Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر: به گفته مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران؛ خودروهای تولید داخل در سال 1395، سال آینده مشمول معاینه فنی خواهند شد. بنابراین بهتر است که هرچه سریع‌تر مالکان این خودروها نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کنند.
حسین مقدم، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در گفتگو با شهر، با تأکید براینکه سال آینده خودروهای تولید داخل 1395 مشمول معاینه فنی خواهند بود، افزود: از مالکان این خودروها درخواست می‌شود هر چه سریع‌تر نسبت به اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند و انجام معاینه فنی را به روزهای پایانی سال و یا ایام 15 روز ابتدایی فروردین 1400 موکول نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ضمن اشاره به مراجعه یک میلیون و 570 هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران از ابتدای امسال تاکنون، گفت: این آمار در مقایسه با سال گذشته تغییری نداشته است. در حال حاضر روزانه 6هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می‌کنند. همچنین وضعیت مراجعات در شرایط عادی قرار دارد و تقریبا تمامی مراکز فاقد صف انتظار هستند.
به گفته مقدم؛ سامانه‌ای در سایت ستاد معاینه فنی به نام سامانه مدت انتظار پیش بینی شده که شهروندان با مراجعه به آن می‌توانند از طول صف و مدت انتظار و همچنین موقعیت مکانی هر مرکز مطلع شوند.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران درباره فعالیت واحدهای سیار کنترل کنار جاده‌ای، بیان کرد: از ابتدای شروع طرح 11 آبان 1399 تاکنون، هزار و 113 دستگاه خودرو مورد ارزیابی قرار گرفته که 86 درصد دارای معاینه فنی و 14 درصد فاقد معاینه فنی بوده‌اند. همچنین پس از آزمون مجدد آلایندگی همه خودروها، 25 درصد در آزمون آلایندگی مردود شده‌اند. شایان ذکر است امسال در این طرح که با هدف پایش مضاعف وضعیت آلایندگی خودروهای سنگین در سطح شهر با مشارکت پلیس با تشدید آلودگی هوا در نیمه دوم سال انجام می‌شود، معاینه فنی 191 دستگاه خودرو ابطال و جهت 345 دستگاه خودرو به علت نداشتن معاینه فنی و یا دودزا بودن توسط پلیس جریمه صادر شده است.
او با بیان اینکه جهت تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان مرکز معاینه فنی نیایش از دو هفته گذشته در روزهای جمعه از ساعت 7:30 صبح تا 14 فعال است، توضیح داد: مراجعه کنندگان می‌توانند تنها از طریق نوبت دهی اینترنتی در روز جمعه به این مرکز مراجعه کنند. این مرکز در روز جمعه پذیرش حضوری نداشته و مراجعه تنها از طریق نوبت دهی اینترنتی امکان پذیر است. علاوه بر این مرکز تعدادی از مراکز نظیر بیهقی و آبشناسان در روزهای جمعه فعال هستند که شهروندان می‌توانند جهت آگاهی از آخرین وضعیت فعالیت مراکز به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران مراجعه کنند.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اعلام اینکه شهروندان می‌توانند جهت مدیریت زمان و به حداقل رساندن معطلی با استفاده از سیستم نوبت دهی اینترنتی با تعیین وقت قبلی به مرکز مورد نظر مراجعه کنند، توضیح داد: این سامانه در حال حاضر از طریق سامانه تهران من و سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در دسترس متقاضیان است.
به گزارش شهر، شهروندان جهت اطلاع از آخرین وضعیت کاری مراکز، پیش از مراجعه به سایت رسمی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران مراجعه کنند. همچنین در مدت زمان اداری می‌توانند در صورت هرگونه سئوال با سامانه پاسخگو 96006000 تماس حاصل کنند.
خبرنگار: ملیکا هاشمی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران دستگاه خودرو مراجعه کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۳۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد

به گزارش صدای ایران از شفقنا، عیسی زارع‌پور درباره «پیرو اظهارات اخیر مدیر یکی از اپراتور‌های اینترنتی که مشکل شبکه را ناشی از استفاده از مودم‌های تولید داخل دانسته است، آیا این موضوع را بهانه تراشی اپراتور‌ها برای واردات مودم‌های ارزان قیمت و کارکرده چینی نمی‌دانید؟ و در راستای حمایت از تولید داخل چه برخوردی با این اپراتور داشته اید؟» گفت: بحثی که ایشان مطرح کرده در مورد مودم‌های فیبرنوری است که کلاً ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار مشترک دارد.

وی ادامه داد: موضوعی که مدیر این اپراتور مطرح کرده، عمومیت ندارد و دغدغه شخصی ایشان بوده از سوی دیگر مودم‌های تولید داخل قابلیت‌هایی که دارند، قابلیت‌هایی نیست که بتوانند سرعت‌های بالا داشته باشند.

زارع پور گفت: بخشی از صحبت‌های این مدیر اپراتور درست است، چون همین الان مودم‌های خارجی هم اگر نتوانند در فرکانس ۲.۴ کار کنند که فرکانس معمول وای فای است، سرعت بیش از ۱۰۰ گیگاهرتز را نمی‌توانند ارایه دهند. فرکانس ۶.۵ که استاندار وای فای ۶ و ۷ هست، می‌تواند از طریق سرعت‌های تا یک گیگ هم ارایه دهد. در حال حاضر وای فای ۷ استاندارد جدید تا ۱۰ گیک هم می‌تواند ارایه دهد. مودم باید مودمی باشد که این قابلیت را داشته باشد.

وی توضیح داد: برخی از مودم‌های تولید داخل این فرکانس‌ها را ساپورت نمی‌کنند، ولی اکنون در برنامه تولید شرکت یا سازنده مودم هست و باید هم حواسمان به تولید داخل باشد و هم از سوی دیگر باید محصولی که تولید می‌شود، کیفیت داشته باشد و قابلیت‌هایی که دارد قابلیت‌هایی باشد که متناسب با نیاز کاربران باشد.

زارع پور بیان کرد: مشکل از مودم نیست، در حال حاضر شبکه این قابلیت را دارد پیدا می‌کند و در شهر‌هایی که فیبرنوری راه می‌افتد، مشترکینی که فیبرنوری می‌گیرند می‌توانند سرعت تا هزار بگیرند، اما مودم فعلی که اکنون در بازار هست، ممکن است که این قابلیت را پشتیبانی نکند لذا نیازمند این هستیم که هم تولیدکنندگان محصولات خود را ارتقا دهند و اگر هم نیاز بود، تا وقتی تولید داخل به نقطه‌ای می‌رسد که این نیاز را برطرف کند، از طریق واردات، نیاز‌ها تأمین می‌شود.


دیگر خبرها

  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • (ویدئو) آینده مبهم خودروهای نمادین؛ جیپنی‌ها به آخر خط رسیدند
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت