Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس تیم مذاکراتی افغانستان با طالبان اعلام کرد که تصمیم‌گیرندگان نهایی درباره توافق صلح، شورای ملی و لویه‌جرگه افغانستان هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «معصوم استانکزی» رئیس هیئت مذاکره‌کننده افغانستان و شماری از اعضای این هیئت در یک نشست مجازی تصریح کردند که برای اطمینان از حفظ دستاوردهای موجود در افغانستان، شورای ملی و لویه‌جرگه تصمیم‌گیرندگان نهایی در توافق صلح هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

استانکزی در این نشست مجازی با افغان‌های مقیم کشورهای اروپایی و آمریکا ضمن تاکید بر تقویت و تحکیم اجماع میان افغان‌ها و داشتن صدای واحد برای تامین صلح و ثبات پایدار، گفت که افغانستان نباید به گذشته تاریک بازگردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این نشست در حالی برگزار شده که مذاکرات بین‌الافغانی از حدود یک ماه پیش متوقف شده و درگیری‌ها در سراسر افغانستان جریان دارد.

پیش از این نیز استانکزی با تاکید بر تسریع روند صلح خاطرنشان کرد که عجله در این روند نباید منافع مردم افغانستان را با خطر مواجه سازد.

دبیرکل ناتو: تا فرارسیدن زمان مناسب افغانستان را ترک نمی‌کنیمکارشناس آمریکایی: حضور نظامی آمریکا به خشونت‌ها در افغانستان دامن می‌زندهشدار طالبان به از سرگیری حملات: تمدید اشغال افغان‌ها را وادار می‌سازد دست به اسلحه ببرند

استانکزی در حالی شورای ملی و لویه‌جرگه را تصمیم‌گیرنده نهایی درباره توافق صلح دانسته که شورای عالی مصالحه خود را مرجع اصلی تلاش‌های صلح می‌داند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان توافق صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۰۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی

مسئولان وزارت صنعت و تجارت طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای از برگزاری دومین جلسه هماهنگی بین‌ الوزارتی کمیته اقتصادی – تجاری، صنعتی – معدنی و نفتی، با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران خبر داده‌اند.

قدرت‌الله جمال، معاون وزارت صنعت و تجارت در این نشست گفت: اکنون افغانستان از یک کشور وارداتی به یک کشور صادراتی تبدیل شده است. مانند سایر کشورها صادرات دارد و در بسیاری از تولیدات به خودکفایی رسیده است. 

در ادامه این نشست جهت توسعه تجارت و آوردن سهولت‌های بیشتر در عرصه جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌ها، روابط بانکی و رفع چالش‌ها در زمینه ترانزیت و صادرات و ایجاد منطقه آزاد صنعتی میان دوکشور تبادل‌نظر صورت گرفت و نمایندگان ادارات گزارش فعالیت‌های شان را نیز ارائه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • مصر: منتظر تصمیم نهایی درباره پیشنهاد آتش‌بس در غزه هستیم/راه‌حل نظامی در رفح مردود است
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی
  • فوری: تصمیم نهایی کادرفنی درباره حسن یزدانی
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • یک جام و دو فینال/ ایران به دنبال فتح آسیا؛افغانستان در پی فصل نو
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • توافق نهایی کونته با ناپولی