Web Analytics Made Easy - Statcounter

تجری گفت: برای اتمام پروژه های در دست احداث بومگردی و صنایع دستی در سطح استان گلستان نیازمند ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات هستیم.

«احمد تجری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: امروز معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طرح صنایع دستی تعاونی نگار ترکمن و یک واحد بوم‌گردی در شرق استان گلستان بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی گلستان ادامه داد: استان گلستان در بخش  بوم‌گردی مزیت های زیادی دارد، روستاهای استان گلستان در شرایط مختلف جغرافیایی قرار دارد و وجود اقوام مختلفی ظرفیت بالایی در جهت توسعه بومگردی با نگاه گردشگری فرهنگی در استان به وجود آورده است.

 

تجری یادآور شد: در استان درصدد توسعه کمی و کیفی بومگردی هستیم و هم متقاضیان در این بخش وجود دارد اما منابع تسهیلاتی ما برای این طرح ها محدود است و یکی از اهداف ما در این سفر این است که با توجه به ظرفیت خاص استان گلستان  تسهیلات گردشگری روستای تقویت شود.

 

وی افزود: در صنایع دستی استان خوشبختانه ظرفیت هنرمندان صنایع دستی به گونه ای است که در تولیدات صنایع دستی گلستان از تنوع و کیفیت بالایی برخوردار است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی گلستان متذکر شد: توسعه نرم افزاری و سخت افزاری نیاز به منابع حمایتی دارد و برخی از هنرمندان تحت عنوان پشتیبان و کارگاه های صنایع دستی فعالیت می کنند نیاز به بسته های حمایتی دارند.

 

تحری بیان کرد: امسال از محل منابع تسهیلات روستایی در بحث بومگردی تسهیلاتی پرداخت شد ولی با محدودیت منابع برخوردار بودیم و 50 میلیارد تومان نیاز تسهیلاتی برای پروژه های در حال احداث ما در این بخش به شمار می رود و این موضوع علاوه بر پروژه های مورد تقاضای بومگردی در استان است.

 

وی گفت: همچنین در بخش صنایع دستی نیز 30 میلیارد تومان نیاز تسهیلاتی وجود دارد تا بتوانیم تقاضاهای موجود را پاسخ دهیم.

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان گلستان احمد تجری بوم گردی صنایع دستی میلیارد تومان استان گلستان صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۲۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میرا‌ث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان از ارائه مجوز برای راه‌اندازی بوم‌گردی گردشگری عشایری در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عطا حسن‌پور، ظهر امروز، در جلسه شورای عشایری بروجرد گفت: مناطق عشایری این شهرستان در توسعۀ گردشگری، درآمدزایی و گیاهان دارویی و صنایع دستی نقش مهمی دارند.

او بیان کرد: منطقۀ عشایری کولیدر در بروجرد منطقه‌ای بکر برای توجه به گردشگری عشایر است و چنین مناطقی قابلیت توسعه صنعت گردشگری را دارد.

116هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند

مدیرکل میرا‌ث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان عنوان کرد: مناطقی که محل زندگی عشایر کوچ‌رو است به‌دلیل روحیۀ مهمان‌نوازی این افراد می‌تواند از جاذبه‌های زیادی برای گردشگران باشد.

حسن‌پور بیان کرد: توسعه گردشگری عشایری می‌تواند ضمن توسعه اقتصادی به رفع مشکل بیکاری در جامعه عشایری کمک کند و جوانان عشایری می‌توانند برای فعالیت در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، گیاهان دارویی و سایر حوزه‌های مرتبط درخواست مجوز کنند.

او خاطرنشان کرد: ما مجوز راه‌اندازی خانۀ مسافر و بوم‌گردی گردشگری عشایری را در صورت تقاضا از سوی افراد علاقه‌مند ارائه می‌دهیم.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری
  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد