Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@12:46:41 GMT

هوای کرج و فردیس برای گروه های حساس ناسالم شد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۰۵۴۸

هوای کرج و فردیس برای گروه های حساس ناسالم شد

فردین حکیمی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس آخرین داده های ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در ایستگاه های فردیس و متروی کرج به ترتیب ۱۲۰ و ۱۱۴ را نشان می دهد که بیانگر قرار گرفتن کیفیت هوای این مناطق در محدوده هشدار می باشد.

وی افزود: همچنین بر اساس این داده ها شاخص کیفیت هوا در ایستگاه های اشتهارد، گلسار و ساوجبلاغ به ترتیب ۷۷، ۶۲ و ۷۲ بوده و بیانگر سالم بودن کیفیت هوا در این مناطق می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: همچنین شاخص کیفیت هوا در شهرستان نظرآباد ۴۹ و نشان دهنده پاک بودن هوا در این شهرستان می باشد.

حکیمی توصیه کرد که با توجه به احتمال بروز علایم تنفسی در افراد حساس و همچنین تشدید بیماریهای قلبی،ریوی افراد مبتلا به این بیماری ها، سالمندان و کودکان فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

در استان البرز ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در تمام شهرستان های استان به جز طالقان مستقر است.

برچسب‌ها ساوجبلاغ پایش هوا اداره کل حفاظت محیط زیست البرز فردیس کرج آلودگی هوا نظرآباد استان البرز پروندهٔ خبری آلودگی هوا در کلان‌شهرهای ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوجبلاغ پایش هوا اداره کل حفاظت محیط زیست البرز ساوجبلاغ پایش هوا اداره کل حفاظت محیط زیست البرز فردیس کرج آلودگی هوا نظرآباد استان البرز اخبار کنکور آلودگی هوا کیفیت هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۰۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان و زرین شهر ناسالم برای گروه های حساس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛  شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۵ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت با میانگین ۱۱۷ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان کمتر از پنج سال) را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه خیابان احمدآباد با عدد ۱۵۰، میدان انقلاب ۱۰۵، پارک زمزم ۱۰۶، پروین اعتصامی با ۱۳۱، دانشگاه صنعتی ۱۱۷و خیابان فیض ۱۴۲ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

شاخص هوای اصفهان همچنین در ایستگاه خیابان زینبیه با ۱۵۵، سپاهان‌شهر با ۱۵۲ و کردآباد ۱۵۶ AQI وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

شاخص هوای اصفهان همچنین در خیابان ۲۵ آبان با عدد ۸۶، بولوار کاوه ۸۵، بزرگراه خرازی ۱۰۰، رهنان ۸۲، فرشادی ۹۲ و ولدان ۹۰ AQI قابل قبول است.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۹۳، سجزی و کاشان ۶۱، شاهین شهر ۷۲، مبارکه ۹۵ و نجف آباد با میانگین ۶۶ در وضعیت قابل قبول، قهجاورستان با میانگین ۱۶۴ ناسالم برای عموم شهروندان و زرین‌شهر ۱۲۹ ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای اصفهان و زرین شهر ناسالم برای گروه های حساس
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس