Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: داروخانه‌ها حق فروش محصولات پزشکی و داروی تاریخ‌مصرف گذشته را ندارند.

عطاالله حیدری امروز(۲۸بهمن‌ماه) در جلسه کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق محصولات سلامت‌محور، اظهار کرد: وزارت بهداشت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعیین تکلیف قانونی ساماندهی محصولات سلامت‌محور در بازارچه‌ها را به عهده معاونت غذا و دارو داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برخی از کالاها سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد، افزود: تولید یک محصول در کارخانه و محل خریداری باید قبل از مصرف از طریق معاونت غذا و دارو آنالیز شود.

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه ۴ کارگاه تولیدی ماسک در سطح استان وجود دارد که دو کارگاه موفق به اخذ کد IRC شده است، بیان کرد: تولید ماسک استاندارد در کشور نیاز همه مردم را برآورد می‌کند و نیازی به کارگاه‌های غیرمجاز نیست.

حیدری با اشاره به موج چهارم کرونا در کشور و استان ذکر کرد: در انبارهای استان دارو و تجهیزات حفاظتی موجود است و در این خصوص کمبودی نداریم.

وی همچنین با اشاره به اینکه داروخانه‌ها حق فروش محصولات پزشکی و داروی تاریخ‌مصرف گذشته را ندارند، افزود: داروخانه‌هایی که تحت نظر سازمان غذا و دارو هستند از این سازمان مجوز دریافت می‌کنند لذا در صورت گزارشی مبنی بر فروش ملزومات دارویی با داروخانه‌ها برخورد قانونی می‌شود.

علی خدا ویسی، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان، در خصوص بحث چگونگی ضوابط واردات محصولات سلامت در مناطق مرزی، گفت: در سال‌های گذشته معمولاً ورود اقلام سلامت‌محور از طریق بازارچه‌های غیررسمی در استان کردستان ممنوع بود اما بر اساس شیوه‌نامه ستاد مرکزی، چند قلم اجناس و محصولات غذایی ازجمله چای، برنج، محصولات سلامت‌محور، لوازم‌آرایشی و بهداشتی را می‌توان از بازارچه وارد کرد.

وی افزود: با توجه به حساسیت کار و پیگیریهای متعدد، وزارت و سازمان غذا و دارو یک شیوه‌نامه و دستورالعملی را مبنی بر اینکه اگر کسانی که قصد دارند اقلام سلامت‌محور را وارد کنند باید شرایطی ازجمله ثبت‌نام در سامانه تی تک، استخدام مسئول فنی مورد تائید سازمان غذا و دارو، درخواست کد  IRC  و ثبت سفارش کالا، صدور مجوز مصرف در سامانه قبل از توزیع عرضه و ارسال برچسب سلامت بر روی کالاها را اخذ کنند لذا در صورت رعایت این موارد می‌توانند محصولات را از بازارچه وارد کنند.

محمدی، رئیس اداره فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل استان کردستان، از ۱۶ مورد کشفیات در بازدیدهای به‌عمل‌آمده خبر داد و گفت: بازرسی از مراکز غیرمجاز که اقدام به مشاوره و عرضه مکمل‌های ورزشی ۴ مورد در شهرستان بانه و مریوان، بازدید مشترک از باشگاه‌های ورزشی ۲۰۶ مورد و توقیف مکمل‌های غیرمجاز ۳۵ قلم بوده است.

وی ارزش مکمل‌های توقیف‌شده را ۳۶۴ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال عنوان کرد و گفت: ۴۲ مورد کشف مکمل‌ها توسط افرادی انجام‌شده که برای بار اول اقدام به عرضه کرده بودند و ارزش این اقلام ۵۱ میلیون و ۲۱ هزار ریال بوده است.

محمدی در پایان سخنانش به ۹۰ دقیقه برنامه تلویزیونی در راستا آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی مردم جهت محصولات قاچاق کالا و عوارض مکمل‌های غذایی در استان خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی معاونت غذا و دارو محصولات سلامت داروخانه ها سلامت محور مکمل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۲۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت

محمدمهدی ناصحی درباره پوشش اقلام دارویی جدید بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: در سال جاری، ۲۲۹۰ دارو تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند و تعداد داروهای تحت پوشش بیمه‌پایه برمبنای مصوبه شورای عالی بیمه افزایش یافته است.

وی گفت: داروهایی که تحت پوشش بیمه‌ای قرارگرفته‌اند برای بیماری‌های دیابت، فشارخون و بیماری‌های روانی به خصوص اسکیزوفرنی کاربرد دارند. 

وی با بیان اینکه ۵۹ دارو براساس مصوبه شورای عالی بیمه تحت پوشش قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: داروهایی که به سبد پوشش بیمه‌ای اضافه شده‌اند شاید به شکلی دیگر یا در دوز دیگری تحت پوشش بوده‌اند. بنابراین تمام مراکز خصوصی و دولتی عرضه‌کننده دارو، ۷۰ درصد از هزینه‌ها را پوشش می‌دهند.

 مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: افراد مشمول صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج علاوه بر پوشش ۷۰ درصدی بیمه، مشمول پوشش مازاد به میزان ۲۰ تا ۲۵ درصد می‌شوند. گاهی اوقات، پوشش مازاد بیماران مشمول صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نیز تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۸ وسیله مصرفی در حمام که باید فورا آنها را دور بیندازید
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد