Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد رشته اقتصاد دانشگاه مازندران گفت: طرح منطقه آزاد تجاری در ایران راهی برای پردازش صادرات نیست و سکویی برای واردات است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی استان مازندران در مستندی سریالی به بررسی نواقص طرح منطقه آزاد شدن استان مازندران و گفتگو با کارشناسان و اساتید گوناگون برای حل و فصل ایرادات طرح و ارائه راهکار‌های مناسب پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
به این منظور در سومین قسمت این مستند، زهرا کریمی از اعضای هیئت علمی رشته اقتصاد دانشگاه مازندران به ایراد نکاتی در این خصوص پرداخته است.

کریمی می‌گوید: اولین قدم در ایجاد مناطق آزاد، بررسی نقاط ضعف و قوت دیگر مناطق تجاری در کشور است. اگر قرار باشد بدون مطالعه این نکات وارد رقابت با یکدیگر بشویم، این تلاش نتیجه‌ای نداشته و بدتر باعث آسیب می‌شود.

استاد رشته اقتصاد دانشگاه مازندران اظهار می‌کند: آن‌هایی که با ایجاد منطقه آزاد موافق هستند، باید به سراغ منطقه آزاد انزلی بروند که حالا راهی برای ورادات بی رویه خودرو شده است. متاسفانه منطقه آزاد در ایران پردازش صادرات نیست و سکویی برای واردات است. جهان هم تجربه‌های ناموفق و موفقی در این مورد دارد.

وی ادامه می‌دهد: مسئله اصلی برای انجام طرح، این است که ما مشکلاتمان را بشناسیم. مسائلی که از سمت مسئولان برای ایجاد منطقه آزاد در مازندران ارائه شده، شرط لازم را دارد، ولی شرط کافی را ندارد. چیزی که ما می‌بینیم این است که در بندر امیرآباد، ۶۰ درصد کشتی‌هایی که کالا وارد کشور می‌کند، خالی برمی‌گردد. مهمترین کالا‌های ایرانی که از این بندر صادر می‌شود، کالا‌های ساختمانی با بهره آوری بسیار پایین است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی مناطق آزاد در ایران سکویی برای واردات شده است

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی مازندران منطقه آزاد مازندران منطقه آزاد صادرات واردات خودرو منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۳۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد

ایسنا/آذربایجان شرقی در اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سازمان منطقه آزاد ارس در ارزیابی‌ عملکرد سال گذشته به‌عنوان منطقه آزاد برتر شناخته شد.

در اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سازمان منطقه آزاد ارس در ارزیابی‌ عملکرد سال گذشته به‌عنوان منطقه آزاد برتر شناخته شده و مجید کیانی توسط وزرای کشور و امور اقتصاد و دارایی و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مورد تقدیر قرار گرفت.‌

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، همچنین در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، ارتقاء اثربخش نظام اداری و مدیریت منابع و موضوعات حقوقی بین سازمان‌ها نیز ارس حائز رتبه برتر شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • واردات گوشت گرم از آفریقا
  • دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی سرپرست شهرداری نور شد
  • رقابت ۳۸ هزار داوطلب آزمون سراسری از فردا در مازندران
  • تکلیف واردات خودروهای کارکرده چه شد؟
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود