Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله شهبازی در مراسم بهره برداری از افتتاح فاز یک و دو پروژه تغذیه مصنوعی دشت هشتگرد که روز سه شنبه در ساوجبلاغ با حضور اردکانیان وزیر نیرو به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: در تعاقب برنامه‌های وزارت نیرو تحت عنوان پویش آ. ب ایران در البرز نیز پروژه‌های متعددی در دستور کار قرار گرفته و به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در طول ۲۵ سال گذشته در البرز هزار و ۵۰۰ میلیون متر مکعب کسری آب داشتیم و بیش از ۸۰ درصد تأمین آب استان از منابع سفره‌های زیرزمینی برای مصارف صنعتی، کشاورزی و شرب است.
شهبازی گفت: طی برنامه ریزی های صورت گرفته از سال گذشته، ۲ پروژه تغذیه مصنوعی در فردیس و ساوجبلاغ برای جلوگیری از هدر رفت آب‌های سطحی و بهره برداری این ظرفیت بویژه در حوزه کشاورزی پیش بینی و اجرایی شد.
وی افزود: با ایجاد چنین بسترهایی به سمتی می‌رویم که با کاهش بهره برداری از منابع آب‌های زیرزمینی، از ظرفیت آب‌های سطحی استفاده کنیم.
استاندار البرز گفت: بر این اساس با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و موافقت وزیر محترم نیرو امسال موفق شدیم که حق آبه استان را به میزان ۵۵ میلیون متر مکعب از محل سدهای استان افزایش دهیم.
وی افزود: پروژه‌هایی که امروز به بهره برداری رسید کمک می‌کند تا از هدر رفت آب‌های سطحی استان جلوگیری کنیم و این ظرفیت بزرگ را جهت استفاده بهینه بویژه در حوزه کشاورزی شهرستان‌های ساوجبلاغ و فردیس مهیا کنیم.

کد خبر 5148647

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار البرز وزارت نیرو ویروس کرونا بوشهر شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه آمار کرونا شیراز شهرکرد مجلس شورای اسلامی اردبیل شهرستان کرج مشهد همدان لیگ برتر فوتبال ایران بهره برداری آب های سطحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۳۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت؛ آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان در قالب پروژه‌های ملی،استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) در استان درحال‌ انجام است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا داودی امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت _ با اشاره به اینکه خدمات آبرسانی در حوزه محرومیت‌زدایی‌از طریق سه حوزه استانی، ملی و پروژه‌های ذیل قرارگاه امام‌حسن مجتبی (ع) انجام‌می‌شود گفت: در سه حوزه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در کرمانشاه و شهرستان‌های غربی آبرسانی به ۸۲۰ روستا در دست اجرا است که موضوعی بی‌سابقه بوده.

وی گفت: از مجموع طرح‌های آبرسانی به ۸۲۰ روستای که طی دوسال در دست اجرا بوده‌، ۳۲۰ روستا آماده افتتاح و بهره‌برداری است که ۲۱۰ روستای آن در قالب طرح‌های اجرایی قرارگاه امام‌حسن مجتبی (ع) و ۱۱۵ طرح نیز در قالب پروژه‌های ملی و استانی بوده است که طی یکی دو ماه آینده به بصورت رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تا به امروز در ۳۲۰ پروژه روستایی ۶۲۵ کیلومتر لوله‌گذاری، ۱۵۳ باب مخزن، ۴۹ باب ایستگاه پمپاژ و ۴۶ حلقه چاه حفر شده است و در مجموع ۴۵ هزار نفر از نعمت آب شرب بهره‌مند شده‌اند.

وی پروژه امام علی (ع) یک، در کرمانشاه را به عنوان محرومترین پروژه در این شهرستان عنوان کرد و گفت: این پروژه ۱۸ روستا را تحت پوشش دارد و تا پایان اردیبهشت‌ماه افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

داودی اضافه کرد: با اجرای این ۱۸ پروژه روستایی که تا به امروز آبرسانی به هشت روستای آن انجام گرفته و ۱۰ روستای دیگر نیز تا پایان اردیبهشت به بهره‌برداری خواهد رسید، در مجموع بیش از ۲۰۰۰ هم‌استانی که تا به امروز، هیچگونه دسترسی به آب شرب نداشتند از نعمت آب سالم بهره‌مند خواهند شد.

وی می‌گوید: پیش از این آبرسانی به این روستاها به صورت سیار انجام می‌گرفت یا مردم از چشمه‌های محلی غیربهداشتی استفاده می‌کردند که با افتتاح این پروژه از نعمت آب سالم برخوردار شدند.

کد خبر 749549

دیگر خبرها

  • پل سوخته کلا در قائمشهر با همت راهداران به زودی به بهره برداری می رسد
  • پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران