Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر آیت الله «سید علی سیستانی» مرجع عالیقدر دینی عراق، سخنان اخیر سفیر این کشور در «واتیکان» درباره جزئیات فرایند سفر آتی پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان به شهر نجف اشرف را دقیق ندانست.

به گزارش ایمنا، شبکه تلویزیونی «السومریه» عراق اعلام کرد: یک منبع مسئول در دفتر آیت الله سیستانی امروز (سه شنبه) گفت: آنچه در سخنان سفیر عراق در واتیکان و برخی دیگر درباره فرایند سفر مقرر پاپ به نجف اشرف مطرح شد، دقیق نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع که به نام وی اشاره نشده است، افزود: درباره امضای هرگونه سندی در دیدار پاپ با آیت الله سیستانی با سفارت واتیکان در بغداد - که هماهنگ کننده این سفر بوده است- صحبتی صورت نگرفته است.

«رحمن العامری» سفیر عراق در واتیکان در گفت‌وگو با «الصباح» عراق که یکشنبه گذشته منتشر شد، گفته بود: پیام بزرگ دیدار پاپ از عراق، حمایت از راه‌های گفت‌وگو بین ادیان است، زیرا پاپ تمایل به تقویت گفت‌وگو و همزیستی مشترک بین همه اقشار دینی خواه بین کلیساهای برادر یا از طریق روابط اسلامی – مسیحی دارد.

وی افزوده بود: پاپ فرانسیس دیدار ویژه‌ای با آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر برای بحث درباره مسائل کاستن از افراط گرایی، رد نفرت، گسترش ارزش‌های صلح و حمایت از ساکنان مناطق آزادشده به ویژه ساکنان دشت نینوا، موصل و شهرهای مجاور همسایه - که به دنبال اقدامات تروریستی باندهای تروریستی داعش در آن زمان آواره شدند- خواهد داشت.

سفیر عراق در واتیکان اضافه کرده بود: به احتمال زیاد، سند صلحی بین آیت الله سیستانی و پاپ فرانسیس - مانند سند برادری انسانی که در ابوظبی با شیخ الازهر امضا شد- امضا شود، که اجازه تحکیم روابط اعتماد متقابل بین همه اقشار را می‌دهد و بستر همکاری مساجد و کلیساها را فراهم می‌کند تا (با هم) همکاری کرده و به حفظ ارزشهای صلح، بالا بردن ارزشهای شناخت متقابل، برادری انسانی، همزیستی مشترک و تحکیم خرد، عدالت و احسان دعوت کنند.

پاپ طبق برنامه قرار است ۵ تا ۸ مارس (۱۵ تا ۱۸ اسفند) به عراق سفر کند. پاپ ژان پل دوم رهبر اسبق کاتولیک‌های جهان در سال ۲۰۰۰ میلادی قصد سفر به شهر «اور» را داشت که با توجه به وضعیت سیاسی عراق موفق به بازدید از این کشور نشد.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان اعلام کرد که با وجود موج جدید شیوع «ویروس کرونا» در عراق، مصمم به سفر به این کشور است.

منبع: ایرنا کد خبر 475511

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آیت الله سیستانی پاپ فرانسیس واتیکان سفیر عراق عراق شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آیت الله سیستانی سفیر عراق پاپ فرانسیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۲۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی یکشنبه شب در دیدار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، ضمن تقدیر از مدیریت امر مهم زمینه‌سازی حضور عاشقان در عتبات نور، اظهار کرد: در مقابل همت والای مردم ایران چنین کمک‌ها و مساعدت‌هایی هیچ نیست و بیشتر هم انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه اقیانوس کرم، شور و اشتیاق حسینی و ارادت ولایی مردم خیلی بیشتر از اینها است، افزود: به دلیل پیوندی که جریان بازسازی و زیارت عتبات عالیات با امر مقدس مقاومت منطقه دارد و فرماندهی مقاومت و عتبات عالیات شخصی به‌نام سردار سلیمانی است، از این رو انرژی و عشق لازم از اینجا به پیکر مقاومت تزریق می‌شود، پس عتبات عالیات را یک زیارت ساده نمی‌دانیم.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: سابقه آستانه‌بوسی و عتبات‌بوسی و سابقه بازسازی حرم و عتباتِ ایران دیرینه است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: شیعیان متمکن غنی در جاهای مختلف دنیا هستند که اگر ما هم نباشیم کار عتبات عالیات و امام حسین (ع) را انجام می‌دهند اما ما نباید این افتخار را از دست بدهیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه ما باید از فرصت اربعین و خیل عاشق بیشتر استفاده کنیم، عنوان کرد: به‌خصوص زواری که از سمت شرقی و شمال می‌آیند و باید ظرفیت ۵۰۰ هزار نفر را به ۵ میلیون نفر برسانیم تا در داخل ایران خاطره خوش داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: دنیا به سمت مدرن و آسان‌تر شدن پیش می‌رود ما هم باید این روال را در مدیریت جریان اربعین در پیش بگیریم، زیرا این یک همایشی بی‌نظیر است که در جهان برای ما بازدارندگی دارد و بازدارندگی اربعین در برابر استکبار جهانی مسئله بزرگی است و رفتن ۵ میلیون جمعیت از ایران به عراق حرف دارد.

نماینده ولی فقیه در پایان خواستار حفظ امنیت مرزها، تسریع اجازه ورود زوار از کشورهای خودشان به ایران و بعد عراق، تقویت پروژه قطار از شلمچه به بصره و بعد به کربلا و بغداد، بسیج کردن شاه‌راه‌ها و شاه‌ریل‌ها، تسهیل امور و حذف بروکراسی اداری شد.

کد خبر 6091527

دیگر خبرها

  • انتشار اسناد ساواک درباره بازرسی از همسر سیدمصطفی خمینی
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • تربیت فضلای دین توسط ماموستا فخری از حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم فقید است