Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با اندیشه و شنوایی انسان ها مرتبط است. رمز تفاوت شخصیت انسان ها در کیفیت دیدن، شنیدن و اندیشیدن است. در واقع مهم ترین هدف تعلیم و تربیت پرورش افرادی مستقل و با مسئولیت است.

محسن حاجی میرزایی در دومین روز از پنجمین دوره توانمندسازی مدیران و مربیان قرآنی سراسر کشور که از طریق شبکه شاد پخش شد با بیان اینکه قرآن آمده تا انسان را در مسیر تعلیم و تربیت هدایت کند گفت: سند تحول  مبتنی بر تمدن اسلامی شکل گرفته تا چنین جامعه الهی در کشور ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خداوند به انسان ها با توجه به توانایی آموختن، پرورش یافتن و انتخاب کردن، کرامت و جایگاه والایی عطا کرده است. انسان در آفرینش خود قابلیت ممتاز تغییر شکل را دارد، بنابراین انسان گل سرسبد آفرینش محسوب می شود که مورد توجه خداوند قرار گرفته است.

وی افزود: خداوند انسان را مظهر اسماء جلالیه و جمالیه قرار داده و خلقت در مدار انسان شکل می گیرد. تمام آیات قرآن کریم حکایت از این دارد که تمام هستی در تسخیر انسان است و این موضوع نشان دهنده جایگاه والای انسان است که با آموختن می تواند به این جایگاه برسد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه تفاوت انسان ها و جوامع  با یکدیگر در کمیت و کیفیت آموزش و پرورش است اظهار کرد: امر پر اهمیت آموزش به سه قابلیت ممتاز دیدن، شنیدن و اندیشیدن متکی است که اهداف فرد و جامعه را محقق می کند، در واقع انسان می تواند ببیند، بشنود و در آن تعقل کند. همه اکتشافات بشر از ابتدای خلقت تا کنون مرهون این سه قابلیت است. انسان از یک موجود ناتوان، با مهارت به توانایی می رسد و قدرت می یابد تا به طور شایسته مخاطب خدا قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش با اندیشه و شنوایی انسان ها مرتبط است. رمز تفاوت شخصیت انسان ها در کیفیت دیدن، شنیدن و اندیشیدن است. در واقع مهم ترین هدف تعلیم و تربیت پرورش افرادی مستقل و با مسئولیت است. سند ۲۰۳۰ مبنای عمل در کشور ما نیست؛ زیرا انسانی باید پرورش یابد که تمدن نوین اسلامی را پایه گذاری کند.

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش نیز در این مراسم با بیان اینکه آموزش و پرورش افزایش دارالقرآن ها را از ۷۶۰ مرکز به ۱۵۰۰ مرکز هدف گذاری کرده است گفت: ۷۶۰ مدیر دارالقرآن مخاطب اصلی دوره ما هستند. ۱۳ نفر از مربیان ما دارای مدرک دکتری، ۳۰۰ نفر آنها دارای مدرک فوق لیسانس و ۴۱۸ نفر دارای مدرک تحصیلی لیسانس هستند که برای دختران و پسران با برنامه ریزی فعالیت می کنند.

وی افزود: همچنین در حال حاضر ۵۰۰ هزار دانش آموز در دارالقرآن ها فعالیت می کنند. تاثیر دارالقرآن ها در زیست بوم جدید با توجه به تاثیر بسیار آن در وحدت رویه اهمیت دارد. تجربه گردانی، معرفی زمینه هم افزایی و تجلیل از مربیان دارالقرآن از اهداف این برنامه است.

 رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه مربیان باید برای مشارکت دانش آموزان در دارالقرآن‌ها، روش های قرآنی را بکار گیرند تا دانش آموزان بتوانند از ظاهر عبور کنند و به مرحله تفکر و تعقل برسند گفت: خداوند متعال ۶۶ مرتبه در قرآن اشاره به لفظ "قرآن " کرده که درباره کارکرد این کتاب آسمانی توضیح داده است.

وی افزود: خداوند چارچوب اصلی را برای زندگی همه انسان ها در قرآن فرستاده است و به این ترتیب گام اول انس با قرآن نهادینه شدن محتوای این کتاب آسمانی در ذهن افراد است. دانش آموزان باید بدانند که قرآن برای همه مردم است و متعلق به طبقه خاصی نیست و همه مخاطب قرآن هستند.

حکیم زاده با بیان اینکه مربیان آموزشی و پرورشی باید به امور مرتبط با قرآن مانند حفظ و قرائت این کتاب آسمانی بپردازند و اگر قرائت با عنایت به معانی آیات باشد، اهمیت بسیاری دارد، هرچند که قرائت قرآن دلالت بر چیزی بیشتر از خواندن دارد گفت: قرآن برای جذب و تبیین خود از روش های مختلف استفاده کرده است. به طور مثال مثل و قصه های قرآنی حالت تبینی دارد، خداوند با امثال و  قصه ها کارکرد مسائل را برای بشر بازگو می کند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: خداوند در تعامل با بندگان خود در قرآن فرمول های متعدد مانند تاکید بر تشویق قرار داده و از پیامبر هم خواسته براساس روش های قرآنی مردم را به اسلام فراخواند. از این رو مربیان آموزشی و تربیتی باید برای اثرگذاری از روش تشویق و انرژی دانش آموزان را به قرآن و امور قرآنی نزدیک کنند.

/ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آموزش و پرورش دارالقرآن ها دانش آموزان انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۳۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند

کرمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان ضمن تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم  ؛  معلمان را انسان‌های دلسوزی دانست که نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند.

وی افزود: معلمان نیروسازی می‌کنند؛ تربیت می‌کنند و در ابعاد مختلف و شاخه‌های گوناگون موجود در جامعه انسان را آماده کرده و خواهند کرد.

کرمی گفت: تربیت در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد و اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین عزیز است.

استاندار ادامه داد: بهترین فرصت برای آموزش و پرورش مهیاست تا فرزندان جامعه را در مسیر رشد و بالندگی و توسعه همه جانبه شخصیت آنان تربیت نماید.
وی خاطرنشان کرد: مهارت آفرینی و فرصت ساختن انسان‌های ماهر و توانمند نیز در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود تا نیاز جامعه به نیروی متخصص مرتفع گردد.
وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند و باید ظرفیت سنجی و بسترآفرینی برای تحقق اهداف نظام آموزشی و تربیتی صورت گیرد.
استاندار اظهار داشت: معلمان با ذهن و فکر و اندیشه دانش‌آموزان سر و کار دارند و مقام و جایگاه تعلیم و تربیت به دلیل اینکه رسالت پیامبران است؛ دارای ارزش و اهمیت است.
وی بیان داشت: دانش آموزان دارای قابلیت‌ها و توانمندی‌های ذاتی فراوانی هستند که باید توسط معلمان و با هدفگذاری بلند، هدایت و ارشاد و تربیت شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • جان‌فشانی رزمندگان مدیون انتشار علم و معرفت معلمان است
  • واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!
  • وزیر اسبق آموزش و پرورش: آقای صحرایی از خدا پروا کنید
  • اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش تا نیمه خرداد
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین اداره خواهد شد
  • آزمون استخدامی مربیان و معلمان امور پرورشی و تربیتی در گیلان
  • همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند