Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترکیه به ایران پیشنهاد داد در راستای ایجاد توازن در مبادله گردشگر امکان سفر گردشگران دو کشور بدون گذرنامه صورت گیرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، پنجمین نشست کمیته فنی مشترک همکاری‌های گردشگری ایران و ترکیه با حضور معاونین گردشگری دو کشور و نمایندگان بخش های دولتی و خصوصی دو کشور با هدف تبادل نظر در خصوص روابط گردشگری فی ما بین در ایام همه‌گیری کرونا و برنامه‌ریزی برای ارتقای مبادلات گردشگری دو کشور در دوران پساکرونا به صورت وبیناری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ولی تیموری» معاون گردشگری کشور در وبینار نشست پنجمین کمیته فنی مشترک همکاری های گردشگری ایران و ترکیه ضمن اشاره به روابط حسنه و نزدیکی تاریخی و فرهنگی دو کشور بر اهمیت گردشگری به عنوان ابزاری برای شناخت بیشتر مردم دو کشور از ظرفیت های موجود و تعمیق روابط و همکاری ها تاکید کردند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت برقراری مجدد تبادلات گردشگری دو کشور در ایام پساکرونا بر ضرورت تدوین و امضای پروتکل دوجانبه بویژه میان بخش خصوصی طرفین به منظور تسریع در حل و فصل مشکلات و چالش‌هایی که به واسطه شرایط ناپایدار سفر در سایه کرونا و کنسلی‌های احتمالی برای کسب و کارهای گردشگری دو کشور تاکید کرد.

معاون گردشگری کشور در ادامه نشست ضمن تاکید بر نقش انکار ناپذیر تورهای آشناسازی در معرفی قابلیتهای گردشگری دو کشور، اعلام آمادگی کرد که با فروکش کردن کرونا و انجام واکسیناسیون بزودی میزبان این نوع تورها برای اهالی رسانه و فعالان بخش خصوصی گردشگری کشور ترکیه با هدف آشنایی هر چه بیشتر ایشان با ویژگی ها و ظرفیت های گردشگری ایمن در ایران باشیم که این موضوع مورد استقبال طرف ترک قرار گرفت.

ولی تیموری سپس بر ضرورت تداوم حضور دو کشور در نمایشگاه های بین المللی یکدیگر تاکید ورزید و از طرف مقابل برای حضور در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی تهران که در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد دعوت بعمل آورد.

یکی از موارد مهمی که طی این نشست در جهت ایجاد توازن در مبادله گردشگر از سوی طرف ترک مطرح شد امکان سفر گردشگران دو کشور بدون گذرنامه بود که مقرر شد این موضوع از طریق مراجع ذیربط به صورت ویژه پیگیری شود.

افزون بر این، تیموری همکاری و مشارکت طرفین در سرمایه گذاری و راه اندازی گردشگری جاده ابریشم را حائز اهمیت ویژه ای دانست و انجام پروژه های مشترک با این موضوع ذیل برنامه های کومسک را یکی از ساز و کارهای مهم در این خصوص خواند.

همچنین در طول نشست، طرف مقابل بنا به درخواست و پیشنهاد هیئت ایرانی آمادگی خود را جهت برگزاری کارگاه های آموزشی پیرامون بازاریابی و تبلیغات در فضای مجازی و دیجیتال برای دست اندرکاران صنعت گردشگری ایران اعلام داشت.

لازم به ذکر است در این جلسه سایر موضوعات نیز از طرف بخش خصوصی گردشگری دو کشور بویژه در حوزه تورگردانی و هتلداری مطرح گردید که در نهایت مقرر شد در برنامه اجرایی آتی همکاری های گردشگری دو کشور مد نظر قرار گیرند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ترکیه ایران اجتماعی گردشگری دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۳۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همتای بلاروسی در حاشیه برگزاری اجلاس آستانه قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در دیدار با همتای بلاروسی خود با اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی، گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک هستند و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

وی با  اشاره به مسئله فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی، گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل‌کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین‌المللی را زیرپا گذاشته و متعاقبا پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

آشتیانی ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت و ارتقای این همکاری‌ها تاکید کرد.

همچنین در این دیدار دوطرف بر به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود و همکاری دوجانبه و ضرورت اجرای موافقت‌نامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید کردند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله نظامیان صهیونیست به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و جلوگیری از گسترش آن بود، عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی همچنین تاکید کرد: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور، «مینسک» (پایتخت بلاروس) آمادگی خود برای توسعه و تقویت همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • مراسم فرهنگی ایرانیان در دوبلین
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند