Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسن نشان زاده مقدم مدیر عامل پتروشیمی اروند در بندر امام خمینی (ره) در خصوص مهمترین دستاورد‌های شرکت پتروشیمی اروند در سال جهش تولید گفت: واحد کلر پتروشیمی اروند به عنوان یک واحد استراتژیک تامین کلر پتروشیمی بندرامام، اروند، غدیر، تامین کننده زنجیره PVC، زنجیره ایزوسیانات‌ها در پتروشیمی کارون و پلی کربنات‌ها در پتروشیمی خوزستان، افزایش ۱۲ درصدی در مقایسه با پارسال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در مجموع میزان تولیدات مجتمع افزایش ۵ درصدی در شرایط اقتصادی و تحریم و کرونا نشان می‌دهد، افزود: در زمینه حمایت از ساخت داخل، یکی از شرکت‌های پیشرو بوده ایم، به گونه‌ای که بخش عمده‌ای از کمیکال ها، کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی و قطعات صنعتی مورد نیازمان با کمک شرکت‌های دانش بنیان داخلی تهیه و تامین شده که باعث استمرار تولید در واحد‌ها پتروشیمی اروند شده است.

نشان زاده با بیان اینکه نصب سانتریفیوژ این مجتمع تا ۳ ماه آینده انجام خواهد شد، تصریح کرد: کاتالیست به کاررفته در این تجهیز بسیار پیشرفته و حاکی از توانمندی سازندگان داخلی در حوزه این کاتالیست پیچیده است، ضمن اینکه مجموع تولیدات این شرکت در سال معادل ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن است که شامل تولید ۶۶۰ هزار تن کاستیک، ۵۸۵ هزار تن کلر، ۳۰۰ هزار تن اس پی وی سی و ۴۰ هزار تن‌ای پی وی سی بوده و از ابتدای سال ۹۹ تاکنون بیش از ۱۰۴ درصد برنامه تولید در این پتروشیمی محقق شده است.

مدیر عامل پتروشیمی اروند در بندر امام خمینی (ره) در خصوص تولید EPVC اظهار داشت: این محصول به عنوان یک محصول استراتژیک پرکاربرد که در صنایع کیف و کفش و چرم مصنوعی کشور استفاده می‌شود، برای اولین بار با رفع گلوگاه‌ها و تنگنا‌های خودش توانسته از ۸۰ درصد ظرفیت اسمی خود بگذرد و برای اولین بار بعد از ۱۰ سال از راه اندازی این واحد توانسته با بیش از ۸۰ درصد ظرفیت اسمی خود کار کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اهواز، او درخصوص بازرگانی محصولات تولیدی این شرکت بیان کرد: تلاش ما همواره بر این استوار بوده که ۱۰۰ درصد نیاز داخل را حتی الامکان تولید کنیم و در همین رابطه شاگرد اول بورس کالای ایران هستیم، به دلیل گستردگی و تنوع کاربرد محصولات تولید ما در صنایع پایین دست و تکمیلی، توانستیم رضایت حداکثری مشتریان مان را هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت محصول جذب کنیم و مهمتر از همه ارتباط صمیمانه و تنگاتنگی با مشتریان در حوزه بازرگانی، مدیریت، مالی، روابط عمومی و در همه ساختارسازمانی باعث شده تا هم در بورس کالا پیشرو بوده و هم در ارتباط با مشتری مطرح باشیم.

نشان زاده با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه اول امسال توانستیم سود سالیانه پیش بینی شده را محقق کنیم، ادامه داد: پیش بینی ما این است که تا پایان امسال رکورد تاریخی را از لحاظ سودآوری بزنیم. البته ممکن است گفته شود که این افزایش سود ناشی از تغییرات قیمت ارز باشد، ولی واقعیت این است که ما هم خوراک را با همین تغییر قیمت ارز خریداری می‌کنیم. افزایش تولید مجتمع باعث شد که هزینه‌های تمام شده مان را کاهش دهیم و به همین خاطر بخش عمده‌ای از هزینه‌های جذب نشده را با هدف سودآوری جذب کردیم.

او گفت: موضوع دیگر مدیریت ضایعات، مدیریت انرژی و بهینه سازی مصارف انرژی، و کمیکال‌ها خصوصا در حوزه ارزی است که توانستیم با مدیریت بهینه آن‌ها، قیمت تمام شده را کاهش دهیم تا حداکثر سودآوری را داشته باشیم، همچنین تقریبا در ۱۰ ماهه امسال، سود خالص ما نسبت به پارسال ۲ برابر شده است. با توجه به اینکه در ۶ ماه سال ۹۹ به خاطر بحث کرونا، التهابات بازار، توجه عمده ما به بازار داخل معطوف بود، ولی از ابتدای ۶ ماهه دوم، صادرات مان را از سرگرفتیم و برای اولین بار رکورد میزان ارزآوری ۱۰ ساله را در دی ماه امسال شکستیم.

