Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر ایران ؛ نهال موسوی - چند شب است که سریال دادستان ساخته  مسعود ده نمکی از شبکه 3 سیما در حال پخش است و طبق معمول همیشه ساخته های مسعود ده نمکی با حاشیه و مخالفت و موافقت های رادیکال همراه است.

آنچه جالب توجه است خود ده نمکی هم همیشه از داغ کردن تنور چنین اتفاقاتی استقبال کرده و حتی خود یر روی این آتش بنزین می‌ریزد، شاید این خصوصیت او ریشه در فعالیت مطبوعاتی دارد که در دهه 70 انجام می داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثلا ده نمکی در صفحه اینستاگرامش در جواب به مخالفان سریالش می نویسد:

«معنی ضرب المثل" آب در لانه مورچگان ریختن" را می شود در فضای توئیتری با پخش سه قسمت از سریال دادستان دید. کار از آب ریختن در لانه گذشته طوفان توییتری راه انداخته اند.

خدا را شکر می کنم که سریال به هدف زده است .تا شمردن تیر های خشاب داعشی ها وقت گذاشته اند منطق رفتاری و حرف حساب پیشکش. یاد تیتر های ۲۰ سال پیش نشریات شلمچه و جبهه و مستند فقر و فحشا و جیغ های بنفش حضرات افتادم.؟»

سایت مشرق نیوز هم در موافقت با سریال دادستان و مخالفت با منتقدان ده نمکی مطلبی را منتشر کرده است که جالب توجه است، بخش های از آن را در پایین می خوانیم:

«فضای تخریب سریال دادستان کاملا قابل پیش‌بینی بود. با آغاز دادستان، پوزیسون و اپوزیسیون علیه سریال دادستان و ده‌نمکی آغاز به کار کردند.

سریال ده‌نمکی سویه‌ای مردمی دارد و قسمت سوم آن یک شاهکار اکشن ممتاز و غیرقابل تکرار است و هر چه او عملکرد بهتری در حوزه تصویر دارد، هجمه‌ها افزایش بیشتری پیدا می‌کند.»

« با نمایش قسمت سوم سریال، مشخص شد سازنده‌اش در بالاترین سطح تکنیکی در سینمای ایران قرار دارد.»

«فیلمنامه قسمت سوم «دادستان» شاید از پانزده صفحه تجاوز نکند اما از حیث تکنیکی در تاریخ فیلم و سریال ایرانی، یک سرفصل بدیع و ممتاز است. مولفان و مصنفان سینما و سریال‌های آپارتمانی هیچگاه نمی‌توانند، قسمت سوم سریال دادستان را حتی روی استوری‌بورد طراحی کنند. رخوت و عدم تحرک در تمامی تولیدات نمایشی، ۴۰ سال اخیر موج می‌زند»

«دادستان فرصت مناسبی بود که کارگردان اخراجی‌ها به مخالفانش ضرب شست نشان دهد. سازنده سریال، بدون آزمون و خطا کردن، توانایی و جسارت فوق‌العاده‌ای در ساختن یک سریال مطالبه‌گر سیاسی‌- اجتماعی با تنوع بصری خاص را دارد.»

فعلا زود است که به نقد سریال به لحاظ محتوایی و کیفی بپردازیم ولی واقعا این تعریف و تمجیدها با این ادبیات در نوع خود بدیع و جالب توجه است چون محصول کار را که می بینیم از آنچه که در بالا نوشته است زیاد خبری نیست و اتفاقا درگیری ها و صحنه های اکشن مورد اشاره بسیار معمولی ساخته شده است مگر اینکه نویسنده متن فوق زیاد اهل دیدن فیلم های اکشن نبوده باشد که در این صورت برای ایشان جالب توجه است.

در بخشی دیگر از نوشته مشرق نیوز به یک کارگردان سینما هم تاخته است که همین امسال در جشنواره فیلم فجر حضور داشت و به احتمال زیاد منظورش محمدحسین مهدویان سازنده فیلم های ماجرای نیمروز، لاتاری رد خون و ... است که امسال با فیلم شیشلیک در جشنواره حضور داشت و درباره او و فیلمش نوشته است:

« یکی از فیلمسازانی که با تمامی ارگان‌های پربودجه کشور همکاری داشت، در اظهارات اخیرش با ساخت فیلمی ضد مردمی، در کنفرانس رسانه‌ای همین جمله را نقل کرد: "من برای مردم فیلم ساختم. "

وقتی درباره منابع مالی و حامیان اقتصادی فیلم کنکاش می‌کنیم، درخواهیم یافت، تامین بودجه همان «فیلمساز مردمی» پرمدعا توسط یک کارتل اقتصادی بزرگ صورت پذیرفته است. این کارتل اقتصادی بنیانگذار سامانه‌های پیامکی، به مدد رانت‌های خاص، یک ابر هلدینگ را راه‌اندازی کرده و برای افزایش دامنه پولشویی‌ها و گرفتن‌ رانت‌های اقتصادی، حمایت ویژه‌ای از «فیلمساز مردمی» و «فیلم‌مردمی» کرده است.

۲۱ میلیارد تومان برای ساختن «فیلم مردمی»، رقم بسیار عجیبی است. در حالی که همان فیلمنامه با همان سوپراستارها، با رقم حداکثر ۷ میلیارد تومان قابل ساخته شدن بود. نکته مهم در «فیلم مردمی» این است که آیا این فیلم مطالبه‌ای مردمی را مطرح می‌کند یا اینکه مطالبات مردمی را به تمسخر گرفت!؟»


و بعد نوبت به حاتمی کیا می رسد و یا احمد امینی (کارگردان سریال شبکه 2 ) و ...

«تفاوت مهم «حاتمی‌کیا» و «ده‌نمکی» در این بزنگاه آشکار می‌شود. حاتمی‌کیا به نام فیلم منتقدانه، ساختار را از بیخ و بن به چالش می‌کشد و در آثار ظاهرا آلترناتیوش راهکاری نیست، اما ده‌نمکی در پایان قسمت دوم سریال، سرفصل‌های مطالباتی خود را ارائه می‌دهد.»

«در شبکه دو، سریالی با عنوان بیگانه ای با من است در حال پخش است. کارگردانی آنرا احمدامینی از افراد شاخص جریان روشنفکری برخواسته از مجله فیلم بر عهده دارد. سریال امینی شبیه کلیشه‌های هندی دوران راج کاپور (سینمای هند) است و احمد امینی برای ساخت هر قسمت سریال همان دستمزدی را دریافت می‌کند که ده‌نمکی دریافت کرده واین مصادیق شامل همه فیلمسازان سیما می‌شود، پس چرا همه حساسیت‌های حول این روزنامه‌نگار سابق انقلابی شکل می‌گیرد؟»

کلا رویکرد این نوشتار این است که مسعود ده نمکی بد نیست و کاربلد است و در ادامه غیر از اینکه گفته مسعود آقای ما بد نیست بلکه اضافه کرده بدها اینها هستند و ...

فارغ از هر اظهار نظر موافق و مخالفی باید اشاره کرد سریال دادستان خود معرف خود خواهد بود و تازه در آغاز راه است باید منتظر ماند و در ادامه دید که به چه جایی و جایگاهی نزد تماشاگرانش دست خواهد یافت.

اگر در دل مردم جایی باز کند قطعا بدون هیچ به به و چه چه بیرون از اثر هم اتفاق می افتد و اگر هم قرار باشد که مخاطب با آن ارتباط نگیرد با هزاران تعریف و تمجید نمی توان آن را در دل و ذهن تماشاگران جا کرد.

فقط باید به هر دو طیف موافق و مخالف سریال دادستان گفت فعلا برای چنین اظهاراتی واقعا زود است باید نشست و سریال را دید.

بیشتر بخوانید: مسعود ده نمکی با طناب دار به سیلی زدن نماینده مجلس واکنش نشان داد (+عکس) بازدید کدخدایی (سخنگوی شورای نگهبان) از مراحل ساخت مجموعه تلویزیونی "دادستان" اولین فیلم از پشت صحنه سکانس حمله داعش به مجلس در سریال جدید ده‌نمکی (فیلم) ده نمکی: اگر درباره شهید رجایی فیلم بسازم ممکن است کشته شوم مسعود ده‌نمکی: مقالات نشریه شلمچه را خودم می‌نوشتم و با نام شهدا منتشر می‌کردم (فیلم) لینک کوتاه: asriran.com/003Eaa

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سریال دادستان جالب توجه مسعود ده نمکی قسمت سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۳۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرف‌های سلمان نون خ با مردم در ساختمان صدا و سیما |‌ ویدئو

به گزارش همشهری آنلاین، ‌عوامل مجموعه نمایشی «نون خ ۵» شبکه یک سیما سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۱۱ با حضور در واحد امور ارتباط با مخاطبان (۱۶۲) رسانه ملی، به سوالات مخاطبان پاسخ دادند. عوامل مجموعه نمایشی «نون خ ۵» سپس در یک نشست خبری به سوالات نمایندگان رسانه‌ها پاسخ دادند.

در ادامه گفتگوی بازیگران با مخاطبان ۱۶۲ نشست خبری برگزار شد و مهدی فرجی تهیه کننده سریال گفت: امسال این سریال درصد قابل توجهی از فصل پیش بیننده بیشتری داشت که دلایل مختلفی هم داشت از جمله اینکه توانستیم سراغ یک قومیت دیگر هم برویم، پرداختن به قومیت‌ها حساسیت های فراوانی دارد که باید با مراقبت باشد. هر برنامه ای و هرکسی به راحتی نمی تواند به قومیت ها بپردازد. از اینکه اجازه دادند سراغ قومیت ها برویم از مدیران رسانه ملی تشکر می‌کنم.

وی افزود: زمانی که اجازه دادند و به قصه کولبرها پرداختیم، امروز خانمی با بغض به من گفت که این سریال ما را با قصه این افراد آشنا کرد. مردم هم امروز می گفتند از دلایل علاقه شان به کار همین است که در کنار لحظات مفرح از درد مردم هم گفته می شود.

شکایت رسمی علیه سعید آقاخانی و سریال نون خ | خواننده تیتراژ سریال واکنش نشان داد

ماشاالله وروایی بازیگر نقش عمو کاووس گفت: فرزند یکی از کولبرها با من صحبت می کرد و درباره این می گفت که پدرش چه کار سخت و طاقت فرسایی دارد. عموم مردم این سریال را ستایش می کردند و می گفتند تلویزیون قصه های این چنینی بسازد.

فرجی درباره ساخت «نون خ ۶» عنوان کرد: هنوز خیلی زود است که درباره فصل ششم این سریال صحبت کنیم؛ سعید آقاخانی نیز استوری در صفحه شخصی اینستاگرام خود منتشر کرده‌است که «نون خ ۵» پایان سری مجموعه «نون خ» است. هنوز تصمیمی برای ساخت فصل جدید وجود ندارد

کد خبر 848362 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی چهره‌های مشهور

دیگر خبرها

  • حرف‌های سلمان نون خ با مردم در ساختمان صدا و سیما |‌ ویدئو
  • دانلود شب های مافیا زودیاک فصل ۲ قسمت ۱۲ دوازدهم (قسمت 12 فصل 2 زودیاک) با حجم نیمه رایگان
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • تعبیر جالب مسعود ده‌نمکی از فعالیت‌های شهید آوینی + فیلم
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • آیا اوضاع حجاب با اجرای طرح نور بهتر شده است؟
  • سریال «حشاشین» در ایران ممنوع اعلام شد
  • پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
  • انتشار سریال «حشاشین» در پلتفرم‌ها ممنوع است