Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@19:35:43 GMT

کرونا ذخایر خونی خراسان رضوی را به مرز هشدار رساند

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۲۴۲۶

کرونا ذخایر خونی خراسان رضوی را به مرز هشدار رساند

گروه استان‌ها- شیوع ویروس کرونا و کاهش اهداکنندگان خون در خراسان رضوی سبب شده سطح ذخایر خونی استان به میزان هشدار برسد. - اخبار استانها -

عبدالله سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  مشهدمقدس  اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل کاهش مراجعات شهروندان برای اهدای خون کاهش محسوسی را در ذخایر خون استان خراسان رضوی شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست انتقال خون خراسان رضوی بیان کرد: بر اثر این کاهش مراجعات اینک شاهد هستیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 20 درصد کمتر مراجعه‌کننده برای اهدای خون داریم.

سبحانی افزود: در حال حاضر به همین علت میزان ذخایر خونی استان به مرز هشدار رسیده است و از شهروندان تقاضا داریم نسبت به این امر خداپسندانه در این شرایط اهتمام بیشتری داشته باشند.

نرخ اهدای خون استان سمنان 2 برابر میانگین کشوری استنیاز فوری به تمامی گروه‌های خونی؛ اهدای خون در استان فارس 38 درصد کاهش یافتطرح اهدای خون طلاب بسیجی در استان مرکزی اجرا می‌شود

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما در حال حاضر این است که باورهای غلطی در زمینه انتقال خون در شرایط کرونایی وجود دارد در حالی که انتقال خون و کرونا دو مسئله کاملا متفاوت با یکدیگر هستند و به هیچ وجه اهدای خون سبب انتقال ویروس کرونا نمی‌شود.

سبحانی بیان کرد: کرونا سبب شده حتی میزان اهداکنندگان ثابت خون در استان نیز کاهش محسوسی داشته باشد زیرا بخش عظیمی از ذخیره خونی استان توسط این اهداکنندگان مستمر تهیه می‌شود.

انتهای پیام/281/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان رضوی ذخایر خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۲۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرطرفدارترین بازیکن حال حاضر جهان به بایرن مونیخ می‌رود؟

در شرایطی که فلورین ویرتز، پدیده جوان بایرلورکوزن، قرار است یک سال دیگر در این باشگاه در تیم ژابی آلونسو بازی کند، به نظر می‌رسد بایرن تلاش‌های خود را برای انتقال این ستاره جدید فوتبال جهان آغاز کرده است.

اولی هوینس، کلید آینده موفق بایرن را در توسعه جوانان می‌بیند و در برنامه تلویزیونی هشدار داد که با توجه به درآمد باشگاه‌های انگلیسی و همچنین رئال مادرید، این رقابت گسترده‌تر خواهد بود. به عقیده او موسیالا و پابلوویچ، دو بازیکن بایرن، دو انتقال بزرگ آینده فوتبال جهان را رقم خواهند زد و همچنین فلورین ویرتز که یک بازیکن جوان است و می‌تواند یک انتقال بزرگ پیش رو داشته باشد.

هوینس پیش از این گفته بود ما می‌توانیم صد میلیون یورو را یک‌بار صرف هری کین کنیم و شاید روی یک بازیکن آلمانی، اما نه چهار یا پنج بار. منظور او از بازیکن آلمانی، همین ویرتز بود که سال آینده نیز در بایرلورکوزن بازی خواهد کرد.

با توجه به اینکه ویرتز در فهرست توپ طلای اروپا حضور دارد و در جام ملت‌های اروپا نیز از بازیکنان ثابت تیم ملی خواهد بود، به نظر می‌رسد مونیخ کار بسیار دشواری برای انتخاب این ستاره نوپا داشته باشد؛ هم‌تیمی سابق سردار آزمون در لورکوزن که پس از یک مصدومیت شدید رباط صلیبی بازگشتی درخشان به بوندسلیگا داشته و در صدر ستارگان این لیست قرار دارد.

منبع: ورزش سه

tags # بایرن مونیخ سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • پیش بینی کاهش دما در خراسان رضوی/آسمان ابری خواهد بود
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • پرطرفدارترین بازیکن حال حاضر جهان به بایرن مونیخ می‌رود؟
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی