Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی 6 هزار و 899 نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید 19 بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ثابت شده که 5 هزار 698 نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید 19 از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی 38 هزار و 792 مورد بوده است که ابتلای 92 مورد از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به 45 هزار و 691 نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر 132 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید 19 و یا مشکوک بودن بستری هستند که هشت مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و 155 نفر جان خود را از دست داده‌اند که فوت سه نفر از این مجموع، جزو آمارهای روزانه بوده است.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید 19 و همچنین مشکوک 19 هزار و 559 نفر اعلام شده است.

ویروس کرونا و دندانپزشکی/ مراجعه به دندانپزشک بهتر است هر ۶ ماه یکبار باشد

دکتر مصطفی شیخی  اظهار داشت: دندانپزشکان و دانشجویان دندانپزشکی از زمانی که وارد کار بالینی می‌شوند، برای کنترل بیماری‌های عفونی آموزش می‌بینند و حتی دندانپزشکان قبل از کرونا هم، از ماسک، دستکش و عینک و شیلد استفاده، و تمامی مراحل کنترل عفونت را هم رعایت می‌کردند و گواه این مورد، آمار پایین ابتلای دندانپزشکان به کرونا بوده است.

 رئیس دانشکده دندانپزشکی زنجان افزود: دندانپزشکان و دانشجویان دندانپزشکی از زمانی که وارد کار بالینی می‌شوند، برای کنترل بیماری‌های عفونی آموزش می‌بینند و به طور کلی وقتی وارد مرحله بالینی دانشکده دندانپزشکی می‌شوند، برای کنترل بیماری‌های عفونی آموزش می‌بینند و لذا، کنترل کردن این بیماری‌ها برای دندانپزشک‌ها نسبت به بقیه حرفه‌های پزشکی، شاید راحت‌تر باشد، از این بابت که دندانپزشکان قبل از کرونا هم، از ماسک، دستکش و عینک و شیلد استفاده و همه مراحل کنترل عفونت را هم رعایت می‌کردند که گواه این مورد، آمار پایین ابتلای دندانپزشکان به کرونا بوده است.

 

شیخی در پاسخ به سوالی، که چندوقت یکبار باید به دندانپزشکی مراجعه کنیم، تصریح کرد: مراجعه به دندانپزشک بستگی به خطر پوسیدگی برای دندان هر فرد دارد. ولی به صورت معمول، بهتر است هر ۶ ماه یکبار، برای معاینه مراجعه شود.

 

متخصص ارتودنسی درخصوص مشکلات مصرف قطره‌هایی که خودسرانه استفاده می‌کنیم، گفت: یکسری داروهای گیاهی که تاییدیه وزارت بهداشت و معاونت غذا و دارو را دارند، ضرری ندارد و برای درمان موقت مناسب است اما اینکه به عنوان درمان کلی در نظر بگیریم شاید مناسب نباشد، چراکه این‌ها درمان‌های علامتی است و فقط درد را به صورت موقت تسکین می‌دهد و درمان محسوب نمی‌شود و به این دلیل که پوسیدگی دندان بیماری است و اگر زمان بگذرد، طبیعتاً بیشتر می‌شود و خطرات خاص خودش را خواهد داشت و لذا باید معاینات دوره‌ای انجام شود.

 

رئیس دانشکده دندانپزشکی زنجان با بیان اینکه دندان شیری هم به اندازه دندان دائمی از اهمیت برخوردار است، افزود: قطعاً دندان شیری چون باید یک پایه برای دندان‌های دائمی باشد مهم است و تا زمانی که دندان‌های دائمی رویش می‌کنند، اصلا عمل جویدن با دندان‌های شیری صورت می‌گیرد و می‌شود، گفت به همان اندازه دندان‌های دائمی مهم است. اما به لحاظ زمان مراقبت، به محض اینکه اولین دندان شیری رویش پیدا کرد مراقبت‌ها باید آغاز شود.

 

 شیخی خاطرنشان کرد: اگر دندان شیری پوسیده درمان نشود، در آن قسمتی که پوسیدگی ایجاد می‌شود یک مقدار از دیواره دندان کم و خورده می‌شود و این فضا توسط حرکت بقیه دندان‌ها جبران، و فضا بسته می‌شود اما در این بین، قوس دندانی که باید بقیه دندان‌های دائمی را در خودش جا بدهد، به خاطر پوسیدگی کوچکتر می‌شود و حالا دندان‌های دائمی که در سنین مناسب خودش باید رویش کند، به خاطر کمبود فضا ممکن است صاف و مرتب بودن را نداشته باشد و از جای دیگر و کج رویش داشته باشد و لذا پوسیدگی علاوه براینکه مسائل بهداشتی به دنبال دارد، بر تغذیه هم اثر دارد و حتی روی مرتب بودن دندان‌های دائمی هم در آینده تاثیر خواهد گذاشت.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: دندانپزشکی دندانپزشکان دانشجویان آموزش بستری سرپایی بهداشتی شیخی دندان های دائمی استان زنجان دندان شیری بیماری ها دندان ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۱۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در ارتفاعات سرچشمه
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • ویژگی‌های اسکنر لابراتواری و اسکنر مدیت
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد