Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-07@16:19:02 GMT

یک خودکفایی جدید در صنعت نفت

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۲۵۶۶

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: شرکت فولاد اکسین به عنوان شرکتی در زمینه تولید لوله های مورد نیاز صنعت نفت و گاز کشور، توانست برای اولین بار اسلب ۳۰۰ میلیمتر را با موفقیت نورد کند.

امین ابراهیمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ورق تولید شده تحت استاندارد API بوده و با گرید X۷۰ با ابعاد ۴.۶ متر در ۲۷ متر تولید شد اظهار کرد: تولید این ابعاد در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا فقط در توان ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استفاده از این اسلب به عنوان مواد اولیه همان استانداردی است که شرکت دانیلی ایتالیا برای ظرفیت اسمی شرکت فولاد اکسین  برنامه ریزی و پیش بینی کرده بود، گفت: این ورق با عرض ۴ و نیم متر، برای لوله‌های ۵۶ اینچ استفاده می‌شود که پرکاربردترین لوله در صنعت نفت و گاز است.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: سابق از اسلبی که در خط تولید اکسین استفاده می‌شد از هر ورق تولید شده یک لوله در شرکت‌های لوله سازی ساخته می‌شد اما با استفاده از اسلب ۳۰۰ میلیمتری از هر ورق فولادی ۲ لوله تولید می‌شود.

ابراهیمی تصریح کرد: استفاده از این اسلب به عنوان مواد اولیه علاوه بر اینکه ارتقای استاندارد کیفی محصولات، میزان استهلاک و فرسایش قطعات و خط تولید را نیز کم می‌کند.

وی افزود: اساساً هدف از ایجاد طرح فولاد سازی فولاد اکسین تولید همین اسلب برای خط تولید شرکت است؛ در هفته گذشته برای نخستین بار اسلب ۳۰۰ میلیمتر توسز شرکت فولاد مبارکه تولید شد که برای تولید ورق به فولاد اکسین ارسال گردی و با توجه به اینکه  آن شرکت به علت اینکه در آینده خط نورد گرم خود را راه‌اندازی می‌کند، خود به این مواد اولیه نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان خاطرنشان کرد: شرکت فولاد اکسین برای ادامه حیات خود به شدت نیاز به اسلب ۳۰۰ دارد که تامین آن مگر با راه اندازی طرح فولادسازی محقق نمی‌شود؛ تعامل و همراهی فنی دو شرکت فولاد اکسین و فولاد مبارکه در دو سال گذشته باعث شده که لوله‌های انتقال نفت و گاز شیرین و ترش در همه بخش‌های زنجیره تولید از مرحله اسلب، ورق و لوله کاملا بومی سازی شده و کشور از واردات این محصول کاملا بی نیاز شود.

ابراهیمی ادامه داد: این همکاری که تحت نظر بالاترین استانداردهای وزارت نفت ایجاد شده باعث شده پروژه راهبردی خط لوله نفت ترش گوره به جاسک که استراتژیک‌ترین پروژه انتقال نفت و گاز کشور است در سریعترین زمان خود به سوی تکمیل و نهایی شدن برسد.

وی با اشاره به اینکه هر شرکتی در زمان تاسیس با یک هدف و ماموریتی خاص ایجاد می شود، گفت: اکسین در سال ۸۸ با هدف ارتباط بین زنجیره صنعت فولاد با صنعت نفت و گاز کشور شروع به کار کرد و توسعه صنایع نفت و گازی و زیرساخت های آن یکی از اهدافی است که فولاد اکسین بر پایه آن بنا شد.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان افزود: مشابه اکسین در دنیا شاید ۱۰ تا داریم که توانایی تولید ورقهای عریض با متراژ بالا را دارند، لوله سازی اهواز و لوله سازی ماهشهر بزرگ‌ترین مصرف‌کننده این ورق ها هستند اما در گذشته تامین ورق ها عمدتاً از خارج صورت می گرفت و شاید این تحریم ها فرصت خوبی بود که کشور را از وارادات این محصولات بی نیاز کند.
(ایسنا)

برچسب ها: خود کفایی ، صنعت نفت ، خوزستان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Mku

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: خود کفایی صنعت نفت خوزستان مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان نفت و گاز صنعت نفت تولید شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۲۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، قباد ناصری با بیان اینکه ۲۲ پروژه با اعتبار حدود ۸۳۷ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ تکمیل شد، بیان کرد: ۱۱ پروژه دیگر با اعتبار ۶۸۹ میلیارد ریال در حال اجراست و به‌زودی بهره‌برداری می‌شوند. همه زیرساخت‌های موردنیاز در بخش عملیات و مسئولیت اجتماعی رضایت‌بخش ارزیابی می‌شوند و امیدواریم دیگر پروژه‌های مرتبط با تولید نیز به‌زودی تکمیل شوند.

وی جابه‌جایی خطوط لوله چاه‌های نزدیک به روستاهای همجوار، ایمن‌سازی روستاهای همجوار، احداث دیوارهای حائل، احداث یا بهسازی جاده‌های دسترسی، حفاظت فیزیکی از تجهیزات و کالاهای شرکت، مقاوم‌سازی سازه‌های حامل، استقرار یا جابه‌جایی جرثقیل‌های فرایندی، احداث فونداسیون ماشین‌آلات فرایندی و تأسیسات فرآورشی، احداث، تخریب و بازسازی پل‌های مواصلاتی، محوطه‌سازی، احداث گودال‌های جمع‌آوری و ساخت مخازن را از مهم‌ترین اقدام‌های انجام‌شده به‌منظور تضمین تولید پایدار شرکت در سال ۱۴۰۲ برشمرد.

محمد نوری ممبینی، سرپرست امور مهندسی و ساختمان نفت و گاز مارون نیز گفت: احداث یا بهسازی مدارس، ترمیم مسیرهای دسترسی روستایی، احداث پل‌های دسترسی برای تسهیل کشاورزی و تردد دام و خودروهای روستاییان، زیرسازی و آسفالت خیابان‌های روستاهای همجوار تأسیسات به‌منظور عمل به مسئولیت اجتماعی و خدمت‌رسانی به مردم از سوی امور مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون انجام شد.

وی همچنین جایگزینی خطوط لوله فلزی با لوله‌های غیرفلزی بعضی چاه‌ها، رنگ‌آمیزی خطوط درون تأسیسات در مجتمع‌های صنعتی، احداث مخازن آب صنعتی در سه مجتمع، احداث خط لوله ۱۰ اینچ انتقال نفت نمکی کم‌فشار مجتمع صنعتی کوپال به مجتمع صنعتی شماره یک مارون، احداث حوضچه‌های استاندارد برای دفع سلج، توسعه سکوهای مواد شیمیایی، بهسازی فونداسیون‌های بتنی در تأسیسات، احداث دیوارهای پیش‌ساخته بتنی اطراف تأسیسات، محوطه‌سازی و آسفالت واحدهای عملیاتی و احداث بالگرد نشین در واحدهای عملیاتی را از مهم‌ترین برنامه‌هایی دانست که برای سال ۱۴۰۳ در دستور کار امور مهندسی و ساختمان نفت و گاز مارون قرار گرفته‌اند.

کد خبر 6097250 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • امیدواریم مسیر مجموعه فولاد اکسین در جهت تولید به بهترین شکل طی شود
  • با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت فولاد کشور آشنا شوید
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در ۱۴۰۲
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • عوامل موثر بر قیمت ورق اکسین
  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین