Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، بیمه مرکزی اعلام کرد: تخفیف‌های درنظر گرفته شده برای تهیه بیمه نامه شخص ثالث، حق مسلم کسانی است که با رعایت مقررات، قانونمداری، احتیاط و مسئولیت اجتماعی از مزایای قانونی بهره مند شده‌اند و طبیعتاً حق تقدم آنان برای استفاده از این مزیت خاص، محفوظ است.

در اطلاعیه بیمه مرکزی آمده است: طراحان آئین نامه جدید اعمال تخفیفات بیش از هر مؤلفه دیگری برای حفظ حقوق ذینفعان اصلی، برنامه ریزی کرده اند و حتی برای حفظ حقوق مترتب برای دارندگان تخفیف در خصوص شیوه‌های دیگر انتقال آن هم تدابیری اندیشیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این میان «سامانه سنهاب» به عنوان چشم تیزبین صنعت بیمه و مرکز داده‌های بیمه‌ای این صنعت، نقش مهمی در پایش تخفیفات دارد و نکته مهم این است که اطلاعات ثبت نشده در این سامانه‌ها با اتخاذ راهکارهایی به قوت خود باقی خواهد بود.

بی تردید تبصره ماده شش قانون بیمه اجباری شخص ثالث می‌تواند از نشانه‌های آشکار اعتمادسازی و حفظ حقوق بیمه گذارانی باشد که پیش از این نگرانی‌هایی برای هدررفت سال‌های قانونمداری خود بودند. به نقل از بیمه مرکزی، کنار زدن غبار سوءتفاهم‌ها، تعبیرهای نادرست و شفاف سازی دستورالعمل‌های تازه از مأموریت‌های نهاد ناظر است که انتقال تخفیف‌های درنظر گرفته شده در بیمه نامه شخص ثالث یکی از جلوه‌های صیانت از حقوق بیمه گذاران به شمار می‌رود.

بازنشر و تشریح شرایط انتقال این مزیت‌های بیمه‌ای، رسالت رسانه‌هایی است که برای حفظ منافع عمومی تلاش می‌کنند و روشنگری در خصوص آخرین اصلاحات قانون بیمه شخص ثالث بیش از پیش در گرو پرداختن جدی و پیگیر رسانه‌ها به موضوعی است که گروه مخاطبان آن از مرز سی میلیون هموطن نیز فراتر می‌رود.

بیمه مرکزی همچنین اعلام کرد: انتقال تخفیف بیمه‌نامه شخص ثالث از بیمه‌گذار به خودروی مشابه مالک، والدین، همسر یا فرزندان بلاواسطه، از مصوبات بسیار ارزشمند مجلس شورای اسلامی به شمار می‌رود و گام بلندی است که در قانون جدید بیمه شخص ثالث برای حفظ منافع بیمه گذاران برداشته شده است.


 

کد خبر 5148474

منبع: مهر

کلیدواژه: بیمه شخص ثالث بیمه مرکزی مجلس شورای اسلامی وزارت راه و شهرسازی قیمت دلار شاخص کل بورس ویروس کرونا مرز دوغارون وزارت صنعت معدن و تجارت لایحه بودجه ۱۴۰۰ سهام عدالت وزارت جهاد کشاورزی قیمت نفت بانک مرکزی ایران بانک مرکزی بورس تهران قیمت مرغ بیمه مرکزی برای حفظ شخص ثالث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۱۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه

رویداد دو روزه تجربه رانندگی با محصولات تجاری گروه بهمن در حالی در شهرک حمل و نقل کالای اهواز برگزار شد که رانندگان خوزستانی این فرصت را یافتند با محصولاتی همچون X9 و امپاور 300BD و FAWJ6 رانندگی و نظرات خود را نسبت به مزیت های این خودرو بیان کنند.

داوود خمودی راننده پایه یک از شهرستان اهواز پس از تجربه رانندگی با محصولات تجاری گروه بهمن معتقد است؛ خودروی FAW یک خودروی نرم، مناسب و دارای ترمز بسیار قدرتمند است. 

او همچین کاسه ای بودن سیستم ترمز این خودرو و داشتن سیستم تشخیص نقطه کور برای دور زدن را جزو مزیت‌های خوب این خودروهای سنگین برشمرد.
این راننده اهوازی که رانندگی با خودروهای سنگین متفاوتی را تجربه کرده، بر این نکته نیز تاکید کرد؛ امکانات این خودرو هم مطابق با استاندارد روز دنیا است و در تجربه رانندگی با آن هیچ مشکلی را احساس نکردم.
وی در پایان از خدمات گروه بهمن تشکر کرد و گفت: تولید چنین خودروهای تجاری با کیفیتی می تواند چرخه صنعت حمل و نقل را تسریع و جابجایی بار را سرعت بخشد.
علی خبازیان مسئول لجستیک شرکت شیرین عسل نیز از دیگر رانندگانی بود که توانست با یکی از محصولات تجاری گروه بهمن رانندگی کند؛ او با اشاره به برخورداری این شرکت از40  خودروی FAW گروه بهمن، معتقد بود؛ محصولات تجاری جدیدی که از سوی این شرکت ارائه شده است با خودروهای تجاری قدیمی تر اختلاف زیادی دارد و گیربکس ، شتاب و ترمز آن بسیار خوب است. 

او مهمترین ویژگی این خودروها را ترمز قوی آنها برشمرد و تاکید داشت: این وضعیت موجب می شود به محض اینکه پا از روی پدال برداشته شود، خودرو از  حرکت بایستد که در سربالایی و سرپایینی کنترل خودرو را راحت تر می کند. 

یکی دیگر از رانندگان نیز با یادآوری اینکه خودروهای FAW در تجربه رانندگی انجام شده از نظر رانندگی و امکانات رفاهی قابل قبول است گفت: کیفیت دید ، گیربکس و نیز قدرت موتور این خودرو ها نسبت به خودروهای موجود در بازار بسیار بهتر است. 

این راننده با بیان اینکه بعد از قیمت گذاری این خودروها به دنبال خریداری آن است؛ بیان داشت: مهمترین ویژگی محصولات تجاری بهمن خط خوان و سنسور نور در شب و تونل است که به صورت خودکار انجام می شود. 

او می گوید؛ صندلی های این خودرو از کیفیت خوبی برخودار است و تعبیه جایگاه خواب، کولر، یخچال و... از جمله امکانات مطلوبی است که مدیران گروه بهمن به درستی بر روی آن تمرکز کرده اند چرا که هر راننده ای در جهت رفاه و آسایش خود موافق است خودروی او با امکانات نام برده شده مجهز باشد.
از نظر این راننده کیفیت محصولات تجاری بهمن نسبت به خودروهای موجود در بازار از برتری قابل توجهی برخوردار است.

دیگر خبرها

  • بیمه شخص ثالث راننده‌محور، بند قانونی که چشم‌انتظار اجراست
  • برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه
  • بیمه‌ دیگر در عوارضی آزادراه‌ ها نمی‌ماند
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالث
  • شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد
  • لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست
  • کارت سوخت این خودرو ها باطل می شود
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث