Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز تحقیقات «وکتور» امروز سه‌شنبه تایید کرد که واکسن‌های روسی «اسپوتنیک وی» و «اپی‌واک‌کرونا» در مقابل نوع انگلیسی ویروس کرونا موثر هستند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، این مرکز روسی که زیر نظر آژانس بهداشت عمومی روسیه فعالیت می‌کند، اعلام کرد کارایی واکسن‌های کرونای روسی را در برابر گونه انگلیسی ویروس کرونا تایید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرکز افزود: اثر محافظتی در واکنش‌های خنثی سازی با استفاده از سرم‌های خون به دست آمده از افراد واکسینه شده با اسپوتنیک وی و اپی‌واک‌کرونا و آنتی بادی‌ها در مقابل ویروس «سارس-کوو ۲» مشاهده شد. 

در دسامبر ۲۰۲۰ مقامات بهداشت عمومی بریتانیا از ظهور نوع جهش یافته ویروس کرونا که تصور می‌شود ۷۰ درصد مسری‌تر باشد، خبر دادند. این نوع ابتدا در جنوب شرقی انگلیس در ماه سپتامبر و بعد به سرعت در بریتانیا و قاره اروپا و سپس کشورهای دیگر گسترش یافت. 

وزارت بهداشت روسیه اوت سال ۲۰۲۰ واکسن اسپوتنیک وی را که در سطح جهان مورد استقبال قرار گرفته، ثبت کرد. صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه روز جمعه اعلام کرد تاکنون ۲۶ کشور جهان مجوز استفاده از واکسن روسیه اسپوتنیک وی برای مقابله با ویروس کرونا را صادر کرده‌اند. این نهاد افزود در حال حاضر اسپوتنیک وی یکی از سه واکسن پرکاربرد علیه کرونا در سطح جهان به شمار می‌آید.

این واکسن را مرکز اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی ملی گامالیا در وزارت بهداشت روسیه تهیه کرده است.

ایران هم یکی از کشورهایی است که اسپوتنیک وی را تایید کرده و تاکنون دو محموله از این واکسن وارد تهران شده است.

به گزارش فارس، «کیانوش جهانپور» سخنگوی سازمان غذا و دارو روز جمعه اعلام کرد محموله دوم واکسن اسپوتنیک وی شامل ۱۰۰ هزار دوز واکسن چند روز زودتر از موعد دقایقی پیش به تهران رسید.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: اسپوتنیک وی مرکز وکتور کرونای انگلیسی واکسن روسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۳۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت آمریکا از اعطای روادید به نماینده روسیه جهت شرکت در چهل و ششمین نشست کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل خودداری و با این اقدام مشارکت روسیه را تضعیف کرد.   به گزارش ایسنا، «دیمیتری پولیانسکی»، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل طی نشست این کمیته بیان کرد: «مجبوریم یک بار دیگر سخنرانی خود را در کمیته اطلاعات با این واقعیت شروع کنیم که طرف آمریکایی همچنان از میزبانی مقر سازمان ملل متحد سوء استفاده می‌کند.»   خبرگزاری تاس به نقل از معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نوشت: «بار دیگر، حضور روسیه در چهل و ششمین جلسه کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل به دلیل اقدام ایالات متحده درخصوص عدم صدور روادید، تضعیف شد.»   این دیپلمات روسی افزود: «مسکو امیدوار است که وضعیت کنونی به طور کلی اصلاح شود.»   پولیانسکی در قسمت دیگری از اظهاراتش با اشاره به «اقدامات تروریستی اوکراین» بیان کرد: «قتل عمدی و وحشیانه روزنامه‌نگاران روسی – که از طریق ابزارهای تروریستی انجام شده‌اند – به نمایشی افراطی درباره عدم تحمل سایر دیدگاه‌ها بدل شده است. در همین حال، کی‌یف رسما و علنا دخالت خود در این جنایات را مطرح می‌کند.»   وی تاکید کرد: «دست‌نشانده‌های غربی از قصد چشم خود را بر روی همه این جنایات کی‌یف می‌بندند.»   دیمیتری پولیانسکی در میان خبرنگاران روسی که «ترور» شده‌اند به «داریا دوگین» اشاره کرد؛ خبرنگار، مفسر سیاسی و دختر «الکساندر دوگین» متحد رئیس‌جمهور روسیه که در جریان بمب‌گذاری در خودروی شخصی‌اش کشته شد و مقامات روسیه گفتند که این حادثه توسط عاملان اوکراینی طراحی شد.   هم‌چنین چندین رسانه آمریکایی به نقل از منابعی ناشناس گزارش دادند که واشنگتن معتقد است مقامات اوکراینی در این «ترور» دست داشتند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جنگنده رادارگریز سوخو ۷۵ روسیه ممکن است به ایران بیاید/ فیلم
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی