Web Analytics Made Easy - Statcounter

ضدعفونی کننده های سطح بالا با نام تجاری پراکسیدین در صنایع آرال شیمی تولید و توزیع می شود. پراکسیدین برپایه پراستیک اسید می باشد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آرال شیمی، محصول فوداسیب، یکی از زیرمجموعه های پراکسیدین است که جهت ضد عفونی کردن تجهیزات صنایع لبنی، تجهیزات حمل شیر، تجهیزات کشاورزی، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاه، بیمارستان ها، تجهیزات دندانپزشکی، سیستم آب رسانی فاضلاب، ضدعفونی کردن استخر و حمام، ضدعفونی کردن دست ها، ضد عفونی کردن سبزیجات و میوه جاتی مانند کاهو و توت فرنگی بدون تغییر در طعم و مزه آنها، ضد عفونی کردن پستان گاو برای جلوگیری از بیماری و ضد عفونی کردن اجساد مرده مرغ و ماهی، استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پراستیک اسید ترکیبی مشتق از استیک اسید و پراکسیدهیدروژن است. محلول پراستیک اسید  PAA با فرمول شیمیایی C2H4O3 با نام های پروکسی استیک اسید و پراسان نیز نامیده می شود. پراستیک اسید (PAA) یک ماده ضدعفونی کننده مؤثر است. پراستیک اسید (PAA) در دمای معمولی محیط مؤثر است. ماندگاری طولانی داشته و بلحاظ اقتصادی نیز مقرون بصرفه است. علاوه بر این، انجام فرآیند ضد عفونی با PAA  مطلوب است زیرا در بسیاری از موارد نیازی به عملیات خنثی سازی پس از استفاده نیست و در بطور معمول DPB هایی را تشکیل می دهد که از خانواده اسیدهای کربوکسیلیک هستند و دارای جهش زایی، سرطان زایی و سمیت ژنتیکی کمتری نسبت به DBP های هالوژنه شده که در طی فرآیندهای کلرینگ ایجاد می شوند هستند.

مکانیسم پراکسیدین چیست؟

پراستیک اسید یا پراکسیدین با مکانیسم اکسیداسیون غشای خارجی سلول های  باکتری، اندوسپور، مخمر و هاگ قارچ ها سبب نابودی این عوامل شده و محیط را استریل می کند.

 پراکسیدین و اثرات ضدباکتریایی

در زمینه خاصیت ضد باکتریایی پراکسیدین تحقیقات متعددی صورت گرفته است. اثر مهاری آن بر رشد بسیاری از باکتری ها مانند مایکوباکتریوم ها، سودوموناس ها، انتروکوک ها و استافیلوکوکوس ها اثبات شده است.

پراکسیدین جز محلول های استریل کننده و ضدعفونی کننده سطح بالا عمل کرده و سبب تخریب انواعی از ویروس های پوشش دار و بدون پوشش می شود. مکانسیم اثر آن دناتوره کردن پروتئین ها و اکسیداسیون پیوندهای دی سولفاهیدریل و سولفوری در پروتئین ها و سایر میکروارگانیسم ها است به صورتی که اثر گذاری اکسیدن در ویروس های پوشش دار نسبت به ویروس های بدون پوشش بهتر است. از جمله ویروس هایی که تحت تاثیر پراکسیدین قرار می گیرند می توان به هپاتیت ب، ویروس هرپس، ویروس آنفلوانزا، رتروویروس، ویروس کرونا و HIV اشاره کرد. همچنین طبق آخرین دستورالعمل سازمان های بین المللی FDA و EPA، جهت مبارزه با ویرس کرونا توصیه گردیده است.

پراکسیدین-فوداسیب در صنایع غذایی و لبنی

کارخانجات صنایع غذایی اعم از فراورده های پروتئینی مانند گوشت قرمز، مرغ و تخم مـرغ، ماهی، سوسیس و کالباس، کنسرو، شیر و فراورده های لبنی، سس و انواع رب، نوشابه، دوغ و آب معدنی، قند و شکر، کیک، کلوچه و بیسـکویت، میـوه و سبزیجات، مربا و عسل، آبمیوه، کنسـتانتره و کمپـوت، ماکـارونی وتولیـدات نشاسـته ای، آرد و نـان، چیپس و اسنک، آجیل و خشکبار، چای و قهوه و … با مواد غذایی در ارتباط هستند. سلامت و پاکیزگی محصولات این کارخانجات با سلامت انسان رابطه مستقیم دارد. به همین دلیل ضدعفونی تجهیزات و دستگاه هایی که در این کارخانجات مورد استفاده قرار می گیرند مهم و ضروری است.

بخش های مختلفی (خط تولید، سردخانه، کف و دیوارها، ماشین های حمل و نقل، سالن های انبار مواد اولیه و … ) در کارخانه های صنایع غذایی وجود دارد که شاهد انتقال آلودگی از طریق آن ها هستیم. یکی از مهم ترین بخش هایی که باید به ضدعفونی آن توجه شود، خط تولید است. کارخانجات پس از تولید، بخش های COP و CIP را شستشو و ضدعفونی می کنند.

پراکسیدین در پزشکی

از پراکسیدین می توان برای ضدعفونی کردن تجهیزات پزشکی مانند اندوسکوپ، برونکوسکوپ، کولونوسکوپ استفاده نمود زیرا سمی نیست و باقی ماندن آن بر روی وسایل در صورتی که وارد دستگاه گوارش شود مشکلی ایجاد نمی کند. در حالی که سایر مواد ضدعفونی کننده اثرات سمی وحساسیت زا ایجاد می کنند.

اثر مهاری پراکسیدین بر روی گروه های مختلف باکتری گرم مثبت و منفی به ویژه استافیلوکوکوس، سودوموناس، انتروکوک و باکتری های روده ای نیز مشاهده شده است. نتایج مطالعات نشان می دهد که باکتری های گرم مثبت به خاطر زیاد بودن پپتید و گلیکان در دیواره خود حساسیت بیشتری به باکتری گرم منفی در مقابل پراستیک اسید دارند.

پراکسیدین ویژه آبزیان

پراکسیدین تولیدی آرال شیمی که یک محلول ضدعفونی کننده صنعتی ارگانیک، بی خطر و کاملا قابل اطمینان برای پرورش دهندگان محسوب می شود، انتخابی هوشمندانه و مقرون به صرفه اقتصادی برای ضدعفونی جدار استخرها و منابع آب آنها و حتی فیلترهای موجود بر سر راه آب ورودی و کلیه ابزار پرورش است. این ضدعفونی کننده صنعتی سطح بالا در موارد نقص سیستم تولید اکسیژن استخرهای پرورش می تواند کمک موثری در تامین اکسیژن مورد نیاز آبزیان باشد.

از این ضدعفونی کننده صنعتی سطح بالا، می توانید در مراحل بدون حضور آبزی و در مراحل با حضور آبزی البته مطابق با دستورالعملهای خاص خود به نحو احسن استفاده بفرمایید.

چگونه محصولات آرال شیمی را تهیه کنید؟

جهت ارتباط با کارشناسان فنی بمنظور دریافت مشاوره فنی و اخذ راهنمایی و همچنین خرید محصولات ضدعفونی کننده پراکسیدین شامل فوداسیب، سرفوسیب، اگوسیب و … با کیفیت استاندارد جهانی و با حداقل قیمت به سایت آرال شیمی مراجعه فرموده و یا با کارشناسان شرکت، تماس حاصل فرمایید.

ارسال به سراسر کشور,مشاوره رایگان

راه های ارتباطی : 

تهران فروش و توزیع : 09121462755-09120387617 -02122318783

اینستاگرام :  Aralshimi

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ضدعفونی کننده ضد عفونی کردن سطح بالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۲۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای افراد قطع عضو

محمدمهدی ناصحی افزود: سازمان بیمه سلامت برای بیماران خاص نیازمند تجهیزات حرکتی، تا سقف ۲۵ میلیون تومان از محل صندوق بیماران خاص برای تهیه دست و پای کربنی پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: برای سایر افرادی که در سوانح و تصادفات دچار قطع عضو می‌شوند سهم هر دستگاه تقسیم شده و توافقاتی با محوریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته که بر اساس ابلاغ این معاونت سهم بیمه سلامت ۳۰ درصد و سهم سازمان بهزیستی ۳۰ درصد در نظر گرفته شده است که ما منتظر اجرایی شدن این مصوبه در سال جاری هستیم.

ناصحی گفت: قرار است سازمان بهزیستی متولی این امر باشد تا دست و پای کربنی که در شرکت‌های دانش بنیان داخلی تولید شدند بر اساس این مصوبه مورد حمایت قرار گیرند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • اهدای تجهیزات پزشکی به بیمارستان تکاب
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای افراد قطع عضو
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای کربنی
  • تصاویر تجهیزات چهارده کشور در روسیه