حسن نشان زاده درباره تنوع بخشی به بازار صادراتی‌ای پی وی سی اروند بیان داشت: EPVC هم اکنون با بالاترین قیمت در تاریخ در بازار‌های جهانی به فروش می‌رسد، ولی عمده اولویت اروند تامین بازار داخل است و ۷۰ درصد تولیدمان در داخل عرضه می‌شود و ۳۰ درصد فروش صادراتی است و برنامه ریزی کرده ایم تا تعهدات ارزی خود را محقق کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی اروند با تاکید بر اینکه کرونا و تحریم ها، تاثیری در تولید و صادرات این شرکت نداشته است اظهار کرد: ما مرتبا محصولات مان را در بورس کالا عرضه می‌کنیم. در راکتور تولید PVC هم بحث واکشن‌های شیمیایی، کاتالیست ها، کمیکال‌ها مطرح است که بیش از ۸۰ درصد آن را داخلی سازی کردیم که باعث حفظ و استمرار تولید شده است.

او در خصوص اقدامات انجام دشه در زمینه HSE گفت: عزم مان را جزم کرده ایم که از آلایندگی بیرون بیاییم و به عنوان یک صنعت سبز مطرح باشیم، بنابراین برای اولین بار توانستیم همه سیستم‌های مرتبط با محیط زیست خودمان را فعال کنیم و امیدواریم بتوانیم با همکاری در قالب تیم‌های تخصصی با هماهنگی HSE سازمان منطقه ویژه ماهشهر، در ۶ ماه آینده به عنوان صنعت سبز اعلام شویم و دیگر جریمه ماهیانه پرداخت نکنیم. یکی دو تا پروژه هم در زمینه محیط زیست داریم که مراحل آخرش را می‌گذراند و در آخر فروردین ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه خبری باشگاه خبرنگاران اهواز، این مقام مسئول عنوان کرد: در زمینه ایمنی هم مانور‌های متعدد تیم پاسخ و واکنش سریع در شرایط اضطرار پتروشیمی اروند با هدف افزایش آمادگی نیرو‌های آتش نشانی، پزشکی و سایر نیرو‌های درگیر در عملیات برگزار شده است و در حوزه مسوولیت اجتماعی هم از سازمان‌های پیشرو در زمینه‌های اجتماعی، خدماتی و رفاهی در منطقه هستیم و تلاش داریم در کنار بحث توسعه، توانمندسازی جامعه پیرامونی را نیز در دستور کار داشته باشیم.

نشان زاده مقدم در خصوص عرضه سهام پتروشیمی اروند در بورس با اشاره به اینکه به محض بهتر شدن وثبات در بورس این اتفاق خواهد افتاد و ورود پتروشیمی اروند به بورس تابع سیاست‌ها و اقدامات سازمان بورس است، بیان داشت: اگر التهابات بورس برداشته شود، و شرایط بهبود یابد ما آماده ایم پس از اعلام بورس، ظرف ۴۸ ساعت بعد سهام مان را در بورس عرضه کنیم و اگر اقدامات و ملزومات ورود به بورس انجام شده، شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شده، و هلدینگ خلیج فارس مجوز‌های لازم را داده و آماده ایم تا وضعیت بورس مطلوب شود و پس از صلاحدید هلدینگ خلیج فارس وارد شویم و به زودی جلسه معارفه پتروشیمی اروند برای ورود به بورس برگزار خواهد شد و نماد پتروشیمی اروند با کشف قیمت سهام برای عرضه اولیه به بورس به زودی روی تابلوی بورس قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول در مورد میزان افزایش سرمایه شرکت گفت: سرمایه شرکت از ۴۰۰ میلیارد تومان به یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ رسیده و ثبت شده است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پتروشیمی اروند جهش تولید کلر پتروشیمی پتروشیمی اروند برای اولین بار نشان زاده هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۲۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان در گفتگو با خبرنگار صدا وسیمای استان افزود: سال گذشته یک‌میلیون و ۳۵۹ هزار تن سیمان در خراسان جنوبی تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش داشته است.

آریافر افزود: سال ۱۴۰۲ نیز یک میلیون ۲۷۱ هزار تن سیمان در دو کارخانه سیمان قاین و باقران تولید شد.


وی گفت: در کارخانه‌های سیمان استان تاکنون برای حدود ۷۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.


مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان افزود: سیمان استان علاوه بر تأمین نیاز داخل، به کشور افغانستان نیز صادر می‌شود.


آریافر افزود: سال گذشته ۵۰۲ هزار تن سیمان به ارزش ۱۵ میلیون دلار صادر شده است.


همچنین در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کاری و واحد‌های نمونه خراسان جنوبی، واحد کارگری سیمان قاین به عنوان واحد نمونه استان معرفی شد.


در این جشنواره از شرکت سیمان قاین به عنوان واحد نمونه استان تقدیر شد.تولید سیمان در خراسان جنوبی ۷ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • گزیده‌های نفتی هفته
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • افزایش ۱۸ درصدی تولید پتروشیمی ارومیه در ۱۴۰۲
  • ورود بیش از ۵۰ درصد متانولی‌ها به حوزه بنزین
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است