Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@22:39:49 GMT

واکسن برکت، اواخر بهار ۱۴۰۰ آماده می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۰۸۸۰

واکسن برکت، اواخر بهار ۱۴۰۰ آماده می‌شود

سخنگوی وزارت بهداشت درباره زمان تولید واکسن ایرانی کرونا گفت: در خوشبینانه ترین حالت واکسن بنیاد برکت در اواخر بهار سال آینده آماده خواهد شد.

به گزارش برنا، دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت در گفت و گو‌با برنامه تهران ما سلامت رادیو تهران با اعلام اتمام تقریبی فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن کرونای برکت و سلامتی تمامی ۵۶ داوطلب تزریق این مرحله گفت: حدود ۸ شرکت ایرانی دانش بنیان در حال کار بر روی واکسن کرونا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کار آزمایی بالینی واکسن سه مرحله دارد. فاز یک کارآزمایی بالینی واکسن کرونا با تزریق بر روی زیر ۱۰۰ نفر انجام می شود. در فاز دوم تعداد داوطلبان حدود ۵۰۰ نفر خواهد بود و در فاز سوم هم این تزریق بر روی چندهزار نفر انجام می شود. فاز یکم واکسن برکت تمام شده و مستندات به سازمان غذا و دارو تحویل شده و با تایید وارد فاز دوم کارآزمایی بالینی می شود.

وی درباره شرایط داوطلبان خاطرنشان کرد: داوطلبان کارآزمایی نباید بیمارشده باشند و بیماری زمینه ای نداشته باشند، شرایط سنی خاص داشته باشند و این واکسن باید از سازمان غذا و دارو کد اخلاق دریافت کرده باشد. در خوشبینانه ترین حالت واکسن برکت شفا فارمر در بهار به نتیجه می رسد و فاز سه بالینی را طی خواهد کرد. واکسن اسپوتنیک هم در فاز سه بالینی بود که حدود ۱۲ هزار نفر در روسیه تزریق شدند و پس از تایید سازمان غذا و دارو در ایران هم تزریق شد.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره مراحل ساخت واکسن رازی گفت: این واکسن هنوز به فاز یک کارآزمایی بالینی وارد نشده است. مستندات خود را به سازمان غذا و دارو تحویل داده و ان شاء الله وارد فاز یک خواهد شد. واکسن برکت از ویروس کشته شده استفاده کرده ولی واکسن رازی شبیه واکسن کوبایی است و با ساختاری ژنتیکی و نوترکیب ساخته شده است.

وی افزود: واکسن وزارت دفاع که به همت شهید فخری زاده و شرکت میلاد کلید خورده، کد اخلاق را دریافت کرده و در حال تکمیل مستندات برای ارسال به سازمان غذا و دارو است. در بهترین حالت واکسن برکت در اواخر بهار آماده خواهد شد.

لاری درباره تاثیر واکسن بر ویروس جهش یافته اظهار داشت: معمولا جهش ویروس های کرونا در جهت ضعف صورت می گیرد ولی در این مورد خاص ویروس های جهش یافته قدرت سرایت بیشتری پیداکرده و عفونی‌تر شده اند که سر شاخه های آن را در کشورهای آرژانتین، برزیل، انگلستان، مکزیک و آفریقای جنوبی می بینیم. هنوز مستنداتی از شدت بیشتر بیماری وجود ندارد.

وی با تاکید بر ۱۲ مورد شناخته شده کرونای انگلیسی در ایران تأکید کرد: ۱۰ مورد بیمار شناخته شده کرونای انگلیسی در تهران، ۱ نفر در اهواز و ۱ مورد در قزوین شناسایی شده اند اما امکان تعداد بیشتر هم وجود دارد. ممکن است جهش ویروس در کشور خود ما اتفاق بیفتد و ما باید پروتکل ها را با هوشمندی بیشتری رعایت کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به تاثیر واکسن اظهار داشت: بنیاد برکت اعلام کرده که واکسن تولیدی این بنیاد بر روی روس جهش یافته تاثیرگذار است.با توجه به اینکه جهش ویروس در گیرنده های سطحی اتفاق می افتد با تغییر در واکسن می توان بر روی این ویروس ها تاثیر گذاشت. هنوز اطلاعات ما در مورد این بیماری بسیار ناچیز است. از اولین تزریق حدود ۴۲ تا ۴۵ روز طول می کشد تا بدن فرد آنتی بادی ترشح کند. اما چون تمامی واکسن ها در مرحله ۳ کارآزمایی بالینی قرار دارند مردم باید همچنان از تجمعات دوری کنند و تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سخنگوی وزارت بهداشت واکسن کرونا واکسن برکت سخنگوی وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو کارآزمایی بالینی واکسن برکت بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۰۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات دانشجویان، استکبار جهانی را به مرز بحران کشانده است

امام‌جمعه گلپایگان گفت: تظاهرات در غرب بر علیه استکبار جهانی به مرز بحران رسیده و نظام لیبرال دموکراسی در حال فروپاشی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت الاسلام محمدتقی کرامتی ظهر امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت‌ماه- در خطبه‌های نماز جمعه شهر گلپایگان ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: امام صادق (ع) پایه‌گذار حوزه علمیه بودند و شاگردان بسیاری را برای عرضه افکار خالص اسلام و طرد اندیشه‌های باطل و منحرف تربیت کردند.

وی افزود: امروز به برکت علما و بزرگان و دانشمندان مکتب تشیع شاهد تحولات سیاسی و اجتماعی در جهان هستیم بنابراین نباید این عظمت را نادیده گرفت.

امام‌جمعه گلپایگان ادامه داد: اگر امروز دانشجویان آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم فلسطین و غزه و در محکومیت رژیم جنایتکار اسرائیل و حاکمان جنایتکار برخاستند به برکت بیداری اسلامی است که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌ها و پیام‌ها بیان می‌کنند.

حجت‌الاسلام کرامتی افزود: خوشبختانه تظاهرات در غرب بر علیه استکبار جهانی به مرز بحران رسیده و نظام لیبرال دموکراسی در حال فروپاشی است.

وی با بیان اینکه با مطالعه قرآن و شناخت درست اسلام هرگز تحت تأثیر رسانه‌های غرب قرار نخواهند گرفت، اضافه کرد: دلیل دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی حاکم شدن ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

کد خبر 750334

دیگر خبرها

  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند
  • تظاهرات دانشجویان، استکبار جهانی را به مرز بحران کشانده است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ابلاغ سلام رهبرمعظم انقلاب به خانواده سرلشکر زاهدی
  • شعار «مرگ بر اسرائیل» به برکت خون شهدا در قلب آمریکا سر داده می‌شود
  • همتی: دولت ۶۰۰ هزار میلیارد پول چاپ کرده | از زمان هوخشتره تا شهریور ۱۴۰۰ بیشتر!
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد