Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهقانکار از برگزاری سی و هشتمین جایزه کتاب سال و بیست و هشتمین جایزه جهانی کتاب سال در محل مجموعه ریاست جمهوری خبر داد و گفت: در جایزه جهانی کتاب که شامل ایران شناسی و اسلام پژوهی است، دو هزار اثر دریافت کردیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «ایوب دهقانکار» امروز دوشنبه 28 بهمن در نشست خبری سی و هشتمین جایزه کتاب سال و بیست و هشتمین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران که در سالن آشوری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد، گفت: ششمین نشست موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در چهار ماه اخیر با موضوع سی و هشتمین جایزه کتاب سال و بیست و هشتمین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را امروز برگزار می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایزه کتاب سال جای خود را در بین رویدادهای فرهنگی کشور باز کرده است. پیام این جایزه که مستمر 38 سال برگزار شد، این است که کتاب، پژوهش و فعالیت های آکادمیک در ایران زنده و پویا است.

 

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ادامه داد: پیام جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران که امسال بیست و هشتمین دوره آن برگزار می شود، این است که ایران مقصد آکادمیک و پژوهش برای محققان و دانش پژوهان است. شاهد مثال آن این است که در بخش داخلی کار داوری از بین 10 هزار اثر انجام شده است. در بخش خارجی یعنی جایزه جهانی کتاب سال شاهد مثال این است که پویایی و زنده بودن ایران شناسی، اسلام شناسی و اسلام پژوهی در خارج از کشور به گونه ای است که امسال دو هزار اثر توسط تیم علمی ما رصد شده است که این آثار در سال جاری منتشر شده اند.

 

وی اظهار داشت: یک اتفاق خاص و بی نظیر که مختص این دوره از جایزه کتاب سال است، این است که این جایزه به عنوان رویداد نخبگانی به رسمیت شناخته شده است یعنی برگزیدگان و شایستگان تقدیر جایزه کتاب در زمره نخبگان فرهنگی کشور محسوب می شوند و می توانند از مزایای بنیاد نخبگان استفاده کنند.

 

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به اینکه مزیت سازی جشنواره های ادبی حول کتاب مد نظرم بوده است، افزود: جایزه کتاب سال و جایزه جلال شناخته شده اند. نفس دریافت جوایز ارزشمند است اما چیزی که دنبال آن بودم، تقویت برندها بود و اینکه آنچه برگزیدگان دریافت می کنند بیشتر از جوایز نقدی باشد. خوشبختانه جایزه کتاب سال با تلاش های صورت گرفته به عنوان یکی از مبادی بنیاد نخبگان به رسمیت شناخته شد و این جای خوشحالی دارد. انشاءالله برندینگ جشنواره های ادبی کشور تقویت شود.

 

دهقانکار ضمن تشکر از هیئت داوران جایزه کتاب سال خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا خوشبختانه جایزه کتاب سال و جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران تعطیل نشد. تشکر می کنم از دبیران این جشنواره که امسال نسبت به سال های گذشته تلاش مضاعفی داشتند و داوران نیز ایثارگرانه وقت گذاشتند. از همه عزیزانی که ما را در برگزاری این جایزه یاری کردند، تشکر می کنم.

 

وی با بیان اینکه سی و هشتمین جایزه کتاب سال و بیست و هشتمین جایزه جهانی کتاب سال شنبه 2 اسفند در محل مجموعه ریاست جمهوری برگزار می شود، گفت: این مراسم با حضور منتخبی از برگزیدگان برگزار می شود. امسال به خاطر کرونا شرایط شرکت برگزیدگان خارج از کشور را نداریم. برگزیدگان دوم اسفند جوایز خود را از دست رییس جمهور دریافت می کنند.

 

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به طرح زمستانه کتاب سال 99 خاطرنشان کرد: بعد از مراسم جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران رویداد اجرایی دیگر در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران طرح زمستانه کتاب در راستای حمایت از کتابفروشان است. در حقیقت حسن ختام فعالیت های موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در سال جاری 9 اسفند آغاز می شود. شروع فعالیت های ما امسال با طرح بهاره کتاب بود و حسن ختام فعالیت هایمان در سال جاری با طرح زمستانه کتاب است.

 

وی در خصوص نحوه برگزاری اختتامیه سی و هشتمین جایزه کتاب سال و بیست و هشتمین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری گروهی نداریم. توفیق بازدید عمومی در مکانی مثل تالار وحدت را نداشتیم. مراسم اختتامیه روز شنبه دوم اسفند ساعت یازده در محل مجموعه ریاست جمهوری با حضور رییس جمهور برگزار می شود. امکان شرکت همه برگزیدگان به دلیل شیوع کرونا وجود نداشت. بر این اساس یازده نفر از برگزیدگان که شرایط حضور داشتند در مراسم حاضر می شوند و اختتامیه را به صورت سمبلیک و نمادین برگزار می کنیم. مراسم اختتامیه کنداکتور سنگین ندارد و حداکثر یک ساعت طول می کشد و برگزیدگان جوایز خود را از دست رییس جمهور دریافت می کنند. سایر جوایز از طریق دبیرخانه برای برگزیدگان ارسال خواهد شد.

 

 

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ایوب دهقانکار کتاب سال جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می شود شناخته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۱۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی  فارس اعلام کرد: علاقه‌مندان به شرکت در ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب تا ۳۱ خرداد امسال (۲۰ ژوئن ۲۰۲۴)، با عضویت در سامانه جشنواره به نشانی www.booktoon.ir آثار خود را ارسال کنند.
آثار باید به صورت الکترونیکی با فرمت JPEG ارسال شود.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر شماره‌های تماس ۰۲۱۶۶۷۳۵۷۹۲ (داخلی ۲۱۶۱) و تماس بگیرند و ۰۹۱۰۵۰۳۹۳۲۰ و پست الکترونیک info@booktoon.ir در دسترس است.
محور‌های موضوعی این دوره از جشنواره شامل «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، فراغت، نشاط و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و کسب‌وکار»، «کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی»، «کتاب، کتابخانه و رویداد‌های مهم اجتماعی» است. همچنین «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» موضوع جنبی این دوره از جشنواره خواهد بود.
علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش حرفه‌ای (ویژه هنرمندان حرفه‌ای) و مبتدی (هنرمندان ایرانی که تاکنون در مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند) به ارسال اثر بپردازند.
شرکت در این رقابت برای هنرمندان حرفه‌ای و مبتدی آزاد است و هر هنرمند می‌تواند حداکثر ۵ اثر در موضوعات تعیین شده به سامانه جشنواره ارسال کند.
در بخش حرفه‌ای برگزیدگان این جشنواره (نفرات اول تا سوم)، علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، هدیه نقدی (به ترتیب ۱۰۰۰، ۷۰۰ و ۵۰۰ یورو) و ۳ نفر شایسته تقدیر علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، هدیه نقدی ۸۰ میلیون ریالی دریافت خواهند کرد.
۶ نفر در بخش مبتدی، لوح تقدیر و هدیه نقدی ۵۰ میلیون ریالی دریافت می‌کنند.
لازم به ذکر است، برگزیدگان ایرانی این جشنواره، معادل ریالی جایزه را دریافت خواهند کرد.
به شرکت‌کنندگانی که آثار آنها به مرحله اول راه پیدا کند، گواهی الکترونیکی حضور و به برگزیدگان نسخه چاپی کتاب آثار تعلق می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • برگزاری رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش جایزه استانی جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت در قم 
  • ‌دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در فارس برگزار می‌شود
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت های دانش بنیان
  • (تصویر) هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز‌ترین محصولات خودرویی جهان در چین
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت‌های دانش‌بنیان