درآمد حاصل از تولید این محصول برای کشاورزان کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه امسال گندم و جو همانند سال‌های گذشته در برخی از شالیزاری رودبار کشت شده است، خاطرنشان کرد: برنجکاران از تولید این محصولات درآمد خوبی کسب می‌کنند و برداشت این محصولات از اوایل اردیبهشت ماه شروع می‌شود و هم اکنون ۲۰ درصد از این شالیزارها به کشت گندم، جو و کلزا اختصاص دارند که ۱۵ درصد از این ۲۰ درصد به جو اختصاص دارد.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار گفت: کشت برداشت برنج در برخی از شالیزارهای شهرستان رودبار کمی دیرتر از دیگر شهرستان‌ها انجام می‌شود و دلیل آن کشت محصولاتی چون گندم، جو و کلزا است.

ابراهیمی تصریح کرد: بهره‌برداری بهینه از شالیزارهای رودبار از اهداف مهم کشاورزان است و امسال کشت جو کمی بهتر از سال‌های گذشته است و دلیل کشت بیشتر این محصول قیمت فروش مناسب‌ آن است.

وی با بیان اینکه از دیگر راهکارهای افزایش درآمد برنج، کشت مکانیزه این محصول است، افزود: کشت دوم محصولات و نوغانداری موجب می‌شود که کشاورزان در حین کشت، داشت و برداشت برنج نقدینگی داشته باشند و امسال علاوه بر کشت دوم محصولات کشاورزی شاهد افزایش نوغانداری نیز در این شهرستان هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار اظهار کرد: سال گذشته به دلیل بدهی‌هایی که برخی از کشاورزان در حال تولید برنج داشتند، مجبور شدند به محض برداشت، محصول را بفروشند و نتوانستند برنجی برای فروش در بازار شب عید داشته باشند.

وی گفت: ارایه تسهیلات ارزان قیمت می‌تواند تا حدودی مشکلات نقدینگی کشاورزان را حل کند و لازم است در این خصوص تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گندم و جو شاليزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۰۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی

به گزارش خبرنگار مهر، محسن البرزی عصر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: از زمان آغاز خرید گندم در شهرستان باوی تاکنون ۱۳ هزار تن از کشاورزان خریداری شده است.

فرماندار باوی افزود: همچنین در مدت شده ۳۰۰ تن کلزا از کلزاکاران شهرستان باوی خریداری شده است.

وی خبر داد: پیش بینی شده امسال ۹۰ هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان باوی خریداری شود.

کد خبر 6090288

دیگر خبرها

  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • انهدام باند سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب
  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی
  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • افت شدید فشار آب شهرستان رودبار، امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