Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، محمدجواد دهقانی با اشاره به فعالیت های مهم مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری(رایسست)، افزود: از فعالیت های مهم رایسست می توان از برقراری نظام مبادله الکترونیکی اطلاعات بین پژوهشگران ایرانی و کشورهای منطقه، ایجاد انواع پایگاه‌های اطلاعاتی، چاپ و انتشار گزارش‌های پژوهشی، نشریات علمی و کتاب‌های فارسی و غیرفارسی، حمایت از پژوهش‌های داخلی و منطقه‌ای در حوزه‌های علوم و فناوری، برقراری ارتباط و همکاری علمی با بخش‌های صنعتی، خدماتی و آموزشی برای شناسایی نیازها و تأمین اطلاعات مورد نیاز آنها نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر، مرکز منطقه ای با وجود متخصصان مختلف در حوزه مدیریت و فناوری اطلاعات، یکی از بزرگترین مراکز تأمین اطلاعات علمی مورد نیاز دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ایران و کشورهای منطقه است. پایگاه مقالات کنفرانس های علمی امکان دسترسی به مجموعه مقالات همایش های معتبر در سطح کشور را فراهم آورده است؛ بطوری که این مرکز در سال های اخیر بیشتر مقالات همایش های پس از انقلاب را که پیش از این در دسترس نبود، جمع آوری و این پایگاه را به پایگاه جامعی از مقالات همایش های کشور تبدیل کرده است.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(isc) تاکید کرد: مرکز منطقه ای با تاسیس شاخه در دانشگاه های خارجی که کرسی زبان و ادب فارسی دارند، ضمن اعتلای زبان فارسی، پایگاه مقالات تمام متن خود را در اختیار پژوهشگران و کاربران قرار داده است. آخرین شاخه این مرکز در آلمان شهر بوخوم افتتاح شده است.

دهقانی اظهار داشت: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به عنوان یک نظام استنادی بین المللی تعاملات بسیار خوب و گسترده ای را در سطح ایران و کشورهای اسلامی برنامه ریزی یا عملیاتی کرده است که از آن جمله می توان به تعاملات متنوع با آیسسکو، سازمان دی هشت، سازمان OIC، کامستک، آسایهل و … اشاره کرد.

سرپرست ISC گفت: یکی از اولویت ها و توصیه های برنامه ۱۰ ساله کشورهای اسلامی مصوب (اجلاس آستانه- قزاقستان در سال ۲۰۱۷) حضور ۵۰ دانشگاه از کشورهای اسلامی در رتبه های زیر ۵۰۰ در نظام های رتبه بندی بین المللی است. بر همین اساس و با توجه به مأموریت ISC مبنی بر پایش و رصد جایگاه دانشگاه های جهان اسلام، دانشگاه ها می توانند با توجه به نتایج "رتبه بندی دانشگاه های جهان اسلام" نقاط ضعف و قوت خود را بر اساس هر معیار مشخص و جایگاه خود در بین کشورهای اسلامی ارتقا داده و موارد را در هدف گذاری و سیاست‌گذاری خود مد نظر قرار دهند.

اطلاعات لحظه ای کرونا در نماگر کووید ۱۹

دهقانی سپس با مروری بر خدمات ISC به معرفی محصول جدید ISC با نام نماگر کووید-۱۹ پرداخت و گفت: نماگرکووید -۱۹ سامانه‌ای است که توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) راه‌اندازی شده است و اطلاعات لحظه‌ای در مورد بیماری کروناویروس ۲۰۱۹ شامل آمار و اطلاعات مربوط به مبتلایان، گزارش های آماری و مقالات علمی ارائه می دهد. این سامانه همچنین به درخواست سازمان همکاری های اقتصادی کشورهای عضو دی هشت (D۸) برای بهره برداری کشورهای عضو با حضور نمایندگان کشورهای عضو این سازمان در وبگاه D۸ قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سامانه نشریات علمی جهان اسلام، بر اساس استانداردهای علم سنجی بین المللی طراحی شده و ابزاری برای تحلیل و رتبه بندی نشریات علمی بر پایه شاخص محتوایی است. این سامانه برای تسریع آگاهی از جایگاه هر نشریه بر اساس ضریب تأثیر، فراهم آوردن دسترسی به اثرگذارترین نشریات، تشخیص الگوهای رایج انتشار و استناد قبل از تعیین راهکارها همچنین سیاست گذاری های علمی در دانشگاه ها به کار می رود.

دهقانی افزود: در حال حاضر برنامه کیفی سازی نشریات در پایگاه داده ISC به ترتیب اهمیت در سه بخش نشریات هسته، لیست انتظار و اصلی در حال انجام است.

برچسب‌ها پایگاه استنادی علوم جهان اسلام مقاله نویسی علم و فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام مقاله نویسی علم و فناوری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام مقاله نویسی علم و فناوری اخبار کنکور پایگاه استنادی علوم جهان اسلام مقالات همایش کشورهای اسلامی مرکز منطقه ای دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۲۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، این تفاهم نامه در زمینه‌های علمی، پژوهشی، نشر کتب و مقالات در قالب متنی به امضای طرفین رسید.

دکترحاج عبدالامیر قرشی رئیس مرکز کربلاء للدراسات والبحوث در عتبه مقدس حسینی در دیدار و گفت وگو با رئیس و معاون پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی به شرحی از فعالیت‌های مجموعه دراسات در زمینه‌های مختلفی همچون حوزه‌های علمی، پژوهشی و نشر کتب و مجلات پرداخت.

دکتر محمدرضا قائمی نیک، معاون پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز در این دیدار گفت: تفاهم صورت گرفته با این مرکز برای نخستین بار برای ارتقاء فعالیت‌های دو محموعه انجام شده است که پس از گفت وگو و تبادل نظر‌های متوالی درباره فعالیت‌ها و اقدامات آموزشی و علمی دو مجموعه،  امضای تفاهم نامه همکاری صورت گرفت.

 وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: این دانشگاه با ظرفیت‌های مطلوب علمی و پژوهشی در سال‌های فعالیت خود با مراکز بین المللی زیادی همکاری کرده و  این تفاهم نامه در زمینه‌های علمی، پژوهشی، نشر کتب و مقالات در قالب متنی به امضای طرفین رسیده است.

 دکتر قائمی نیک گفت: امضا تفاهم نامه با مرکز للدراسات والبحوث فی العتبة الحسینیة المقدسةنیز از شمار توسعه فعالیت‌های بین المللی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در بخش‌های علمی و پژوهشی است .

دیگر خبرها

  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • تشریح روند انتخاب استادان نمونه کشوری
  • روند انتخاب اساتید نمونه کشوری تشریح شد
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر