Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی رضاخواه عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق در جلسه  علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه با تغییرات اصلاحی دولت برای سال ۱۴۰۰، در موافقت با این لایحه گفت: در نوبت قبل که کلیات لایحه بودجه رد شد، انتقاداتی به آن وارد بود، اما در حال حاضر بخشی از آن‌ها رفع شد و در این رابطه از رئیس سازمان برنامه و بودجه و دولت که بخشی از اصلاحات کمیسیون تلفیق را مورد توجه قرار دادند، تشکر می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قیمتی که دولت در لایحه ابتدایی پیش بینی کرده بود، ۴۰ دلار بود، در حال حاضر قیمت نفت در بازار حدود ۶۰ دلار است و اگر در نظر بگیریم به طور متوسط در سال ۱۴۰۰ قیمت نفت ۵۰ دلار باشد، در عمل حجم فروش نفت در بودجه یک و نیم میلیون بشکه خواهد بود و در کمیسیون تلفیق تلاش خواهیم کرد با افزایش درآمد‌های مالیاتی بتوان، درآمد‌های حاصل از فروش نفت را کاهش دهیم.

رضا خواه ادامه داد: همچنین کاهش هزینه‌ها به میزان ۴۰ هزار میلیارد تومان، افزایش درآمد‌های مالیاتی به ۲۵ هزار میلیارد تومان داده است. همچنین اوراق مالی کاهش پیدا کرده و در هزینه شرکت‌های دولتی ۴۴۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی شده، اعتبارات عمرانی ۶ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و ارز مورد نیاز دارو و تجهیزات پزشکی به صورت مطمئنی و ارز ترجیحی کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی تامین خواهد شد. اگرچه دولت تاکید کرده که تلاش خواهد کرد طی ۶ ماه در صورت امکان شرایط را برای حذف ارز ترجیحی فراهم کند.

رضاخواه یادآور شد: حمایت از تولید در اصلاحیه افزایش یافته و ملاحظات اجتماعی در مورد کمک به صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری مدنظر قرار گرفته و به شرکت‌های دانش بنیان توجه شده و تامین منابع برای آن‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با یادآوری افزایش اعتبارات قوه قضائیه در اصلاحیه بودجه گفت: برای حقوق‌های بالا سقف در نظر گرفته شده و در واقع ۷ درخواست کمیسیون تلفیق در اصلاحیه اعمال شده است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موافقت ما با اصلاحیه بودجه ۳ پیام دارد که یک پیام آن برای مردم و مبنی بر این است که مجلس بر روی منافع ملی کشور متمرکز است و اگر در اصلاحیه جدید دولت منافع مردم تامین شده، مورد موافقت مجلس قرار خواهد گرفت، همچنین پیام آن برای دولت مبنی بر این است که اگر به منافع ملت توجه داشته باشد و در این مسیر حرکت کند، مجلس همراهی خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس صحن علنی بودجه ۱۴۰۰ میلیارد تومان کمیسیون تلفیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۰۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به بازگشت ۲۳۹ واحد غیر فعال بخش کشاورزی به چرخه تولید، بیان کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۹ واحد غیر فعال بخش کشاورزی که ۱۶ واحد آن واحد پرورش مرغ گوشتی بود به چرخه تولید بازگشت.

سید عماد شاهرخی‌ سیزدهم اردیبهشت در نشست با مدیرکل دفتر ترویج، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان امور اراضی کشور با اشاره به افزایش تولید در بخش کشاورزی اظهار کرد: تولید گندم از ۱۲۳ هزار تن دولت دوازدهم  به ۵۳۰ هزار تن در دولت سیزدهم افزایش پیدا کرده است، در حوزه  گلخانه هم سطح زیر کشت از ۷۸ به ۱۳۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی سطح زیر کشت دانه‌های روغنی از ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار به ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ضایعات یکی از چالش‌های بخش کشاورزی استان است، بیان کرد: برای رفع این مشکل باید از ادوات به روز در حوزه برداشت استفاده کرد.

به گفته شاهرخی پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در بخش کشاورزی باعث تامین ادوات و تجهیزات مورد نیاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۶ هزار تن کاهش مصرف آرد را در استان داشتیم، گفت: ۲۶ هزار تن کاهش مصرف آرد  معادل ۵۰۰ میلیون تومان است.

شاهرخی با بیان اینکه سالانه ۴۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان داریم که ۳۰ درصد بیشتر  از نیاز استان است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۲۰۰ تن مرغ مازاد در استان ذخیره سازی شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ۲۳ درصد از اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است، افزود: ۱۸ تا ۲۰ درصد از تولید ناخالص استان هم مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت:  از ۳۰ هزار اشتغالی که سال گذشته در سامانه رصد  ثبت شده بود ۳۱۰۰ مورد مربوط به بخش کشاورزی بود.

به گفته شاهرخی در دولت سیزدهم ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با ظرفیت ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • همتی: دولت ۶۰۰ هزار میلیارد پول چاپ کرده | از زمان هوخشتره تا شهریور ۱۴۰۰ بیشتر!
  • عدم تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند
  • قدرت چانه‌زنی؛ عامل اصلی تخصیص بودجه
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس مانده است
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت