Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازگشت بیماری ویروسی ابولا به آفریقا نگرانی‌ها در مورد این بیماری را در میانه شیوع کرونا تشدید کرده است. خبرگزاری میزان – بیماری «ابولا»، نخستین بار در غرب آفریقا در سال ۲۰۱۶ شیوع یافته و سبب مرگ ۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر شد؛ این بیماری در هفته‌های اخیر بار دیگر در کشور‌های آفریقای غربی مشاهده شد.   به گزارش پایگاه های «la-croix، یو اس ای نیوز و نیوز تیوب»، گینه پس از شناسایی ۷ مورد ابتلا و ۴ مورد مرگ و میر بر اثر بیماری «ابولا»، این بیماری را اپیدمی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابولا چگونه منتقل می‌شود؟ ویروس ابولا از طریق تماس با خون، ترشحات و سایر مایعات بدن حیوان آلوده مانند خفاش، شامپانزه، گوریل، میمون و برخی گیاهان جنگل با جمعیت انسانی منتقل می‌شود.   طریقه انتقال این ویروس در میان جامعه انسانی نیز از طریق تماس مستقیم با خون و مایعات بدن فرد آلوده شامل بزاق، عرق، شیر مادر و ... است.   علائم و نشانه‌های بیماری ۲ تا ۲۱ روز پس از آلوده شدن فرد به ویروس ابولا ظاهر شود.   علائم اولیه عبارتند از تب، خستگی، درد عضلانی، سر درد و گلو درد و در ادامه استفراغ، اسهال، جوش های پوستی، خونریزی داخلی و خارجی. بیشتر بخوانید: شیوع ابوا در میانه بحران کرونا چقدر جدی است؟  شیوع ابولا در کنگو ۳۳ کشته برجای گذاشت ابولا چقدر خطرناک است؟ میزان مرگ و میر این بیماری حدود ۵۰ درصد است؛ البته پیشتر این میزان، ۹۰ درصد بود و در حال حاضر بسته به مراقبت‌های بالینی و سیستم ایمنی بیمار تا ۲۵ درصد هم کاهش می‌یابد. واکسن ابولا تاکنون درمان قطعی برای این بیماری کشف نشده است، اما تزریق واکسن تا ۱۰ روز پس از ابتلا می‌تواند موثر باشد.   واکسن تزریقی تک دوزی ابولا در دسامبر ۲۰۱۹ توسط سازمان بهداشت جهانی برای استفاده در ۸ کشور آفریقایی تایید شد.   سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد تلاش می‌کند تا از در دسترس بودن واکسن‌های تولید شده اطمینان حاصل کند.   در حال حاضر ۵۰۰ هزار دوز از این نوع واکسن برای ذخیره جهانی در نظر گرفته شده که تنها ۷ هزار دوز آن موجود هستند.   سازمان پزشکان بدون مرز نیز اعلام کرد تیم‌هایی برای مقابله با شیوع به آفریقای غربی اعزام می‌کند. بیماری در کدام کشور‌ها شیوع یافته است؟ یک مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی با اعلام خبر شیوع بیماری در جمهوری دموکراتیک کنگو و گینه اعلام کرد، خطری منطقه‌ای ایجاد شده که نیاز به هوشیاری استثنایی دارد.   «سیرالئون» و «لیبریا» به شهروندان اعلام وضعیت آماده باش کرده اند.   انتهای پیام/ برچسب ها: حوادث بین الملل ابولا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ابولا حوادث بین الملل ابولا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۳۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر

محمد سبزه زاری مدیر سازمان هواشناسی خوزستان گفت: آسمان امروز آبادان و خرمشهر صاف و آفتابی است و دمای هوا در این شهر‌ها روی نقشه هواشناسی ۲۴ درجه را نشان می‌دهد که یه درجه بیشتر از دیروز است.

دیروز آسمان این شهرها ابری بود.

به گفته مدیر سازمان هواشناسی خوزستان در حال حاضر نم نسبی هوا ۷۸ درصد و دید افقی هشت هزار متر است.

او گفت: بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۰ درجه گزارش شده است.

این مسئول گفت: سرعت وزش باد در آبادان و خرمشهر چهار متر بر ثانیه و ۱۴ کیلومتر بر ساعت است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • بازگشت آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود