Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@23:28:28 GMT

دانشگاه و مدرسه نقش مهمی در ترویج فرهنگ نماز دارند

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۲۶۱۹

دانشگاه و مدرسه نقش مهمی در ترویج فرهنگ نماز دارند

بسطامی با بیان اینکه دانشگاه ها و مدارس نقش تاثیرگذاری در توسعه و ترویج فرهنگ نماز دارند، گفت: فضای مجازی فرصتی مناسب در راستای اجرای برنامه ها و فعالیت فرهنگی به وجود آورده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام در ششمین اجلاس استانی نماز در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام  با تقدیر از اعضای شورای اقامه نماز استان، اظهار کرد: کلیه مدیران، دستگاه های اجرایی و نمایندگان ادارات در بحثت توسعه و ترویج نماز، خدمات ارزشمندی در طول سال انجام داده اند که ماحصل این تلاش ها در اجلاس نماز استانی نمود پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

« معروف بسطامی» ما به غیر از امسال با توجه به شیوع کرونا نتوانستیم اجلاس نماز را برگزار کنیم اما در  سال های گذشته این اجلاس ها  با برنامه های فرهنگی ادارات  در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز برگزار شده است، ابراز کرد: مدیرانی که در راستای ترویج فرهنگ نماز در سال ۹۸ اقدامات شایسته ای را انجام دادند بر اساس ارزیابی های انجام شده در مراسم امروز مورد تقدیر قرار می گیرند.

 

وی با بیان اینکه فعالیت های خوبی در راستای توسعه فرهنگ نماز در سطح ادارات استان انجام شده است، تصریح کرد: با برنامه ریز یهای خوبی که در استانداری انجام شده است، نظارت های بسیاری خوبی در راستای نظارت بر عملکرد ادارات استان در بحث نماز انجام شده است و بر اساس ارزبای وزارت کشور استانداری ایلام جزو استانداری های برتر  در حوزه فرهنگی و نماز بوده است و استاندار ایلام در شورای فرهنگی در سال ۹۷ به عنوان استان چهارم کشور معرفی شد.

 

بسطامی  یادآور شد: در بحث نظارت بر مساجد و اماکن مذهبی و دستورالعمل های ابلاغی ستاد اقامه نماز استان از طریق ابلاغ به دستگاه های اجرایی، هماهنگی بسیار خوبی با ستاد اقامه نماز و ارزیابی عملکرد ادارات استان انجام شده است و  در ایام اربعین حسینی نظارت  بر مساجد بین راهی، ایام نوروز و تابستان نیز با محوریت استانداری ایلام در سطح استان انجام شده است.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام با اشاره به نقش و اهمیت تاثیر گذاری دانشگاه ها و مدارس در ترویج فرهنگ نماز، گفت:  با توجه به شرایطی که  از نظر شیوع کرونا در ان قرار داریم از  فضای مجازی و فرصت های پیش رو برای توسعه مسایل فرهنگی به ویژه فرهنگ نماز استفاده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: استفاده از فضای مجازی موجب می شود که هم بحث رعایت پروتکل های بهداشتی مورد توجه قرار گیرد و هم موضوعات فرهنگی دچار غفلت نشود که بتوانیم رسالت و وظیفه ای که در قبال نماز داریم بتوانیم انجام دهیم.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدرسه فرهنگ دانشگاه نماز ترویج فرهنگ نماز استانداری ایلام انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۲۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادارات فرهنگ و ارشاد، نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ ثبت رسمی دارند

سیدمهدی هاشمی در دیدار با محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان در خصوص وضعیت حدنگاری و موانع پیشبرد حداکثری صدور اسناد مالکیت اشخاص حقیقی و توسعه همکاری‌ها گفتگو کرد.

هاشمی  گفت: یکی از موانع تحقق حدنگاری، تقاضا محور بودن صدور اسناد مالکیت است و در این خصوص باید با تبیین و اطلاع‌رسانی مزایای اسناد مالکیت حدنگار، مالکین اراضی و املاک نسبت به اخذ سند ترغیب شوند.

وی افزود: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی فرهنگ عمومی، نقش بی‌بدیلی در توسعه فرهنگ ثبت رسمی و سوق دادن آحاد جامعه به معامله اموال غیرمنقول بوسیله اسناد مالکیت رسمی دارند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان تصریح کرد: متاسفانه بخشی از افراد نیازی به ثبت رسمی معاملات احساس نمی‌کنند که تولیدات هنری و اقدامات تبیینی رسانه‌ها می‌تواند در این زمینه گره‌گشا باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه فاقد سند بودن بخشی از اراضی و املاک تبعات متعدد حقوقی، اقتصادی و اجتماعی را پدید آورده است، گفت: بی‌هویت بودن اراضی به یک ابرچالش تبدیل شده است و همه مسئولان ارشد کشور با درک روشنی از این واقعیت، پای کار حدنگاری آمده‌اند.

عضو شورای قضایی استان کرمان گفت: بدین منظور اعتبارات ویژه‌ای برای تهیه نقشه منازل شهری و روستایی تخصیص یافته است و به ویژه برای کاهش بار مالی کشاورزان تاکنون قرارداد‌های نقشه‌برداری و تشکیل پرونده رایگان برای نیمی از اراضی زراعی رفع تداخل شده استان کرمان منعقد شده است و برای باقی مانده اراضی نیز مراحل عقد قرارداد در حال پیگیری است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ادارات فرهنگ و ارشاد، نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ ثبت رسمی دارند
  • خبرنگاری که معلم شد
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • با دانش آموزانم رفاقت دارم/نقش معلم در ترویج باورهای دینی
  • احمد مسجدجامعی: در اوایل انقلاب، بسیاری از مهم‌ترین مشاغل از جمله ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و نمایندگی مجلس و استانداری بحق در اختیار معلمان بود/ از اقدامات نابخشودنی سال‌های اخیر، تغییر نام دانشگاه تربیت معلم است
  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه علم و فناوری برای توسعه شهری
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود